Zoeken Vraag het forum

Pneumokokken longontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angelique 1976

Hallo
    Ik heb een bizarre situatie
    Ik ben een vrouw van 48 woon niet samen maar mijn partner had voor mij gezondheidsproblemen en tot 3 keer toe op het randje gelegen door Pneumokokken bacterie , nu is het zo dat hij een week geleden een griep leek te hebben en uiteindelijk vrijdag vernam hij een longontsteking heeft. En daar medicatie voor .antibiotica en puffers , ik werd 2 dagen nadien ook beroerd en ziek en dacht aan de griep ik heb overigens oa copd maar niets met bovengenoemde infectie /bacterie nu ben ik vanmorgen naar zijn huisarts gegaan omdat ik een kleine 2 uur van mijn eigen huisarts afzit en vernam ook dat mijn saturatie aan de lage kant was en ook ik een longontsteking heb , de arts zei er een dun lijntje zat of thuis hopen ik de paar uur de antibiotica en prednison iets zouden doen en om 16 uur overleg geen verandering is ziekenhuis ..einde van de middag doorgestuurd ik hoest mijn longen er voor mijn gevoel uit als nooit tevoren en sterker afgelopen zaterdag uit niets had ik ineens geen lucht gelukkig heel kort maar de paniek is er ingeslagen .. in het ziekenhuis zijn thoraxfoto s gemaakt die wel een ontsteking laten zien maar ze kunnen niet uitsluiten of het in de bronchiën zit of laag in de longen bloedwaarden geven duidelijk een ontsteking aan , ze kwamen al vragen. Of ik een lange vliegreis gemaakt had of met papagaaien in contact geweest ben op alles nee moeten antwoorden , maar nadat wij vanavond thuis waren en ik ben gaan Google ontdekte ik een stukje waarin staat dat chronische zieke en verzwakte mensen die met die bacterie besmet kunnen raken , kan dat zo zijn of is dat een fabeltje? En kan het dan idd zo zijn dat ik zieker ben dan mijn voorgaande longontstekingen waarbij het niet gewoon sputum groen of geel of maar wit schuim vooral en ineens vanavond een bloedneus door het hoesten ,ik kan amper nog normaal slapen ,mijn saturatie nn het ziekenhuis was kort even 89 daarna tussen de 92 en uiteindelijk 96 toen ik na huis mocht dit na mede een verneveling .
    Ik hoop u mij meer kan vertellen zodat ik morgen mogelijk verder hierachter aan kan gaan bij mijn eigen arts en of het ziekenhuis .
    Alvast bedankt

3 reacties
    Reageren
    Suus

Welke ziekte bedoel je?
    De zgn “papagaaien ziekte”? Dat is geen fabeltje in ieder geval,daarmee kunnen mensen besmet raken en mensen met een verminderde weerstand zijn er vatbaarder voor.
    Ik je vragen aan je behandelend arts in het ziekenhuis stellen, die heeft de meeste kennis om ze te kunnen beantwoorden.

Reageren
    Suus

Je hoeft geen verre vliegreis oid gemaakt te hebben om besmet te raken of bij vogels in de buurt geweest te zijn.
    Het is ook van mens op mens overdraagbaar.
    Een hobby duivenhouder kan het bijvoorbeeld bij zich dragen zonder klachten te ervaren,maar kan wel andere mensen besmetten.

Reageren
    Angelique 1976

Hartelijk bedankt voor de informatie ,nu kon ik idd op 2 dingen zoeken de papagaaien ziekte bleek idd uitgesloten het zou nu mogelijk kunnen gaan om streptokokken bacterie overigens nooit geweten dit overdraagbaar was , maar wel bij lage weerstand en idd kussen niezen etc.
    Mijn huisarts zal vandaag contact opnemen met mijn normaal waarde van de saturatie ook bij longontstekingen zodat ook dit bij deze huisarts van mijn vriend en het ziekenhuis waar ik ben geweest overzichtelijk word.
    Maar nogmaals bedankt voor de informatie dankzij boven staande reacties kon ik wel in de juiste richting zoeken met de assistente en straks ook met eigen arts. Mijn dank is groot .

Reageren
Reageer op: Pneumokokken longontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.