Zoeken Vraag het forum

Zwelling maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Hoi,
    Ik ben een jongen van 22 jaar en kamp al enkele weten met een zwelling van mijn maag. Het gaat om een zwelling die geen pijn doet maar als ik naar mijn buik kijk vanaf bovenaf is het zichtbaar. De zwelling bevind zich zo’n 3 centimeter schuin boven mijn navel aan mijn linkerkant. Bloedonderzoek gaf geen uitkomst. Leverfunctie en ontstekingswaarden zijn allemaal in orde. Dus geen infecties. Ik maak me echter ernstig zorgen. Want ben namelijk erg angstig voor doctoren enz. Iemand die mij kan helpen?
    Ik hoor het graag.

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal waarschijnlijk toch je dikke darm zijn die je daar ziet…als je daar verder geen klachten van hebt is dat geen probleem

Reageren
    Mike

Dat zou inderdaad kunnen. Pijn doet het inderdaad niet maar het gevoel zit wel in de weg. Ben afgelopen tijd vaak naar huisarts geweest voor verschillende klachten. Maar jammergenoeg ga ik altijd van het ergste uit. Heb ook aardig wat stress het laatste jaar. Kan het daarvan komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker kunnen.

Reageren
    Mike

Dat dacht ik inderdaad al. Maar als ik in dat gebied druk. Lijkt het alsof mn borstbeen heen en week klikt. Of mn rib. Maar nu ben ik alsnog angstig zelfs als er niets uit het bloedonderzoek kwam. Want een zwelling van de maag/darm. Lijkt mij niet normaal.

Reageren
    John (moderator)

Stress en angst kunnen dat wel veroorzaken. Je kunt natuurlijk naar je huisarts gaan en ernaar laten kijken

Reageren
    Mike

Ik ben al redelijk vaak naar de huisarts geweest voor dat probleem. Heb toen ook medicatie gehad tegen maagzweren. (Sucralfaat en omeprazol) maar later zakte de klachten naar mn darmen. Maar de opgeblazen maag is al een tijdje een dingetje. Ben vooral erg angstig dat het een vorm van maagkanker of een gezwel is. Hierbij wil ik toevoegen dat ik geen verloren eetlust heb of iets. Kan nogsteeds goed eten

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch echt een gevolg van stress en angst is.

Reageren
    Mike

Hoop het van harte. Ik kijk het nog een weekje aan en dan denk ik dat ik de laatste keer naar de huisarts ga. En dan hoop ik er iets uitkomt.

Reageren
    Mike

Wou hier nog eeen vraag aan toevoegen. Zou de maagzwelling te maken kunnen hebben met mijn lymfeklieren?

Ik hoor het graag

Reageren
    John (moderator)

Hoezo met je lymfeklieren?  Daar krijg je geen opgezette maag van

Reageren
    Mike

Dacht aan vergrote milt. De oorzaken daarvan zijn meestal lymfeklieren. Aangezien ik geen andere oorzaak daarvoor kan bedenken. Mn lever en bloed is oké. Dus misschien ligt het daaraan

Reageren
    John (moderator)

Het zou gewoon je dikke darm kunnen zijn….

Reageren
    Mike

Ik begin nu inderdaad opgezwolle lymfeklieren te voelen. In mijn hals voel ik er 1 en in mijn lies. Begin me nu behoorlijk zorgen te maken

Reageren
    John (moderator)

Lymfeklieren zijn doorgaans niets om bezorgd over te zijn. Ze zijn onderdeel van je afweersysteem. Je kunt natuurlijk naar de huisarts gaan en ernaar laten kijken

Reageren
Reageer op: Zwelling maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.