Hallo,
Wegens middenrifklachten ben ik omstreeks maart begonnen met de boel te masseren. De pijn is een stuk minder maar ik kreeg een zwelling rondom mijn maagstreek (links net onder de ribben en het gaat door tot net tussen de borsten).
In april is er een echo gemaakt en hierop was niets te zien.
Ik heb maagzuurremmers gehad, ontlasting onderzoek op verschillende parasieten en uitgebreid bloedonderzoek gehad.
Note: ik heb long covid en ben sinds febr ‘22 erg moe.
De MDL arts gooit het op prikkelbare darm/lucht in maag.
De klachten zijn:
Verdikking/zwelling maagstreek (ik denk zelf dat het ook de maag is en met vlagen pijn/gevoeligheid. Deze is niet constant maar soms een paar dagen/een week.
Met Iberus complex kan ik deze pijnklachten verminderen maar zodra ik weer stop wordt het langzaamaan weer gevoeliger. Soms vallen normale porties eten niet lekker. Zwaar vol gevoel. Andere keer gaat dit weer prima. Bijv een 3 gangen menu zou echt niet kunnen dus ik merk dat ik minder kan eten dan normaal.
Het prikkelbare darm verhaal betwijfel ik. (Heb ik wel al jaren maar dit is nieuw en niet in darmstreek) Maar omdat er een echo is gedaan en meerdere onderzoeken vraag ik me toch af wat het wél is? En hoe kan een massage dit teweeg brengen?
Ik ben niet misselijk en hoef niet over te geven. Probeer de maag te ondersteunen met kruidenthee. (Kamille en gember)
Darmen zitten dus door je hele buikholte heen. Masseren van maag en darmen mag alleen gedaan worden door iemand die daarvoor is opgeleid. Verkeerde massage kan de maag en darmen irriteren
Zitten de darmen ook zo hoog als richting de ribbenkast? Leek mij wat te hoog…
Nooit geweten dat dat niet kon, zelf masseren. Ik heb ook een afspraak staan bij een osteopaat. Hopelijk kan hij dit dan verhelpen mocht het een irritatie door masseren zijn.
Bedankt voor de reactie.
Overigens vraag ik me nog wel af hoe een irritatie door massage dan zo lang duurt? Als dat het geval is. Een paar dagen of weken klinkt aannemelijker…
Die vraag kan ik dus ook net beantwoorden.. ik weet immers niet wat er precies in je buik aan de hand is
Je darmen zitten toch echt zo hoog