- Anoniem_A-S.T.27 augustus 2025 om 21:19
Beschrijving van mijn klachten:
Hallo, ik heb al een paar weken verschillende klachten en ik wil graag uw advies. Hier is een overzicht van wat ik ervaar:
Hoofdpijn:
Bijna elke dag al wekenlang.
Vaak moeilijk te verdragen, waardoor ik regelmatig pijnstillers heb gebruikt: eerst voor mijn been na een operatie, later voor de hoofdpijn.
De hoofdpijn verdwijnt niet echt, ook niet na pijnstillers (diclofenac de eerste 2 weken na operatie, daarna paracetamol/Dafalgan).
Buikpijn en krampen:
Vooral bovenaan de buik, hard en gevoelig bij aanraking.
Soms voelt de pijn alsof hij naar beneden zakt.
Soms voel ik een “stromend” gevoel in mijn darmen.
Maag- en darmklachten:
Diarree: waterig, soms slijmerig, met bruine en groenige kleur.
Obstipatie: al ongeveer een week moeilijk naar de wc kunnen, gevoel dat ik moet maar er komt weinig of niets uit.
Gemengde stoelgang: waterig met kleine harde stukjes.
Soms donkerbruin wc-water bij stoelgang.
Rillingen:
Voel me koud, soms plotseling, al meerdere dagen.
Misselijkheid:
Vooral bij krampen of buikpijn.
Ademhalingsgevoel:
Het voelt alsof ik niet natuurlijk adem of alsof mijn buik te vol zit.
Veranderingen door eten/druk:
Soms lijkt buikpijn erger na eten.
Soms verbetert het of verschuift de pijn.
Overige informatie:
Stress of examens kunnen aanwezig zijn, maar mijn lichaam reageert alsof ik stress heb, terwijl ik me niet echt gestrest voel.
Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en de symptomen lijken op die van een maag- of darminfectie, maar ik wil graag professioneel advies.
Ik maak me zorgen over mijn klachten en wil graag weten wat dit kan betekenen en of ik onmiddellijk medische hulp nodig heb.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
28 augustus 2025 om 13:04Dit forum is niet voor inschatting van wel/niet onmiddelijke medische zorg… maar het lijken mij teveel dingen om er zo iets zinnigs over te kunnen zeggen. Overleg met je huisarts.
Reageren