Zoeken Vraag het forum

normaal ontlasting patroon met bloed?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • amber

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen op mijn vraag of het nodig is om een huisarts te raadplegen of dat het iets onschuldigs lijkt te zijn.
    Ik heb al een paar maanden dat als ik naar het toilet moet ik bij het afvegen bloed op het toiletpapier aantref. Of er ook bloed in de ontlasting zit vind ik lastig te zeggen omdat wij geen plateau toilet hebben, het is in ieder geval niet veel bloed als het er zou zijn.
    Mijn ontlasting ziet er niet afwijkend uit.
    Ik ervaar alleen lichte, stekende buikpijn bij de aandrang.
    Ik kan geen scheurtjes of aambeien waarnemen en heb ook geen last of pij bij het toileteren.

Wel heb ik al een langere tijd vermoeidheidsklachten, deze spelen vaak op bij inspanning zoals fietsen. Ik dacht er zelf aan dat mijn conditie achteruit is gegaan en dat er geen verband was met de ontlasting. Maar ik vind het toch belangrijk om te vermelden.

Omdat ik vrij weinig klachten ervaar twijfel ik of ik een bezoekje met de huisarts moet plannen, wat denken jullie?

Alvast Bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval even bij de huisarts langs gaan. het zou ook een inwendige aambei kunnen zijn.

Reageren
Reageer op: normaal ontlasting patroon met bloed?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.