- syl29115 juli 2013 om 07:25
Bij het afvegen zit er soms bloed aan het wc-papier. Soms niet meteen, maar dan bijv. als ik een uurtje later kijk.
Een aantal weken geleden was ik bij de huisarts en die zag en voelde niets raars.
Hij gaf mij wel een verwijsbrief mee voor het ziekenhuis, ik kon zelf bepalen of ik daar gebruik bvan wilde maken.
Hij vond het eigenlijk niet nodig omdat hij niets heeft geconstateerd.
Uiteraard had ik na dit bezoek even geen last meer.Een paar weken later weer wel.
Ik heb ook geen klachten verder.
Geen buikpijn, pijn bij ontlasting e.d.6 reactiesReagerensyl29115 juli 2013 om 07:30Aanvullend, ik was iets te snel met versturen:
het is heel helder bloed.
Het is naar mijn idee echt heel oppervlakkig, komt niet vanuit binnen, dan zou het toch donkerder moeten zijn.Als het aambeien zouden zijn zou ik dan er geen last van moeten hebben? Iets voelen ofzo?
Voor ik nogmaals naar de arts ga wil ik graag wat meer weten, adviezen inwinnen.
Ik ben 41, verder gezond, geen andere lichamelijke klachten, eet denk ik genoeg vezels, stoelgang is prima en niet anders dan anders.
ReagerenLola6 juli 2013 om 12:35Van inwendige aambeien hoef je verder geen last te hebben hoor. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en dan kan hij beoordelen of je doorgestuurd wordt.
Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2013 om 18:05Beste Syl2911
Je klachten kunnen inderdaad heel goed worden veroorzaakt door inwendige aambeien. Ook is het heel goed mogelijk dat die door de huisarts niet zijn gevonden.
Als er een aambei zit, die is opgezwollen kan de HA die wel voelen. Maar als jij na het ontlasten bloed hebt gezien kan dat betekenen dat de aambei leeg was en dus niet te voelen.Ik zou enkele dagen Sperti gaan gebruiken. Als het goed gaan de klachten dan over. Mocht dat niet zo zijn, ga dan terug naar de huisarts.
Reagerensyl29118 juli 2013 om 08:59Hoi,
ik dacht dat sperti alleen voor echte klachten was, niet om de aambeien te lijf te gaan. Ik heb nl. verder geen enkele lichamelijke klacht.
ReagerenJohn (moderator)
8 juli 2013 om 18:17Sperti zalf IS voor aambeien.
ReagerenQuote8 juli 2013 om 18:28Sperti Preparation H, aambeienzalf voor rectaal gebruik bijsluiter:
Reageren
http://zelfzorg.nl/wp-content/zelfzorg/pdf/sperti_aambeienzalf.pdf