- Bobeco29 mei 2017 om 17:06
ik voelde nog wel wat maar afgezwakt,
bij de fysio moest ik op mijn buik liggen. hij heeft mijn rug gemasseerd. eerst beetje losmaken en dan met stroom erop en toen nog eens goed masseren.
ik merkte bij op de buik liggen dat mijn maag op een gegeven moment een beetje in de verdrukking kwam en ik wat moest een paar keer opboeren.
ook deed het aan de onderrug op een plaats links naast de wervel pijn toen die daar op drukte.volgens hem een spier maar was zeer pijnlijk. en toen die klaar was met massage kreeg ik uitstralende pijn naar mijn been. precies zoals ik vannacht ook pijn had daar? ik lig nu meestal op mijn rug met 2 kussens voor het maagzuur.misschien door anders te liggen dat ik daar weer last krijg?
en ja ik heb vandaag eigenlijk voor het eerst lekker kunnen fitnessen.
vanmiddag heb ik een formulier opgehaald bij de huisarts voor sputumkweek maar heb geen sputum vandaag. de keelklachten gaan ook beter. misschien van snachts in een andere houding te liggen op 2 kussens? of van de suspensie zakjes. mijn maag begin ik nu wel weer een beetje te voelen.
het zijn rare klachten. dan is het weer afgezwakt of lijkt het weg en dan komt het weer ineens opzetten. zo sukkel ik maar door.
vorige weekmaandag nog. hele nacht met maagpijn gelegen en wilde mij dinsdag nog op laten nemen in het ziekenhuis zo rot voelde ik mij toen .en savonds zat ik bij de wok met familie en heb er heerlijk en veel gegeten. toen kreeg ik na afloop wel steken in mijn rug weet ik nog maar ben toen gaan slapen en helemaal geen last van mijn maag gehad. ik begrijp het zelf ook soms niet meer goed. het lijkt wel of ik geplaagd word door iets of dat er iemand een voodoo poppetje van mij heeft ..zo voelt het soms
Bobeco31 mei 2017 om 11:55mijn ontlasting staat nu op de kweek voor een helicobacter pylori bacterie,
ook het sputum heb ik op de kweek gezet voor algemene kweek
vrijdag weten we de uitslag,
mijn maag en darmen blijven rommelen en opkomen,opgeblazen gevoel,moet veel opboeren .ook last van winderigheid na het eten en voel het soms branden. ontlasting is half verteerd. misschien een spijsverterings stoornis?
mijn vraag zou yakult iets kunnen bijdragen aan mijn klachten??
misschien mis ik wat bacterieen?
en kan het niet van die laatste kuur anti biotica zijn gekomen ,,cipro heb ik toen gehad.
ReagerenJohn (moderator)
31 mei 2017 om 12:31Dan maar eens even op de uitslagen wachten. Yakult zou zeker kunnen helpen
ReagerenBobeco1 juni 2017 om 17:36de maagklachten worden steeds erger.ik kreeg gister bij het avond eten erg veel krampen.
terwijl ik at voelde ik het steeds meer pijn doen in mijn darmen. ik was de hele avond winden aan het laten en de nacht door ook. leek wel vol met lucht te zitten
en ik heb de hele dag al een zure smaak in min mond???
als je het mij vraagt zijn de klachten van mijn maag darm afkomstig.
als ik bijna niks eet gaat het beter lijkt het wel, zodra ik iets eet dan voel ik het weer bij inademen?? ook most ik vanochtend weer slijmen op hoesten? het lijkt in mijn keel te zitten. toen ik vanochtend opstond zat mijn keel vol met slijm, het lijkt wel of mijn keel een barriere van slijm opbouwd tegen het maagzuur ofzo?
ik vermoed dat die zure smaak daar vandaan komt?? kan dat???
allemaal heel lastig. maar pijn heb ik niet echt maar soms wel steken. en ook steeds lucht opboeren .zelfs bij een paar slokjes water al. dit klopt toch niet? wat kan dit mogelijk zijn?
ReagerenJohn (moderator)
1 juni 2017 om 18:01Dan komen we weer terug bij de reflux. Dat is natuurlijk een mogelijkheid
ReagerenBobeco2 juni 2017 om 14:16uit de onderzoeken is niks uit gekomen, ontlasting was goed en sputum ook.
toch houd ik klachten.mijn sputum is nu ook weer geler dan begin deze week toen het even beter leek te gaan. nu hoest ik het echt weer uit de longen.het lijkt wel een terugkerend probleem steeds dat op een gegeven moment weer afzwakt en dan wee ropnieuw begint. vorig weekend en begin deze week was het even weg en heb ik dinsdag sputum genomen uit de keel. misschien was dat dus niet zo’n goed idee? maar ik wist niet goed of ik nu moest wachten of gelijk moest doen.je hoop natuurlijk telkens dat het wegblijft en mijn ontlasting zag er toen ook erg vreemd uit dus wilde ik het samen wegbrengen.
en toen mijn sputum er 2 weken geleden ook erg geel uitzag wilde de huisarts geen kweek
in ieder geval hoest ik nu weer meer.
7 juni moet ik naar de kno arts. ik ga me eerst daar maar laten onderzoeken, misschien stuurt hij mij wel gauw door??
alleen kunnen ze helicobacter bacterie niet altijd zien in de ontlasting.
hiervoor is een speciale bloedtest het betrouwbaarst
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2017 om 14:31Dan maar eens even afwachten of de KNO -arts iets kan vinden
ReagerenBobeco2 juni 2017 om 15:35Den ook dat ik het beter aan de artsen van een ziekenhuis kan overlaten,
de huisarts belde weer, heb hem nog eens de klachten uitgelegd , hij wil nu Ranitidine proberen, dit is toch ook een maagzuur remmer?
ik heb hem gezegd zou het branderig gevoel niet van te weinig maagzuur kunnen zijn.hier had hij nog nooit van gehoord??? maar op internet lees je dat wel,
kan ik mijn huisarts nu nog wel vertrouwen?
ReagerenJohn (moderator)
2 juni 2017 om 15:45Tja, wat moet ik daarop zeggen….hij probeert in ieder ook een oplossing voor je te vinden…
ReagerenBobeco2 juni 2017 om 17:42ik heb even inlichtingen ingewonnen bij de apotheek,het kost mij weer 20 euro voor ranitidine, ik moet zulke medicijnen die hij voorschrijft allemaal wel zelf betalen. en we weten tenslotte niet waar het probleem nu eigenlijk zit.
ik kan wel vanalles gaan uitproberen op doktersadvies maar de vraag is genees je daarmee ook de kwaal of bestrijd je enkel de symptomen maar??? tenslotte weet de huisarts ook niet wat ik mankeer, hiervoor zal ik toch echt mezelf moeten laten onderzoeken. en als ik onderzoeken voorstel aan de huisarts dan wil hij niet direct overstag en verklaard hij mij bijna voor gek?? maar wel allerlei medicijnen aansmeren,
ontlasting onderzoek heb ik op eigen houtje erbij gedaan.zelf ingevult op het papier van de sputumkweek waar ik al 3 weken om gevraagd heb en hij het eerst allemaal niet nodig vond. ik heb een maand geleden al aangegeven dat ik onderzoeken wil .die bloedtest wilde hij eerst ook niet doen .dan doet hij het toch maar en gaat zeggen en je dan gerust als ik dat doe voor je.. nu is daar wel niks uitgekomen maar je kan door onderzoeken wel dingen afvinken. ik wil gewoon verder met onderzoeken. de kno arts vond hij ook eerst niet nodig.ik kreeg te horen van hem dat kost je allemaal eigen risico. ja maar wel medicijnen aansmeren die ik uit eigen zak moet betalen. en ik betaal iedere maand al 40 euro aan eigen risico af. als ik daar aan het eind van het jaar niks van over houd maakt mij dat helemaal niks uit.mijn gezondheid gaat me voor. ik wil verder onderzoek ook al vinden ze niks.maar dat kan ik mij ook niet voorstellen dat ze niks gaan vinden..
ReagerenBobeco5 juni 2017 om 12:51meestal komt er elke ochtend een flinke dot sputum uit
hiervan een foto. dit is toch niet normaal?
ik vraag mij af waar dit sputum vandaan komt???
ik hoesste deze er makkelijk uit maar deed wel pijn in mijn keel,
meestal als er zo’n flinke dot is uitgekomen moet ik niet meer hoesten de rest van de dag maar ik voel het wel steeds in mijn ademhaling nog.
beetje vreemd dat deze klachten verband zouden houden met mijn maagklachten? mijn maag blijft ook steeds opkomen. bij een slokje water al
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
5 juni 2017 om 12:56dat is toch meer iets van je luchtwegen
ReagerenBobeco5 juni 2017 om 14:17dus niet uit de slokdarm of maag, de vraag is waarom komen er zulke grote dotten sputum uit de luchtwegen dan??
volgens het bloedonderzoek heb ik geen ontstekingen of infecties in mijn lichaam??????????? bezinking was 4 en dat is erg laag, en sputumkweek is ook niks uit gekomen..
mijn ademhaling blijft wel telkens geirriteerd wat een hoestprikkel geeft,evenals het keel gebied waarin ik dit voel. heeft dit misschien met het sputum te maken??
ik kon vanochtend ook slecht slikken. toen deze prop eruit was ging het slikken weer perfect. ik heb het idee dat er sputum in de keel komt en daar vaak blijft plakken.dan voel je daar iets, mijn keel kan dan daarvan soms ook dik en stijf aanvoelen.soms is deze sputum omdat die zo taai is ook maar moeilijk op te hoesten.
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2017 om 17:16Waarom het er komt weet ik ook niet. Misschien aan allergie…
ReagerenBobeco6 juni 2017 om 00:16dan zou ik mij moeten laten testen op allergie.
het vreemde is dat de huisarts al 2 keer heeft geluisterd naar mijn longen. en die waren zuiver. geen reutels of piepen.ik hoor mezelf ook niet piepen, bij zulke hoeveelheden sputum in de longen zou je toch eigenlijk iets moeten horen of hoe zit dat precies????
Reageren