- Ik816 september 2025 om 07:44
Ik ben nu een week heel misselijk bij vlagen. Heb wel gewoon eetlust maar af en toe komt die misselijkheid weer heel erg opzetten. Gisteravond kreeg ik pijnlijke steken in de rechter bovenbuik met uitstraling naar m’n rechterschouder en arm. Die pijn is wel bekend. Ik heb geen galblaas meer en heb af en toe toch nog pijn. Heb daar een aantal jaar geleden een echo voor gehad en daar was niks op te zien. Maar gisteren was het er dus weer. Het kan toeval zijn natuurlijk. Wanneer is het verstandig om een arts te raadplegen? Als ik vandaag weer dezelfde pijn heb ga ik denk ik sowieso even bellen, maar na hoe lang misselijk zonder duidelijke oorzaak is het verstandig aan de bel te trekken? Ik heb geen koorts overigens.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
6 september 2025 om 11:43Misselijkheidsklachten en pijnklachten na verwijdering galblaas komen wel tot 1/3 van de geopereerde patienten voor!
Reageren
Als verzameldiagnose te vangen onder het ” Het postcholecystectomie syndroom”.
De darm, de maag, reflux en kramp in de galwegen lijken eea te kunnen veroorzaken.
(richtlijnendatabase: ” persisterende klachten na cholecystectomie”)
Als er geen koorts, braken en continue pijn in re buik/ schouder is (kan weerpijn zijn bij prikkeling van het middenrif) kun je dit laten gaan..Ik816 september 2025 om 12:56Ok dank u wel.
Reageren