- Anoniem15 februari 2017 om 09:48
in mijn tienerjaren heb ik helaas te maken gehad met een laxeerverslaving. Deze verslaving heeft denk ik ongeveer 6 jaar aangehouden eerder ik er volledig vanaf kwam. Ik slikte altijd meer dan de aangegeven dosis.
Nu ben ik inmiddels gelukkig al ruim 7 jaar vrij van de laxeerpillen. Alleen heb ik sindsdien heel veel last van mijn buik. Mijn buikklachten werden steeds erger. Heel veel pijn, last val lucht, soms bijna flauwvallen. Met name in de avonden en in de ochtend kon het soms ook erg zijn. Mijn huisarts vertelde mij dat ik PDS heb. Toch blijf ik met vragen lopen. Ik vind het heel toevallig dat de klachten zo erg zijn geworden sinds mijn laxeerverslaving. Ik ben er zelf (met een dietiste) inmiddels achter gekomen dat het voor mij heel erg helpt om glutenvrij en lactosevrij te eten. Ik ben heel blij dat ik er nu eindelijk een manier van leven in heb kunnen vinden, maar toch blijf ik mij afvragen of dit logische gevolgen kunnen zijn van de laxeerverslaving. Op internet is er weinig te lezen over de gevolgen van een laxeerverslaving. Ik ben ook helaas niet volledig klachten vrij als ik lactosevrij en glutenvrij eet, maar gelukkig wel grotendeels.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 februari 2017 om 10:51Het kunnen inderdaad gevolgen van de laxeerverslaving zijn. Door langdurig te laxeren, schakel je darmfuncties uit. Â Het gevolg kan dus een spastische colon zijn. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de MDL-arts.
ReagerenAnoniem15 februari 2017 om 18:03Bedankt voor uw reactie, maakt het een stuk duidelijker voor mij:). Mijn huisarts vertelde altijd tegen mij dat dingen als gevoeligheid voor gluten en lactose nog heel lastig te onderzoeken zijn. Klopt dit? Dan zie ik namelijk niet echt heel erg de meerwaarde van een MDL arts.
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2017 om 18:13Lastig, maar wel te onderzoeken.
Reageren