Zoeken Vraag het forum

Vaak moeite met ademen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Ik ben een meisje van 17 en heb nog nooit eerder last gehad met mijn ademhaling.
    Ongeveer 2 weken geleden is het allemaal begonnen. Ik heb vaak het gevoel alsof ik moeilijk kan ademen. Het voelt soms alsof mijn keel wordt dichtgeknepen. Het is niet constant, want soms gaat het weer over en komt het een paar uur later terug, maar soms duurt het ook lang.
    Eerst maakte ik me geen zorgen, omdat ik afgelopen woensdag mijn gip verdediging heb moeten presenteren en ik dacht dat het hyperventilatie was. Ik had namelijk lange tijd stress voor mijn gip en alle symptomen van hyperventilatie komen mij bekend voor. Ik heb naast moeite met ademhalen ook soms hoofdpijn, spierpijn in armen en schouders en een gespannen buik. Maar nu heb ik het nog steeds en ik heb hiervoor dus geen stress meer. Kan het zijn dat dit na een periode van stress ook nog aanhoudt? Ik
    Hoop dat iemand tips kan geven om dit te verhelpen, want het wordt wel vervelend na een tijdje.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

De stress kan dan wel voorbij zijn maar de hyperventilatie kan dan nog steeds aanwezig zijn.
    Doe een hyperventilatie test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Je kunt ademhalingsoefeningen spierontspanningsoefeningen doen.
    Die kun je vinden op:
    http://www.dokter.nl/dossiers/angsten
    De oefeningen zijn niet alleen voor angsten maar ook heel goed hyperventilatie te gebruiken.

Reageren
Reageer op: Vaak moeite met ademen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.