- Sam29 juli 2022 om 20:25
Ik ben 21 jaar en heb al de laatste weken heel veel last van mijn ademhaling! Maar niet de normale last. Ik heb het gevoel of mijn spieren te zwak zijn om te inademen. Mijn ademhaling stopt hele tijd precies en ben er dan ook constant mee bezig om te blijven ademen. Van smorgends tot savonds let ik op mijn ademhaling zodat niet zou stoppen. Heel vreemd weet niet zo goed wat het is? Is geen hyperventilatie toch? Krijg net het gevoel dat ik niet genoeg kracht heb om lucht binnen te krijgen
9 reactiesReagerenSam29 juli 2022 om 20:27En als ik denk van ik ga er niet aandenken in vergeet de gedachten dan stopt mijn ademhaling volledig? Is het dan omdat ik onbewust nog steeds ermee bezig ben? Ben gekend met angstklachyen dit voelt extreem angstig en eng aan
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2022 om 20:34Dat lijkt toch heel sterk op hyperventileren.
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/Sam29 juli 2022 om 20:40Vreemd. Want mijn ademhaling stopt precies en er komt precies geen lucht binnen gewoon. Dacht dat hyperventilatie het omgedraaide was. Nu is het soms alsof mijn lichaam niet wilt ademen. En mijn neus piept ook komt door een neusoperatie dus hierdoor kan ook al niet veel lucht heen
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2022 om 20:42Je ademhaling zal stoppen omdat je er te veel gefocust op bent
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2022 om 20:43Ik schat dat je met de hyperventilatietest toch al snel rond de 55-60 punten uit zult komen
ReagerenSam31 juli 2022 om 00:02Ik zat aan 70…
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2022 om 00:10dat is dan toch meer dan duidelijk. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
Reageren
Heb je last van angsten/stress of spanningen?Sam31 juli 2022 om 00:39Ja door deze ademhaling enorm veel stress en angst eig. Begin van de maand geopereerd geweest aan de neus en sinds dan alleen maar plaats voor dit. Operatie wel al 4 weken geleden
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2022 om 17:58Dat haat er dus iets mis met je ademhaling. Je ademt verkeerd blijkbaar. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
Reageren