Zoeken Vraag het forum

Pijn na de ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

De laatste tijd heb ik heel erg last van steken in me anus na mijn ontlasting. Nou had ik voorheen hier ook last van, maar dat ging dan altijd na een paar dagen vanzelf weg (kwam waarschijnlijk doordat ik harde ontlasting had). Nu heb ik er echt al 3 maanden last van en het wil maar niet weggaan! Soms ga ik zelfs 5 dagen niet naar de wc, in de hoop dat het wondje of wat ik daar ook heb zal helen, maar tevergeefs. Ik moet dan gelijk gaan zitten of liggen, dan voel ik het niet meer. Alleen zodra ik weer opsta en moet lopen, begin ik de steken weer te voelen en het is echt heftig!
    Ik snap niet wat het probleem is, want mijn ontlasting is gewoon normaal (zacht). Zelfs als ik diarree heb, ontkom ik niet aan de pijn!
    Na elk bezoekje aan de wc neem ik gelijk 2 advil pilletjes van 400 gram, dan zakt de pijn wat sneller weg. Maar goed, kan niet mijn leven lang pillen blijven slikken.

Ik ben bang om naar de huisarts te gaan, omdat ik niet wil dat hij eraan gaat zitten of zien. Het idee dat ik mij daar moet uitkleden en hij een kijkje gaat nemen en voelen, maakt mij al misselijk. Daarom probeer ik het via hier om te kijken of er mensen zijn die dit herkennen. Ik wil weten wat ik er zelf aan kan doen zonder dat ik naar de huisarts moet.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er toch goed aan doet om naar de huisarts te gaan. Zo ongezien kan niemand je vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: Pijn na de ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.