Zoeken Vraag het forum

Buikklachten na ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bobeco

zal het zeker bespreken. normaal voor de klachten was het altijd donkerbuin en zonder stukken erin. dat weet ik zeker. ik drink altijd water de hele dag door. en echt vet eet ik niet.

vandaag heb ik weer meer last, waarschijnlijk doordat ik gisteren naar fitness ben geweest. ik merk op dat mijn ingewanden gevoeliger zijn de dag na de fitnes. misschien omdat ze onder druk hebben gestaan? het voelt echt niet fijn aan en ik heb express niet teveel gewicht gepakt en spierpijn heb ik niet eens..

ik vind mijn verschijnselen toch wel allemaal overkomen met griepverschijnselen. hoesten en geirriteerde ademhaling, buikklachten ,vol gevoel, opboeren steeds.ook beetje braakneigingen,en zelfs na elk slokje water komt mijn maag al op.

misschien vreemd als ik het zeg,maar zou ik niet met een hiv besmetting maken hebben??

John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk met de klachten die je hebt.

Reageren
    Bobeco

Ok dat stel me wel ergens weer gerust,

het lijkt ook wel of er een ander patroon in de bestaande klachten komt,

ik moet nu doorgaans alleen nog sochtends even flink hoesten tot er een dikke prop met slijm uitkomt en dan kan ik gelijk beter ademhalen en is dat meestal voor de hele dag weer gedaan.ik hoest dus niet meer de hele dag door nu,alleen blijf ik wel wat steken in de rug houden.ook voor het hoesten.

het irritatiegevoel in de keel is ook sterk afgenomen de laatste dagen. als ik mij nu scheer met het scheerapparaat onder de kin en kaken dan voelt het weer normaal aan.

ik neem nu enkel nog suspensie zakjes voor mijn maag,dit legt een laagje over zweren en zorgt ervoor dat het slijmvlies in de maag en slokdarm weer hersteld

Reageren
    Bobeco

even update,

met de maag lijkt het beter te gaan

ik neem nu nog steeds sucralfaat suspensie maar nu 4 keer per dag en de ontlasting is nu weer mooi chocolade bruin van kleur maar nog wel een beetje met stukjes. ik kan ook weer opboeren zonder dat het brand in de slokdarm.

ik ga hier dus nog even mee door. sucralfaat word gebruikt bij maagzweren en zweren in de darmen en beschadigingen aan het slijmvlies in maag en slokdarm en legt daar een beschermlaagje over

maagzuurremmers remmen het maagzuur zodat je minder pijn van zweren krijg maar ik kon daar dus helemaal niet tegen en kreeg er juist pijn van

misschien dat ik dan eerder beschadiging van het slijmvlies heb?

Reageren
    John (moderator)

Het kan een irritatie of een ontsteking van het maagslijmvlies zijn

Reageren
    Bobeco

zou kunnen inderdaad. maar in de luchtwegen zit ook een ontsteking,ik hoest elke ochtend gelig dik taai slijm op. ik heb nu bruistabletten voor makkelijker ophoesten van slijm.

vind het toch nog erg vreemd. zou dit dan toch door een virale infectie kunnen zijn?? op de maag en luchtwegen..

Reageren
    Bobeco

vergeten bij te zeggen dat mijn mondhoeken ook nog steeds kapot zijn .zijn plekken met kloven en het jeukt vaak en lijkt maar niet te genezen?

dit is tegelijkertijd begonnen met de maag en luchtwegen klachten??

Reageren
    John (moderator)

Een virale infectie van de luchtwegen zou heel goed kunnen, maar van je maag is dat niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Bobeco

ik voel het wel veel steken in de zijkanten van mijn rug waar de ribben zitten ongeveer

kan dit van de longen vandaan komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is  niet erg waarschijnlijk

Reageren
    Bobeco

ik weet het ook niet zo meer, maar dan heb ik het weer benauwd en dan voel ik weer steken in de rug en steeds irritatie kriebel bij inademen. feit is wel dat ik steeds slijm ophoest met name 2 uur na het opstaan. de rest van de dag eigenlijk niet meer maar dan voel ik wel vanalles.ik zit heel vaak met mijn hand op mijn rug te duwen omdat ik daar iets voel..

in ieder geval wil de huisarts die niks van verde ronderzoek wilde weten nu eindelijk meewerken voor een sputumkweek, ik blijf net zolang aan de bel trekken zolang ik klachten heb,

en ik heb nu eindelijk een formulier gekregen vrijdag eind de middag. helaas kon ik niet meer ermee naar het ziekenhuis omdat het al na vijven was en het lab dan dicht is.

maar maandag ga ik gelijk mijn sputum afgeven daar. aan sputum kunnen ze veel zien. zelfs kankercellen zijn mogelijk te zien in sputum las ik,

en ik wil natuurlijk graag weten waarom ik zoveel sputum ophoest en mij zo vreemd voel,

zelf heb ik nog steeds het idee dat er een tumor in de longen zit of iets anders kwaadaardigs heb zoals een mogelijke hiv besmetting en daardoor alles voel in mijn lijf…ik ben van die gedachte dus nog niet af want wat ik nu allemaal voel heb ik nog nooit meegemaakt. in nog geen 44 jaar dat ik leef,

mochten ze echt helemaal niks vinden dan laat ik mezelf opnemen in een psychiaterische inrichting, dan ben ik daar echt rijp voor ,maar daar ben ik niet zo van overtuigd.ik heb meer het gevoel dat ik straks anderen die mij zeggen dat het allemaal niks is moet gaan confronteren met de echte waarheid.

Reageren
    Bobeco

Hallo dokter Tandor

ik maak mij nu toch wel erge zorgen. het blijft maar rommelen in mijn buik en ik heb pijn in de zij aan beide kanten en in de buurt van de nieren wisselend om en om, vannacht lag ik er zelfs even wakker van en dan gaat het op een gegeven moment weer over en komt het weer terug op een ander moment.

ook blijf ik een opgeblazen gevoel houden in de buik en moet heel veel opboeren,

mijn eerste eten van de dag in de ochtend gaat er ook niet lekker ik slik het tegen heug en meug in. net of mijn maag het helemaal niet wil hebben. als ik de tweede keer ga eten dan gaat het wel al beter maar echt honger heb ik niet vanwege opgeblazen gevoel

gisteren en vandaag heb ik voor het eerst geen slijmen opgehoest.die lijken ineens verdwenen. als ik mij scheer met scheerappaaraat onder de kaken dan heb ik dat irritatie gevoel ook niet meer zo.is het dan misschien toch reflux hoesten geweest??? ik neem nog steeds die suspensie zakjes

maar de buikklachten nemen wel toe. het straalt zelfs soms uit naar mijn benen.

wat kan dit zijn? ik heb nu een verwijzing voor de kno arts die gaat straks in mijn keel kijken .moet ik daar straks gaan zeggen dat het weer in mijn buik zit??

ik zei het al tegen de huisarts .heb het gevoel dat die keel in verband staat met de maag. maagzuur naar de keel veroorzaakt misschien de keelklachten maar de huisarts vond dat ik teveel overal over begon.maar waarschijnlijk is het maagzuur wat naar boven komt dan afgenomen??

het is echt een ellende

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het maagzuur dan inderdaad is afgenomen.

Reageren
    Bobeco

dit moment ben ik gelukkig even klachtenvrij .geen last van maag en darmen en ook niet van hoesten. heb net gefitnest en ging lekker.

ik had vorige week een afspraak met de fysio omdat ik dacht dat het mijn rug was. hier moet ik zo naartoe. weet ook niet goed wat ik daar nu straks moet zeggen.

gelukkig kent de fysio mij wel goed.. pfffff

Reageren
    John (moderator)

Opmerkelijk dat je zo plotseling geen klachten hebt.  Ik denk toch echt dat een groot deel van je klachten een psychische oorzaak hebben. het kan anders niet zijn dat je nu plotseling geen klachten meer hebt ondanks het fitnessen

Reageren
Reageer op: Buikklachten na ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.