- Alex31 juli 2011 om 14:07
Beste mensen,
Ik zit met een probleem.
Ik heb in Februari een buikgriep gehad en sindsdien is mijn maag niet meer hetzelfde. Eerst was ik alleen ochtendmisselijk en beïnvloedde het mijn leven niet zo zeer. Ik kon uitgaan en drinken en eten wat ik wou.
In mei begon het erger te worden, met uitgaan was ik na 5 biertjes als misselijk te worden en na het eten van bijvoorbeeld een pizza kreeg ik ontzettend last van mijn maag (misselijk, licht in het hoofd etc.)
Ben nu op het punt beland dat het mijn leven te erg beinvloed. Ik heb geen plezier meer in uitgaan en naar de sportschool gaan( waar ik continu moet gapen en duizelig wordt). Ik zit eigenlijk alleen maar een beetje thuis. Iedereen zegt dat deze maagklachten te maken hebben met stress. Dit is redelijk aannemelijk aangezien mijn bloed perfect is. Maar die psychische klachten die ik nu heb( alleen voelen, geen plezier meer in het leven, slecht slapen omdat ik me zorgen maak) komen juist door die maagklachten omdat ik niks meer kan doen.
Ik ben er meer van overtuigd dat mijn maagwand is aangetast door die hevige buikgriep in Februari. Is het mogelijk dat mijn maagwand niet uit zichzelf kan herstellen? Ik laat morgen een echo van mijn bovenbuik maken en over twee week gaan ze met een slang mijn maag in. Ik hoop met heel mijn hart dat ze wat vinden!! En als ze niks vinden wat raden jullie dan aan om te doen?
Een sombere jongen van 20
8 reactiesReagerenOlaf31 juli 2011 om 14:11Maagklachten bij bier en pizza? Volg je de leefregels bij maagproblemen?
ReagerenAnoniem31 juli 2011 om 14:12[i]Maagklachten kunnen verschillende oorzaken hebben. Sommige mensen krijgen maagklachten als ze te veel, te vet of sterk gekruid voedsel eten. Een teveel aan maagzuur kan de maag irriteren. Veel koffie of alcohol irriteren het maagslijmvlies en zorgen voor meer maagzuur. Het kan ook zijn dat u zure of koolzuurhoudende drank, of pepermunt niet goed verdraagt. Sommige medicijnen, met name pijnstillers, kunnen het maagslijmvlies beschadigen. Ook door roken kan er een ontsteking of beschadiging van het maagslijmvlies ontstaan. Spanningen kunnen een rol spelen bij maagklachten. Soms liggen problemen ‘zwaar op de maag’ of zijn ‘moeilijk te verteren’. Voedsel komt via de slokdarm in de maag. Bij sommige mensen sluit de overgang tussen slokdarm en maag niet goed. Het maagzuur kan dan in de slokdarm komen en daar het slijmvlies irriteren. Dit geeft vaak pijn achter het borstbeen.[/i]
Lees verder op: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF16.htm
ReagerenAlex31 juli 2011 om 14:23Ik volg gewoon de leefregels van mijn leeftijd. Ik drink doordeweeks niet, alleen als ik dus uitga. Maar ik wil mijn oude maag gewoon weer terug, ik wil weer leven! Voor mijn buikgriep at ik niet anders dan andere mensen van mijn leeftijd. Ik basketbalde 3 keer per week, sport dus veel. Ging naar school en af en toe eens op stap. Ik heb nu vakantie dus mijn trainingen zijn afgelopen. Moet wel zeggen: Als ik basketbal op een pleintje heb ik nergens last van.
ReagerenKlara31 juli 2011 om 22:30Als anderen de sloot in springen, spring jij dan ook? Als jouw maag nu gevoeliger is dan de maag van anderen, is het dan verstandig te drinken? Ik denk van niet. En waarom zou je het niet eens proberen als je er echt ziek van bent. Als drank belangrijker is dan jouw diarree, dan ben je ook niet zo heel erg ziek zou ik zeggen. Misschien heb je wel een erg gevoelige darm dus, en zijn dit symptomen van PDS.
ReagerenAlex1 augustus 2011 om 09:20Het gaat mij erom dat geen gezellige dingen meer kan doen zonder last van mij maag te krijgen. Als ik mijn hele leven er al last van heb gehad, dan was het geen probleem geweest. Maar het is zo plots gekomen. Ik weet dat er ergere dingen in het leven zijn, maar ik wil gewoon weten hoe ik mijn oude leventje weer terug kan krijgen. Zonder last van mijn maag te krijgen. Oftewel is er iets mis met mijn maag of is het psychisch?
ReagerenCoacKI18 maart 2012 om 09:33Neem minimaal 3 weken volledige rust waar je kunt, drink Aloë Vera stomach soothing en gebruik propolis (als je niet alergisch bent) en blijf af van koffie, alcohol, chocola en dierlijke vetten, kruiden en pepers Eet kleine hoeveelheden,goed kauwen en geen eten meer na achten. Go see the doctor
Reagerenjojo20 maart 2012 om 22:35Biertjes laten staan, is ook slecht voor veel organen, pizza is vet kan je misschien niet meer verdragen(als je geen vet kunt verdragen werkt de lever of de gal niet zo optimaal). beter niet fastfood eten.
Reageren
Misschien helpt colloïdaal zilver-water (bij reform) werd vroeger gebruikt als antibotica tegen virussen parasieten bacterien.
Ik heb bij een griep ook buikpijn gekregen, bleek ik streptokokken te hebben, die heeft iedereen, maar kunnen bij verzwakte toestand de overhand krijgen, dat zilverwater hielp goed bij mij.
Misschien heb je ook een kou op de maag. Dan kun je stukjes verse gember
koken en als thee opdrinken, dat verwarmt en warmte is vaak genezend.
SterkteAnoniem9 maart 2016 om 10:08Hoe is het nu met je maag Alex ?
Reageren