Zoeken Vraag het forum

Paniek, hyperventilatie, globusgevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • He

Hoi de klachten blijven aanwezig en wil graag geloven dat het psychosomatische klachten zijn alleen vind het raar dat ik toch (voor mijn gevoel) heftige klachten heb van tintelingen maag/ribstreek een drukkend gevoel bij m’n maag en rugpijn halverwege rug precies midden ruggegraat…wil er niet aan denken doe ik ook niet alleen als het dan toch hevig aanwezig is maak ik me toch weer ongerust en denk dit kan toch niet door chv komen? Loop vaN de dag neemt het altijd toe. Het is niet altijd tegelijk aanwezig en wisseld. Zoals al eerder vermeld kamp ik met burnout daardoor veel stress piekergedachten. Durf niet meer naar de huisarts ook doordat al veel is uitgesloten en schaam me enorm voel mij een hypochonder. Voor burnout in behandeling. Het eten gaat soms goed maar ook dagen dat ik een enorme pijn tussen schouderbladen borstbeen krijg na het eten met vol gevoel die enkele uren aanhoudt.
    Wie kan mij raad geven / gerust stellen of heeft dit ook. Bvd

Truus

Ook ik heb last van de voorgaande verhalen…
    Wat zijn de tips om hier mee om te gaan?

Reageren
    John (moderator)

@ He
    de klachten zullen toch burn out gerelateerd zijn. Stress en hyperventileren. Je bent onder behandeling voor de burn out. Bespreek het dus met de therapeut

Reageren
    John (moderator)

@ Truus
    Bespreek je klachten met je huisarts. Wellicht komt er dan duidelijkheid over de oorzaak en kan de huisarts daarop anticiperen.

Reageren
    Truus

Ben hiervoor al diverse keren bij de huisarts geweest.
    Oorzaak is bekend.
    Ik weet dat ik door de klachten angstig ben geworden. En dat ik ga hyperventileren, en ook vaak globusgevoel heb.
    Ik moet hiermee zelf aan de slag en wilde graag tips.
    Hoe kan ik het controle krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen

Reageren
    Truus

Bedankt voor de tips.

Reageren
Reageer op: Paniek, hyperventilatie, globusgevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.