- Miranda14 december 2024 om 11:37
Ik heb al een paar weken een soort gevoel dat er iets zit bij het kuiltje onder de ribben. Ik weet dat links de maag ligt en rechts de lever. Af en toe heb ik steken in het kuiltje en net iets erboven en rechts ernaast ook. Het voelt alsof er iets opgezet is. Ik voel geen zwelling. Huisarts voelt ook niets maar toch ben ik niet gerust gesteld. Ik heb wel tijdje last van maag gehad. Maar dit gevoel zit wat meer naar rechts. Vooral is het erger als ik lig.
Ik heb verder normale eetlust niet misselijk of iets dergelijks.
Wel last van heel veel stress en ik heb Prikkelbaar darm syndroom. Maar dit voelt anders.
Ik ga woensdag weer naar huisarts terug want baat mij zorgen.
Weet iemand iets wat dit zou kunnen zijn?2 reactiesReagerenSuus14 december 2024 om 13:08Even heel kort door de bocht:
Reageren
Je huisarts weet na onderzoek niet wat het is.
Is het dan zinvol om mensen op een forum te laten gokken?
Mensen die geen arts zijn en ook geen onderzoek kunnen doen?
Met het opnoemen van mogelijke oorzaken of ervaringen van andere mensen schiet jij nog niks op, want je weet nog steeds wat het bij jou is.
Wel kan het voor onnodige onrust zorgen, wat niet handig is als je al last hebt van stress en pds. Want de pds zal weer op de stress reageren, evenals de maagklachten.John (moderator)
14 december 2024 om 15:06Het kuiltje onder ribben heet “maagkuiltje”. Daar zit dus de ingang naar de maag. Ik denk dat het toch je maag is waar je last van hebt
Reageren