Zoeken Vraag het forum

Maagklachten, misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond allen,

Ik weet niet waar ik moet beginnen maar ik zal maar starten.

Ben een jongen van 26 jaar oud en kern gezond (zeggen ze) maar zo voelt het niet. Mijn verhaal begint eigenlijk dat ik sinds Juni 2013 steeds meer vage maagklachten begon te krijgen en de klachten werden steeds intenser. Het begon met een benauwend gevoel, en een soort gevoel diep te moeten ademen om zuurstof te krijgen, vaak een misselijk gevoel hierbij, zo’n misselijk gevoel dat eigenlijk functioneren niet meer ging, naar de HA geweest en die gaf mij omeprazol, dit heeft mij 3 weken geholpen en toen naar de HA dat niet werkte en steeds weer klachten, nu ook met een misselijk hongerig gevoel ( eten haf opluchting voor korte duur. ) en ik krijg pantaprasol, ook dit heeft even zijn werk gedaan en werd weer beroerd, vaker een zeurend hongerig misselijk gevoel, naar de huisarts geweest en vertelde mij dat ik een maagonderzoek ging krijgen, echter ging ik eerst op vakantie en daarna zal het plaatsvinden, hele vakantie verpest door misselijkheid zeurend misselijk gevoel om deppresief van te worden, toch maag weer naar de omeprazol gegrepen, 3 weken later maagonderzoek en buik echo, uitslag was ietwat gal in de maag en echo was niks te zien, helicobacter biopten genomen, geen helicobacter. Daarna is er eem berg van ellende begonnen, baan kwijt door mijn ziekmeldingen, elke dag, elk uur, kots misselijk hongerig gevoel, steeds eten om het proberen te drukken, 20 minuten later weer misselijk, dokter in dokter uit, ranitidine, omeprazol, pantaprazol, nexium, domperidon en nog meer troep. Me sociale leven lijdt eronder me werk, me eigen humeur alles lijdt hieronder, ik ben echt ten einde raad, ook heb ik vaak te horen gekregen dat het stress is, ademshalings oefeningen, sporten, soms een dag geen last maar voornamelijk wel last, wat kan ik nu nog doen? Ze dachten dat het obstipatie was, allerlei middelen genomen om helemaal leeg te worden en nog steeds last, kan iemand, iemand mij alsjeblieft vertellen wat te doen? Ben het echt spuugzat..

Alvast dank voor jullie reactie

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten doen mij toch wel denken aan chronische hyperventilatie.
    Met name dit:
    [quote]Het begon met een benauwend gevoel, en een soort gevoel diep te moeten ademen om zuurstof te krijgen, vaak een misselijk gevoel hierbij, zo’n misselijk gevoel dat eigenlijk functioneren niet meer ging,[/quote] het is namelijk een klassiek hyperventilatie verschijnsel.
    kijk hier maar eens naar de symptomen:
    http://chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Stress kan een heel belangrijke oorzaak zijn. Je zult moeten proberen om je ademhaling weer onder controle te krijgen. Je zult daar inderdaad ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen voor moeten doen. Maar dan wel consequent uitvoeren.
    Je kunt oefeningen vinden in:
    http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/284-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-1

http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/285-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je snelle reactie.
    Maar kan chronische hyperventilatie ook voorkomen als je, je goed voelt? Kan het je zo ziek maken van binnen? Elke dag last, ook al ben je ontspannen? Ook al sport je?

Bedankt voor je reactie

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor, dat kan.

Reageren
Reageer op: Maagklachten, misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.