- Anoniem7 september 2014 om 20:18
Ik heb de laatste week last van mijn ademhaling, ik ben niet kortademig maar ik heb constant de neiging om diep in te ademen. Dat lukt niet want je moet eerst een tijd gewoon rustig ademhalen vooraleer je terug diep adem kunt halen.
Door dat alles te forceren heb ik last in mijn keel, precies of er zit iets in mijn keel.
Ook heb ik pijn in mijn nek en schouderbladen. Ik vind dit zeer vervelend, soms is het beter, dan weer wat slechter.Zijn er nog mensen die dit hebben? Zou het een soort verkoudheid zijn?
Hoesten doe ik niet, enkel dat ademen.
Het is vervelend.Ik ga dan ook snel alles googelen en dan lees je dingen zoals ‘longkanker’ en zo.
Maar dan heb je volgens mij ergere klachten.
Ik pieker ook veel….3 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 september 2014 om 20:22Dat zijn klassieke klachten van hyperventilatie.
Reageren
Stress en spanningen kunnen dat veroorzaken. Ga naar je huisarts en bespreek het met hem/haarAnoniem7 september 2014 om 21:11Ik zag de huisarts vrijdag bij mijn ouders en ik het hem uitgelegd en hij zei ook dat het waarschijnlijk dat is, maar ik zou graag eens zien als er nog mensen dit hebben.
Dan ben ik mss wat gerust gesteld.
Ik zou afleiding moeten zoeken, maar ik ben rolstoel patiente en het is zeer moeilijk, ik zit hier dagelijks…Bedankt voor je reactie!
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2014 om 21:33Je bent zeker niet de enige. Er zijn duizenden mensen die dat hebben.
Je zou ademhalingsoefeningen kunnen doen.
Je kunt deze vinden in de columns over angst die ik heb geschreven.http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst
Reageren