Zoeken Vraag het forum

Paniek, hyperventilatie, globusgevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

het gevoel alsof je keel dicht wordt geknepen, of een gevoel alsof er een brok in je keel zit.

Lars

Dus zelfde net alsof je je keel dichtknijpt met je duim tussen die botjes in het gedeelte tussen je borst en half als je snapt wat ik bedoel?

Reageren
    John (moderator)

Zo ongeveer is dat

Reageren
    Lars

Gedeelte tussen je hals en borst*

Reageren
    Lars

Even voor mijn eigen geruststelling. Stel dat er iets in mn keel zou zitten, zou het dat pijn doen. Heb namelijk geen pijn.

Reageren
    John (moderator)

Er zit niks in je keel hoor. dat is alleen maar een gevoel. als er echt iets in je keel zou zitten, zou je daar wel andere klachten van hebben

Reageren
    Lars

Ja maar ‘stel’, zou de huisarts dan ookk al iets kunnen hebben gezien zonder zo’n buisje met camera? Gewoon ‘stel’.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou de huisarts dan ook ontdekt hebben

Reageren
    Lars

Ik heb sinds de zomervakantie ontdekt (kan dus ook al langer zo zijn), dat ik een soort van bultje/zwelling heb net onder m’n kin (soort van onderkant van je hoofd, boven je hals). Ik denk dat als je het niet weet je het niet ziet, maar kan iemand me uitleggen wat dit is? Het doet geen pijn en is volgens mij ook niet echt groter of kleiner geworden sinds de zomer.

Reageren
    John (moderator)

Dan kan een klein lymfekliertje zijn of een vetbultje. Beiden onschuldig en geen reden om bezorgd over te zijn

Reageren
    Lars

Nog om ff terug te komen van dat gevoel van verstikking, dat voelt niet hetzelfde als kriebel in je keel toch? Of hoort kriebel in je keel ook bij globusgevoel?

Reageren
    John (moderator)

Kriebel in de keel kan daar ook bij horen, maar dat is niet het  globusgevoel

Reageren
    Lars

Kan het ook zijn dat ik soms nog steeds moeite hebt met eten?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen

Reageren
    Lars

Ik ben op dit moment op wintersport. Ik zit op ong 800-900m hoog. Kan dat geen kwaad met mijn hyperventilatie?

Reageren
Reageer op: Paniek, hyperventilatie, globusgevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.