Ademhaling stopt

Ik ben 21 jaar en heb al de laatste weken heel veel last van mijn ademhaling! Maar niet de normale last. Ik heb het gevoel of mijn spieren te zwak zijn om te inademen. Mijn ademhaling stopt hele tijd precies en ben er dan ook constant mee bezig om te blijven ademen. Van smorgends tot savonds let ik op mijn ademhaling zodat niet zou stoppen. Heel vreemd weet niet zo goed wat het is? Is geen hyperventilatie toch? Krijg net het gevoel dat ik niet genoeg kracht heb om lucht binnen te krijgen

Reageer

En als ik denk van ik ga er niet aandenken in vergeet de gedachten dan stopt mijn ademhaling volledig? Is het dan omdat ik onbewust nog steeds ermee bezig ben? Ben gekend met angstklachyen dit voelt extreem angstig en eng aan

Reageer

Dat lijkt toch heel sterk op hyperventileren.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageer

Vreemd. Want mijn ademhaling stopt precies en er komt precies geen lucht binnen gewoon. Dacht dat hyperventilatie het omgedraaide was. Nu is het soms alsof mijn lichaam niet wilt ademen. En mijn neus piept ook komt door een neusoperatie dus hierdoor kan ook al niet veel lucht heen

Reageer

Je ademhaling zal stoppen omdat je er te veel gefocust op bent

Reageer

Ik schat dat je met de hyperventilatietest toch al snel rond de 55-60 punten uit zult komen

Reageer

Ik zat aan 70...

Reageer

dat is dan toch meer dan duidelijk. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
    Heb je last van angsten/stress of spanningen?

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ja door deze ademhaling enorm veel stress en angst eig. Begin van de maand geopereerd geweest aan de neus en sinds dan alleen maar plaats voor dit. Operatie wel al 4 weken geleden

Reageer

Dat haat er dus iets mis met je ademhaling. Je ademt verkeerd blijkbaar. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Reageer
Reageer op: Ademhaling stopt
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief