- ano12 oktober 2010 om 10:37
Hoi, ik heb nu al een jaar lang, zo’n 1 tot 4 keer per maand last van het volgende probleem. Dan krijg ik uit het niets ineens stekende buikpijn, zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen.
Wanneer dit gebeurt, ga ik dus naar de WC en direct na de stoelgang is het probleem verdwenen. Terwijl ik op de WC zit maakt mijn maag (darmen?) soms erg veel geluid.
Dit gebeurt dus niet altijd als ik moet poepen, zelden zelfs, maar het duurt al wel erg lang en ik begin me af te vragen wat er misgaat!
Ik begin te denken dat ik misschien lactose intolerant ben, zou dit het probleem kunnen zijn? Of nog andere theorieën?
10 reactiesReagerenPolin12 oktober 2010 om 19:08Kun je je vraag duidelijker omschrijven? Gebeurt het nu wel of niet tijdens het poepen, dan de pijn ineens verdwijnt? Of verdwijnt de pijn meestal vanzelf zonder dat je moet poepen?
En wil je de volgende vragen ook beantwoorden? Is er een opvallend verschil aan de ontlasting te zien sinds dat je klachten hebt? Ga je regelmatig naar het toilet? Hoe vaak? En is de ontlasting dan misschien hard en dik? En heb je last van bloed of slijm bij de poep?
Reagerenano12 oktober 2010 om 23:15Bedankt voor je reactie.
[b]Gebeurt het nu wel of niet tijdens het poepen, dan de pijn ineens verdwijnt?[/b]
Als ik met de pijn naar de wc ga, is het direct na het poepen voorbij.[b]Of verdwijnt de pijn meestal vanzelf zonder dat je moet poepen?[/b]
De pijn verdwijnt ook zonder poepen, de pijn houd dan een half uur tot een uur aan en komt later op de dag dan soms weer terug. Dit is echter echt ondraaglijk dus sinds ik er achter ben dat het bij het poepen meteen verdwijnt ga ik altijd direct naar de WC, zelfs als ik niet het gevoel heb dat ik nodig moet.[b]Is er een opvallend verschil aan de ontlasting te zien sinds dat je klachten hebt?[/b]
Voor zover ik weet niet[b]Ga je regelmatig naar het toilet? Hoe vaak? [/b]
Niet echt. Volgens mij poep ik een keer in de 2 of 3 dagen. Plassen daarentegen wel 3 tot 5 keer per dag, soms zelfs vaker.
[b]En is de ontlasting dan misschien hard en dik?[/b]
Niet op gelet dus hier kan ik geen antwoord op geven maar het gaat er wel moeiteloos uit, op de pijn na (hoef geen enorme druk te zetten ofzo)[b]En heb je last van bloed of slijm bij de poep?[/b]
Reageren
Geen slijm / bloed in de WC. Wel soms bij het afvegen maar dit zijn aambeien volgens mij want 9 van de 10 keer zit er geen bloed en dit kan ook voorkomen bij ontlasting zonder buikpijn.Anoniem13 oktober 2010 om 17:16Pijn die verdwijnt na de ontlasting is verdacht voor een ontsteking of een ruimteinnemend proces in de buik. Ga naar de huisarts voor lichamelijk onderzoek. Bloed bij de ontlasting kan worden veroorzaakt door een aambei maar dat is pas zeker als dit door een arts is vastgesteld.
ReagerenAnoniem31 juli 2017 om 12:18- ik heb hier ook last van, ik denk 1x in de 2 maand dat ik soms ontzettende buikpijn heb vooral steken, als ik dan naar de wc ga heb ik last van waterdunne ontlasting. Ik heb ook al in de gaten gehouden als ik bijv iets heb gegeten ( pittig of juist veel fruit ect) of het tijdstip van de dag maar dit is erg verschillend..
Poepie7 januari 2018 om 07:22Kan ook pds zijn heb ook eerst buikpijn soms met steken ben onderzocht ook op bacteriën resultaat was PDS
ReagerenSaskia7 maart 2018 om 23:30Ik heb sinds kort iets soortgelijks.
Reageren
Ik heb ook pijnlijke steken in mijn onderbuik en dit gaat na de ontlasting weer over. Wel blijf ik achter met een continu zeurderige gevoel in mijn onderbuik.
Bloedtest gehad en geen resultaat.
Urine staat nu op kweek.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?Sam24 juni 2018 om 14:49ik heb dat ik dan superveel buikpikn hen, en na me ontlasting is het gewoon niet weg, heb het af en toe
ReagerenTrouble31 augustus 2018 om 11:21ik heb dit al sinds 1992, kort voordat er vleesbomen uit mijn buik genomen werden.
sindsdien heb ik het af en toe. Stoelgang helpt altijd. Mocht ik geen wc in de buurt hebben, dan helpt ademen laag naar de buik.volgens mij heb ik ergens een kronkel in mijn darmen
ReagerenTrouble31 augustus 2018 om 11:23ik heb dit al sinds 1992, kort voordat er vleesbomen operatief uit mijn buik genomen werden.
sindsdien heb ik het af en toe. Stoelgang helpt altijd. Mocht ik geen wc in de buurt hebben, dan helpt ademen laag naar de buik en adem vasthouden tot de pijn weg is.volgens mij heb ik ergens een kronkel in mijn darmen en als daar ontlasting blijft steken doet het pijn, erg pijn!!
ReagerenJohn (moderator)
1 september 2018 om 02:12ga dan eens met de klachten naar de huisarts
Reageren