Chronisch hyperventileren?

Ik ben er nu sinds 3 jaar achter gekomen dat ik last heb van een Histamine intolerantie. Histamine intolerantie is een niet heel erg bekend probleem. Ik krijg last van veel voedingsproducten zoals: tomaat, alcohol, zuurkool, gorgonzola, varkensvlees en ga zo maar door. Ik eet deze voedselproducten niet tot nauwelijks meer en sinds ik dat doe gaat het veel beter met mij. Dit is vastgesteld door een di√ętiste en allergoloog.

Ik zit in een Facebook groep voor mensen met een Histamine intolerantie zodat we elkaar een beetje kunnen helpen af en toe. Nu had ik een vraag gesteld aan mijn lotgenoten en uitgelegd waar ik last van heb. Nu zat er 1 iemand tussen die zei heb je geen last van een chronische hyperventilatie. Nu vraag ik mij af wat zijn de symptomen van chronisch hyperventileren?

Mijn klachten zijn dus verdwenen zodra ik histamine vrij eet. Maar toch door mijn verleden dat niet iedere arts mij serieus nam.. begin ik snel weer te twijfelen. Ik weet niet waarom ik zo twijfel.. ik zal wel een flinke deuk hebben opgelopen van jaren onbegrip vanuit artsen.

Mijn klachten zijn na het eten van iets met histamine:
    Flushing
    Hartkloppingen
    Diaree en overige buik klachten
    Opgezwollen lippen
    Duizeligheid
    Deze klachten verdwijnen zodra ik mij weer streng hou aan mijn dieet.

Wat denken jullie?

Reageer

Doe een test om daarachter te komen
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageer

Er komt uit dat mijn score 30 is en dat de kans op hyperventileren zeer klein is.

Heeft u ooit gehoord van Histamine intolerantie?

Reageer

Histamine intolerantie bestaat. En je klachten zouden daar bij kunnen horen

Reageer

Dankjewel! Ik weet dat ik er daadwerkelijk last van heb aangezien ik op veel histamine rijke producten reageer. Toch merk ik dat ik snel weer twijfel.. omdat ik veel te horen heb gekregen van mijn huisarts dat ik het verzin. Gelukkig neemt het umc Groningen mij wel serieus en ben ik door hun erachter gekomen dat ik last van een Histamine intolerantie

Reageer
Reageer op: Chronisch hyperventileren?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief