Zoeken Vraag het forum

langdurig hoesten, geen adem kunnen halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Misschien een late reactie maarja voor de mensen die er nog steeds geen raad mee weten!

Een jaar geleden had ik precies wat er hierboven allemaal vermeld staat geschreven omtrent de klachten!

Ben daarvoor vaak naar de huisarts geweest en allerlij medicatie voorgeschreven gekregen, waarbij dan helaas niks werkte.. En ik maar balen totdat er op een dag mijn huisarts was vervangen door een ander omdat mijn huisarts ziek was.

Ik kreeg door de vervangende huisarts een medicatie voorschreven waar ik al weleens wat vaker over had gehoord, genaamd (codeïne) zware medicatie blijkbaar ik vond het een zeer prettige medicatie moest er dagelijks 1 innemen met als gevolg dat ik me stoned waande haha.

Naar een paar weken verdwenen alle symptomen die er vernoemd waren bovenin!

Hopelijk zijn jullie hoestbuien snel voorbij!

Groetjes

Anoniem

Heb al zeker 15 jaar minstens 6 weken per jaar flinke hoestklachten.
    Dit hoesten is dan zo heftig dat ik daarbij bijna dagelijks braak.
    Ik noemde het al gekscherend mijn jaarlijkse hoestdieet.
    In eerste instantie dacht de huisarts aan kinkhoest.
    Het jaar daarna, na een verhuizing dacht mijn nieuwe huisarts weer aan kinkhoest, toen wist ik niet, dat je zelden meerdere keren kinkhoest krijgt..
    De jaren erna dacht ik, tsja het is mijn zwakke plek, ik moet die weken weer even door.
    Maar met de jaren verergeren mijn klachten, tot ik vorige winter, opgenomen moest worden met een zeer lage saturatie (percentage zuurstof in je bloed) toen bleek, het asma, brochitis, en een longonsteking te zijn, maar na 12 dagen ziekenhuis ging het nog niet goed met me en kwamen ze erachter dat de mycoplasmabacterie me flink lamlegde, met andere medicijnen krabbelde ik toen weer op. Nu ben ik weer goed onderuit gegaan, veel hoesten, overgeven, weinig energie. Vandaag bij de longarts, weer een prednison en antiobioticakuur gekregen, die ik weer naast mijn normale medicijnen moet gaan slikken. Ik hoop dat dit snel weer helpt, want ik vind het mijn kwaliteit van leven wel echt aantasten….

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies het zelfde! Vraag me ook erg af wat het is..
    Rook jij?

Reageren
    Anoniem

Ik heb echt precies het zelfde.. Ik krijg ook een enorm benauwde hoestaanval waarbij ik enorm moet happen naar adem tijdens die halve seconde dat ik even niet hoest.
    Het zijn echt aanvallen die ik krijg, dan heb ik nergens last van en zo kan het uit het niets opeens weer komen.
    Ik werk achter de kassa en en heb het op mijn werk gemeld zodat iemand mij kan overnemen bij zon aanval. Omdat ik ook erg bang ben dat die mensen me raar aan gaan kijken haha

Reageren
    Anoniem

Man 31jaar.
    Sinds 3maanden ontzettend hoesten (droge hoest zonder slijm). Ik rook al 15jaar 2pakjes per dag. Ik dacht na 2weken gaat het wel over. Helaas was dit niet het geval. Na elke hoestaanval had ik braakneigingen. Na 1maand naar de huisarts gegaan. Die zei gaat wel over(dacht aan kinkhoest). Na 2maand terug en voor de zekerheid antibiotica. Ook dat hielp helaas niet. Nu in de derde maand hebben de braakneigingen ineens plaatsgemaakt voor benauwdheid. Na elke hoestbui klapt m’n luchtpijp dicht. Ik schat zon 5seconden. Ik blijf er ook rustig bij maar het voelt wel eng. Na die 5seconden krijg ik weer langzaam Adem maar het komende uur voel ik me dan toch nog licht benauwd. Ben nu sinds 1week gestopt met roken cold turkey maar dat heeft nog geen invloed gehad. Aanstaande maandag bloed prikken op kinkhoest. Hoop dat dat het is dan. Groeten

Reageren
    Hulp

Ik heb hier ook last van ik had vandaag dat ik echt bijna 1 minuut geen lucht kreeg. Door de paniek rende ik naar buiten en moest ik overgeven. Hierna was dat dan ook over maar alsnog krijg is soms wel opvliegers en. Word ik benauwd. Doordat ik dit kreeg ben ik naar de spoedpost geweest want het is zondag en ze zeiden tegen mij: als dit gebeurd probeer te denken dat alles goed komt en probeer door je neus in te ademen en door je mond uit te blazen. De dokter zei dat dit paniekaanvallen kunnen zijn. Ik was dan ook 2 weken geleden flink verkouden en dacht dat het over was. Veel succes ermee en sterkte!

Reageren
    Lindsay

Wanneer je lang hoest en hoofdpijn en vermoeidheid hebt zou het ook altijd nog lyme kunnen zijn. Maar dit kun je het beste in België laten testen. In nl zijn de tests niet betrouwbaar.

Reageren
    Hoester

Op naar De Tuinen voor probioticapillen en Cannabisdruppels. Verder zoveel mogelijk probiotica  voedingsmiddelen gebruiken zoala zuurkool, augurken, kefir. Elke dag theelepel golden honey: turmeric met honing en peper. Bij hevige hoestbuien stomen met vicks. Vraag aan de huisarts codeine voor snachts.

Reageren
    Lieke

Hey! Ik heb precies dezelfde klachten.. alleen ik kreeg een antibiotica voor de luchtinfectie, maar een puffer met ontstekingsremmer en prednison. Morgen ga ik terug naar de dokter, omdat ik vandaag paars aanliep van het naar adem snakken..

ben jij er nog achter gekomen waar je last van had?

Reageren
    Anoniem

Het klinkt als een acute bronchitis zoek maar eens op, dan ben je ook benauwd zo erg dat je even geen adem aan kan. Het is overigens ook besmettelijk net als de griep schijnbaar.

Reageren

Ik  heb  precies hetzelfde, sporten lukt nie meer en slaap ook veel,

Reageren
    mira

7 weken geleden begonnen met hoesten,gevolg een bacteriele ontsteking van stembanden en strottenhooftkuur van antibiotica,10 d nu nog altijd last van kriebelhoest,vooral s’nachts en s’morgens ,met gevolg dat mijn keel dichtgaat en ik geen lucht meer krijg,het is benauwelijk,ik durf gewoon niet meer door te hoesten,wat is er aan de hand?,weet iemand goede raad??

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. Ga terug naar de dokter

Reageren
    Alia

Ik heb het zelfde Kan aub iemand mij helpen?

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: langdurig hoesten, geen adem kunnen halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.