- liesdg24 september 2013 om 16:39
Mijn moeder is al ongeveer 30 jaar verslaafd aan laxeerpillen in combinatie met een eetstoornis. Door lever- en hart falen, als gevolg van die jarenlange slechte eetgewoontes en laxeerpillengebruik, is ze opgenomen geweest in het ziekenhuis. Dat is ondertussen alweer een paar maanden geleden. Door het lange laxeerpillengebruik kan haar lichaam het eten niet meer zelf verwerken, dus gebruikt ze nu op doktersvoorschrift Lactulose. Verder eet ze 1 broodje met 3 braadworsten per dag (ja ze eet iedere dag hetzelfde) en gebruikt ze, omdat de oorzaak: de eetstoornis nog steeds niet behandeld is, nog steeds laxeerpillen. Hoeveel het er precies zijn weet ik niet. Voor haar ziekenhuisopname waren het er ongeveer 12 per dag. Mijn precieze vraag is: is het slecht om laxeerpillen te gebruiken in combinatie met Lactulose? Ik hoop dat ik een beetje een goede omschrijving heb gegeven van de situatie dat u mij een antwoord kan geven!
1 reactieReagerenTandor124 september 2013 om 16:49Lactulose werkt in principe hetzelfde als laxeerpillen. Het antwoord is dus ja. Het is een zeer slechte combinatie. Het voedsel dat ze neemt is ook nog eens vet. De laxerende werking wordt daardoor versterkt. Maar waarschijnlijk weet je moeder dat dus ook.
Reageren
De gevolgen zullen dan ook hetzelfde zijn. Lever- en hartfalen.
Als er niets aan de eetstoornis wordt gedaan zie ik het somber in. Helaas.