- He3 mei 2025 om 15:14
Hoi de klachten blijven aanwezig en wil graag geloven dat het psychosomatische klachten zijn alleen vind het raar dat ik toch (voor mijn gevoel) heftige klachten heb van tintelingen maag/ribstreek een drukkend gevoel bij m’n maag en rugpijn halverwege rug precies midden ruggegraat…wil er niet aan denken doe ik ook niet alleen als het dan toch hevig aanwezig is maak ik me toch weer ongerust en denk dit kan toch niet door chv komen? Loop vaN de dag neemt het altijd toe. Het is niet altijd tegelijk aanwezig en wisseld. Zoals al eerder vermeld kamp ik met burnout daardoor veel stress piekergedachten. Durf niet meer naar de huisarts ook doordat al veel is uitgesloten en schaam me enorm voel mij een hypochonder. Voor burnout in behandeling. Het eten gaat soms goed maar ook dagen dat ik een enorme pijn tussen schouderbladen borstbeen krijg na het eten met vol gevoel die enkele uren aanhoudt.
Wie kan mij raad geven / gerust stellen of heeft dit ook. BvdTruus4 juni 2025 om 17:22Ook ik heb last van de voorgaande verhalen…
Reageren
Wat zijn de tips om hier mee om te gaan?John (moderator)
4 juni 2025 om 17:24@ He
Reageren
de klachten zullen toch burn out gerelateerd zijn. Stress en hyperventileren. Je bent onder behandeling voor de burn out. Bespreek het dus met de therapeutJohn (moderator)
4 juni 2025 om 17:25@ Truus
Reageren
Bespreek je klachten met je huisarts. Wellicht komt er dan duidelijkheid over de oorzaak en kan de huisarts daarop anticiperen.Truus5 juni 2025 om 23:51Ben hiervoor al diverse keren bij de huisarts geweest.
Reageren
Oorzaak is bekend.
Ik weet dat ik door de klachten angstig ben geworden. En dat ik ga hyperventileren, en ook vaak globusgevoel heb.
Ik moet hiermee zelf aan de slag en wilde graag tips.
Hoe kan ik het controle krijgen?John (moderator)
6 juni 2025 om 10:10Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen
ReagerenTruus6 juni 2025 om 18:21Bedankt voor de tips.
Reageren