Zoeken Vraag het forum

bloed na ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • syl2911

Bij het afvegen zit er soms bloed aan het wc-papier. Soms niet meteen, maar dan bijv. als ik een uurtje later kijk.

Een aantal weken geleden was ik bij de huisarts en die zag en voelde niets raars.
    Hij gaf mij wel een verwijsbrief mee voor het ziekenhuis, ik kon zelf bepalen of ik daar gebruik bvan wilde maken.
    Hij vond het eigenlijk niet nodig omdat hij niets heeft geconstateerd.
    Uiteraard had ik na dit bezoek even geen last meer.

Een paar weken later weer wel.
    Ik heb ook geen klachten verder.
    Geen buikpijn, pijn bij ontlasting e.d.

6 reacties
    Reageren
    syl2911

Aanvullend, ik was iets te snel met versturen:

het is heel helder bloed.
    Het is naar mijn idee echt heel oppervlakkig, komt niet vanuit binnen, dan zou het toch donkerder moeten zijn.

Als het aambeien zouden zijn zou ik dan er geen last van moeten hebben? Iets voelen ofzo?

Voor ik nogmaals naar de arts ga wil ik graag wat meer weten, adviezen inwinnen.

Ik ben 41, verder gezond, geen andere lichamelijke klachten, eet denk ik genoeg vezels, stoelgang is prima en niet anders dan anders.

Reageren
    Lola

Van inwendige aambeien hoef je verder geen last te hebben hoor. Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en dan kan hij beoordelen of je doorgestuurd wordt.

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Beste Syl2911

Je klachten kunnen inderdaad heel goed worden veroorzaakt door inwendige aambeien. Ook is het heel goed mogelijk dat die door de huisarts niet zijn gevonden.
    Als er een aambei zit, die is opgezwollen kan de HA die wel voelen. Maar als jij na het ontlasten bloed hebt gezien kan dat betekenen dat de aambei leeg was en dus niet te voelen.

Ik zou enkele dagen Sperti gaan gebruiken. Als het goed gaan de klachten dan over. Mocht dat niet zo zijn, ga dan terug naar de huisarts.

Reageren
    syl2911

Hoi,

ik dacht dat sperti alleen voor echte klachten was, niet om de aambeien te lijf te gaan. Ik heb nl. verder geen enkele lichamelijke klacht.

Reageren
    John (moderator)

Sperti zalf IS voor aambeien.

Reageren

Sperti Preparation H, aambeienzalf voor rectaal gebruik bijsluiter:
    http://zelfzorg.nl/wp-content/zelfzorg/pdf/sperti_aambeienzalf.pdf

Reageren
Reageer op: bloed na ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.