- Jessica9 juli 2019 om 13:59
5 dagen geleden kreeg ik opeens in de avond veel last van mijn maag en werd ik erg misselijk en duizelig (niet hoeven braken) hierdoor kreeg ik ook een paniekaanval (is sinds kort bekend) ik ben toen gelijk naar mijn ouders gereden zodat ik niet alleen was. Daar aangekomen werd mijn maagpijn en misselijkheid alleen maar erger en heb toen besloten om de huisartsenpost te bellen.(dit was vrijdag avond) De huisarts heeft me toen onderzocht (bloeddruk,zuurstof,hartslag,buik gevoeld) en dacht misschien aan galstenen, hij heeft me toen naar huis gestuurd met oxazepam. Bij mij ouders thuis aangekomen ging het weer redelijk en ben ik uiteindelijk in slaap gevallen(slapen gaat goed). De volgende dag was ik nog niet lekker. Ik heb toen de hele dag bij mijn ouders op bed gelegen. In de avond werd het weer erger en uiteindelijk onhoudbaar en heb toen weer de huisartsenpost gebeld(zaterdag). Ze wouden me graag weer even zien. De arts heeft me toen weer onderzocht ook mijn urine en een vingerprik voor ontstekingen maar dit was allemaal goed. Ik ben toen naar huis gestuurd met maagbeschermers, pilletjes tegen de misselijkheid en nog wat oxazepam. Zondag weer last gehad maar met de pilletjes die ik had gekregen was het te doen. Maandagochtend gelijk mijn eigen huisarts gebeld om te kijken hoe nu verder. Voor de paniekaanvallen hebben we een afspraak gemaakt bij een ggz medewerker bij mij huisarts. De maagklachten kon hij ook niet plaatsen. Hij dacht misschien dat ik een maagbacterie had. Maar dat zouden we gaan onderzoeken als het in de loop van de week nog niet goed ging. Nu heb ik gisteren middag online een test besteld om te kijken of ik een maagbacterie heb. Ik dacht als ik het nu weet kan er ook gelijk actie worden ondernomen. Ik heb deze test net binnengekregen en uitgevoerd maar deze geeft aan dat ik geen maagbacterie heb. Eigenlijk ben ik hier teleurgesteld om. Omdat ik dan wist wat het was en het dan behandeld kon worden. Nu lig ik weer beroerd op bed en weet nog steeds niet wat het kan zijn. Iemand die deze klachten herkent? Iemand die me wat meer duidelijkheid kan geven? Dit zijn mijn symptomen;
*maagpijn (doffe, zeurende, vervelende pijn. Geen steken)
*misselijk (niet hoeven te braken)
*duizelig
*buikpijn (vooral onderbuik zeurende pijn)
*algehele malaise
*vermoeid
*geen eetlust (eet alleen wat beschuit & drink heel veel water & een beetje limonade)
*vermoeid
*kortademig (met momenten)
*kleine beetjes ontlasting (deze is vrij licht van kleur)
*veel plassen (dit komt waarschijnlijk van het vele water drinken)Ik leef op dit moment echt van pil naar pil. Maar vind dit nu toch wel echt lang duren zonder verbetering.
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 14:32Wat was dat voor een test?
Reageren
Is er voorafgaand aan het ontstaan iets gebeurd? Veel stress of spanningen gehad? Veel alcohol gebruikt of buitenshuis gegeten of een afhaalmaaltijd gehad?Jessica9 juli 2019 om 14:44het was een test voor de helicobacter pylori bacterie. Maagcheck heette de test. Daar heb ik zelf ook al over nagedacht maar kan zo niet zeggen dat er iets is gebeurd. Ik heb donderdag rond 17:00 wel wat gefrituurd een kroket en een frikandel. (Misschien te oud frituurvet?) die avond is het lichtelijk begonnen. Ik ben de dag erna wel gewoon gaan werken dit ging opzich ook prima. Heb toen vakantie gekregen. (Waar ik erg naar uit keek). Alcohol drink ik niet tot nauwelijks. Ik ben wel vaker wat misselijk geweest en maagpijn gehad maar dit is meestal wel na 1dag hooguit 2 dagen over. En het is dan meestal ook niet zo extreem.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 14:57“Ik heb donderdag rond 17:00 wel wat gefrituurd een kroket en een frikandel. (Misschien te oud frituurvet?) die avond is het lichtelijk begonnen. ”
Dan zou het toch heel goed van het eten kunnen zijn. Je hebt geen koorts of verhoging?
In principe zou dat niet zo heel lang aanhouden, maar je paniekaanval kan dan de klachten ook nog in stand houden.De test was niet bepaald de betrouwbaarste test. En gezien het ontstaan van de klachten ook niet de meeste geschikte test.
ReagerenJessica9 juli 2019 om 15:12Nee ik heb geen koorst of verhoging. ( dit heb ik normaal gesproken ook nooit) ik slik op dit moment 2x p.d een maagbeschermer in de ochtend en in de avond 1. 3x p.d iets tegen de misselijkheid om de 7uur. En in de avond neem ik 1 oxazepam. Verder heb ik geen medicijnen. Ik heb het gevoel dat ik nu niet echt meer in die “paniekaanval” zit. Maar merk wel dat ik tegen de avond rustiger word met oxazepam.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 15:13Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Jessica9 juli 2019 om 15:29mijn score van de tests is 52. Dit zou mijn duizelingen, en kortademigheid wel kunnen verklaren maar kun je hierdoor ook zoveel last kunnen krijgen van je maag? Ook als ik vrij rustig ben?
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 15:36Ja dat zou eventueel kunnen
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 15:37Je mag je dan wel vrij rustig voelen, maar je hyperventileert nog steeds behoorlijk
ReagerenJessica9 juli 2019 om 15:42oke, kan ik hier in de tussentijd zelf iets aan doen? Ik heb pas over 2 weken een afspraak bij de ggz consulent omdat deze volledig vol zat gepland. Ik neem aan dat zolang oxazepam ook niet wenselijk is.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2019 om 15:46Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen. Je zou daarvoor naar een fysiotherapeut kunnen gaan
ReagerenJessica9 juli 2019 om 15:52bedankt, ik ga kijken wat er mogelijk is.
ReagerenJoa.10 juli 2019 om 06:59Hoi,
Ook ik herken jouw symptomen, je bent compleet nuchter en lekker in jouw hoofd maar … dan heb je die misselijkheid. Ik kamp er nu 6 dagen mee. Ik sta er met op en ga er met slapen. Ik heb geen eetlust, alleen wat water en wat fruit krijg ik op. 7 kg vermagerd na 6 dagen.
- Het alsof je in een trip blijft hangen, het is heel deprimerend.
Jessica10 juli 2019 om 22:10hoi Joa,
precies hetzelfde verhaal ik zit nu ook op 6 dagen, weet niet hoeveel ik afgevallen ben, omdat ik niet op de weegschaal heb gestaan maar zal waarschijnlijk ook wel een kilo of 7 zijn. Ik kom er maar niet uit elke avond ga ik met hoop naar bed dat het de volgende ochtend beter zal zijn maar helaas telkens kom ik bedrogen uit.
Zo enorm frustrerend dit.
P.s. ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen
ReagerenCatootje11 juli 2019 om 07:23Veel mensen hebben een tekort aan maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor je klachten kan krijgen. Gepaneerde producten en vooral gefrituurde hap is in meerdere opzichten minder gezond. Ik zou me verdiepen in wat evenwichtige voeding is. Daarnaast eens advies vragen aan een complementair genezer; iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Belangrijk in elk geval om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten vetten en vezels bij elk eetmoment. Maagzuurmiddelen zorgen voor verlies aan tal van vitaminen en mineralen.
Reageren