Zoeken Vraag het forum

langdurig hoesten, geen adem kunnen halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo JP Ik heb bijna het zelfde verhaal als jij heb geschreven.Ik hoest ook al weken en ook codeine voor geschreven gekregen. Later aangevuld met ventolin. Mijn hoestbuien zijn heel eng ik werd snacht’s wakker en had geen adum meer was erg bang dat ik zou stikken.Ondertussen ben ik al 4 keer bij de dokter geweest. Long foto’s waren goed. week laten kreeg ik weer zo’n hoestbui maar dan nog erger dan de eerste keer. Ik dacht echt mijn tijd is aangekomen ik stik. De mensen om mij heen wisten niet wat ze moesten doen viel bijna flauw. Voor mijn gevoel duurde dat erg lang niet kunnen praten niet kunnen drinken en niet kunnen ademen. IK hoop het nooit meer te krijgen ben zo angstig. Nu word ik nog naar een longarts gestuurd maar daar verwacht ik niets van zit niet in de longen volgens mij.Nu zit ik midden in de nacht een paar keer recht op in mijn bed dan komt de kriebel weer en dan probeer ik eerst te drinken dan is de keel wat vochtig en daarna komt de hoest nu kan ik het daarmee een beetje onder controle krijgen. Maar ik blijft angstig. Zorgen dat je je niet verslikt en met eten ook goed opletten ben zo bang dat ik daar weer een hoestbui uit voort brengt. Dit wilde ik even kwijt ik zie dat ik niet de enige bent. Groetjes A.P

Anoniem

Ik heb denk ik precies hetzelfde als jou A.P
    ik word al een maand iedere nacht wakker met het gevoel alsof ik stik.
    Het is begonnen met gewone kriebel hoest en uiteindelijk met ademnood.
    nu veranderd in de 6 weken de hoest wel continu.
    ik hoest nu alleen nog maar kort maar hard en dat resulteert in ademnood en soms komt er ook gal mee omhoog.
    A.P is er nog wat uitgekomen bij de longarts?
    ik ben namelijk ook al meerdere malen bij de dokter geweest maar voel me hierin niet geheel serieus genomen..
    Groeten D

Reageren
    Anoniem

Ik heb iets totaal anders namelijk Chronische Bronchitus. Daardoor weet ik wel wat hoesten is en hoeveel dat kapot kan maken. Alle spieren gaan pijn. Om dit iets te verlichten laat ik me wel eens maseren. Dat geeft even een ontspanning op de steeds gespannen spieren. Helpt geen bal maar verlicht heel even. Ik vind het de moeite waard.
    Heel veel beterschap allemaal

Reageren
    Anoniem

Ik heb exact het zelfde nu al 4 maanden. Bij mij zeiden ze ook astma. Nou heb ik al mijn hele leven astma maar dut voelt anders. Plotseling niet meer in kunnen ademen spontaan uit het niets moeten hoesten en inderdaad bij bloedonderzoeken komt er niks uit. Ik wil het ook weten en ga wederom weer terug naar de huisarts alhoewel ik het inmiddels wel vervelend vind omdat er na een onderzoek niks uit komt

Reageren
    Anoniem

Het gekke vind ik dat niemand echt een goede diagnose heeft tot nu toe. We hebben allemaal gemeen dat medicatie niet wegneemt, het aanhoud, longfoto’s niks laten zien. Maar we hebben wel allemaal vergelijkbare symptonen

Reageren
    Anoniem

Mijn bericht is bijna het zelfde als hierboven, ben half november tot nu half januari al aan het hoesten, droge kriebel hoest, van alles laten prikken maar niets te vinden, ook op kinkhoest, ook dat heb ik niet, wel een fikse blaasontsteking gehad, en antibiotica gehad een week, nu net een week gestopt, en denk dat de blaasontsteking weer opnieuw de kop opsteekt, maar wordt ook steeds benauwder, kortademig en hoest vooral s’avonds en s’morgens veel doorzichtig slijm op.
    Ben niet verkouden, neus gewoon open, snuiten kan ik niet, kan het alleen maar uit spugen door het hoesten.
    Nu doen sinds een paardagen mijn hele linker zij doet pijn, lijkt wel of de ribben gekneusd zijn, morgen maar weer naar de huisarts toe, wordt er vervelend van!

Reageren
    Anoniem

al 7 maanden zelfde klachten. allerlei kuren en puffers van de huisarts tevergeefs gebruikt. longfoto’s: schoon. Oorzaak nu eindelijk gevonden door KNO arts: Neuspoliepen hebben de doorgangen bijna volledig geblokkeerd, holtes daardoor chronisch ontstoken en dat veroorzaakt dus ook dat hoesten, benauwdheid en nachtelijke ellende. Eyeopener: zo’n chronische ontsteking is volkomen pijnloos, je voelt alleen dat je niet door je neus kunt ademen. De medicijnen van de KNO arts boden al binnen 2 dagen verlichting maar moeten nog een poos worden gebruikt. Hoop dat andere lezers hier iets aan hebben. Sterkte!

Reageren
    Anoniem

EEn tijdje salie thee drinken 1a 2 tassen per dag en afbouwen na een tas per dag dat maakt de slijmen dunner ,koop de salie los bij de drogist ,kruiden winkel .
    help echt hoest ook veel ,heb een zware onsteking gehad bronchiolitus ook maanden antibiotica genomen 14dagen geleden kokhalzen van taai slijm tot brakens toe .
    neem wel 2x per dag 2 puffen met simdicort blijf ook hoesten ma slijm gaat stukken beter . grts

Reageren
    Anoniem

Hoi allemaal,
    Toevallig kwam ik vannacht op deze site terecht met dergelijke ‘verstikkende’ klachten. Ik was zo benauwd, dat ik werkelijk dacht dat ik zou stikken en de hoestbui niet zou overleven. Vanochtend ben ik langs onze bedrijfshulpverlener gegaan om samen met hem naar de spoed eisende hulp te rijden.
    Hij wilde eerst wel in gesprek om de symptomen door te nemen. Al snel kwamen wij tot de conclusie dat ik last had van paniekaanvallen. Werkgerelateerd welteverstaan. Naast de verstikkende hoestbuien etc, kwamen wij tot de conclusie dat ik koude en klamme handen had en mijn spieren in rug en nek helemaal vast zaten. Vrij pittig gestrest dus, zonder dat ik dit zelf in de gaten had!!!
    Ook gecombineerd met slapeloosheid en de aanhoudende angst om een hoestbui te krijgen en erin te stikken. Hij raadde mij aan te ontspannen ofwel ontspannende activiteiten te ondernemen, geen koffie meer te drinken etc. Verder heeft het mij geholpen om dezelfde dag nog een overplaatsing te arrangeren naar een andere werkplek. Dat was mijn voornaamste reden van stress.
    Conclusie is bij mij iig dat de stress onbewust zo heftig was, een ontzettend grote invloed had op mijn ademhaling. Nu doe ik ademhalingsoefeningen en ben ik weg van de werkomgeving die mij zo ziek maakte. Misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal. Heel veel sterkte allemaal, en zorg goed voor jezelf!

Reageren
    Terry

Is er inmiddels als iets duidelijk?
    Ben wel benieuwd want ik zit nu met dezelfde problemen.

Reageren
    Anoniem

Het klinkt allemaal heel erg als kinkhoest, kan een paar maanden duren.

Reageren
    Anoniem

Ik had en heb hetzelfde ,oorzaak !!!! Lekkende hartklep (mitraklep)

Reageren
    Anoniem

En Leo, is er een diagnoses uitgekomen bij jou? Ik heb deze klachten nu ook en ben doodsbenauwd om te moeten hoesten of zelfs mijn keel maar te schrapen. Krijg dan idd geen lucht meer. Zeer beangstigend…

Reageren
    John (moderator)

Ben je ook al bij de huisarts geweest?

Reageren
    Kham

Probeer olijfolie,een lepeltje in de ochtend voor het ontbijt en een lepeltje voor het slapen gaan.
    Neem dit 2 weken lang en je zult je beter voelen.
    Beterschap…

Reageren
Reageer op: langdurig hoesten, geen adem kunnen halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.