Zoeken Vraag het forum

langdurig hoesten, geen adem kunnen halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Indo

hoi! ik ben in januari 2011 drie weken naar Indonesia geweest. daar kreeg ik al last van hoesten. Toen op de terugweg in het vliegtuig begon pas de hel met idioot hoesten. ik heb erg veel moeten hoesten en hoestte daarbij ook veel slijm op, welke ik maar in een lege fles aqua spuugde, want anders moest ik continue heen en weer lopen. Thuisgekomen ben ik de volgende dag direct naar de dokter gegaan, want mijn oren zaten dicht en ik werd gek van de hoest. Ik moest maar Otrivin gebruiken, dit was een plaatsvervangende dokter. Dit hielp niet, een week later heb ik homeopatische medicijnen gekocht (60 euro) en ben ook weer naar mijn eigen dokter geweest. ik kreeg een inhalator (Flixotide 250 microgram) 2 pufjes per dag. Longen waren rustig, maar alleen mijn luchtweg zat met slijm. Nu een week later nog steeds hoesten, vooral savonds als ik ga slapen en sochtends vroeg. soms tot tranens en maar slijm opspugen. ik heb veel gegoogled hier en ik denk dat ik COPD heb, het valt nog mee met inspanningen. Maar na een middag wandelen in de stad met mijn vrouw, ben ik toch wel moe als ik thuis kom. Zoals nu merk ik wel dat mijn ademhaling wat beperkt is, maar niet benauwd of zo. Ik vind het gewoon angstig om te gaan slapen omdat ik dan weet dat ik zeer zeker weer een hoestbui zal krijgen. echt vervelend, weer op de rand van het bed, prullenbak onder mij en maar hoesten en het vieze slijm in de plastic fles spugen. Ik voel dan dat mijn hoof knalrood wordt als ik zo’n hoestbui krijg. Overigens mijn beide oren zijn na 3 weken thuis spontaan open gesproken. Wie herkent zich in mijn verhaal. Ik ben nu 4 weken verder(na terugkomst uit Indonesia) maarnog steeds hoesten en hoesten, slijm en de nachtelijk benauwdheid bij het hoesten. ik hoor graag een reactie van iemand.
    trouwens, ik ben een man van 54, en rook zo’n 6 sigaretten per dag.

Leo

Na consult met de huisarts tot de conclusie gekomen dat het waarschijnlijk om Kinkhoest gaat. De symptomen passen erbij in ieder geval. Het is al te laat voor antibiotica, dit had eventueel verspreiding kunnen tegengaan.

zie ook pagina: [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinkhoest]Kinkhoest[/url]
    Wellicht de je je hierin ook herkent.

Mogelijke hulpmiddelen zijn Codeïne wat eventueel de hoestprikkel kan onderdrukken. Verder warme dranken als thee met een lepeltje honing erin en eventueel slijm verdunnende middelen zoals hoestdrank o.i.d. van bisolvon of fluimicil (te koop in de supermarkt). Deze middelen zijn niet allemaal even sterk, maar kunnen eventueel een stukje rust bieden om de nacht door te komen.

Reageren
    Esther

Normaal gesproken duurt een acute keelpijn maar een dag of 7. Nu het bij jou zoveel langer duurt en je eigenlijk nog steeds niet weet wat er aan de hand is en alle middeltjes niet goed helpen, zou ik je adviseren weer terug te gaan naar de huisarts.
    Ik vind het trouwens verkeerd dat je blijft roken. Daaruit zou ik opmaken dat het allemaal wel meevalt met jouw probleem, of je bent ontzettend verslaafd, want goed is het in geen geval, juist nu je al zoveel problemen hebt met jouw keel.
    Ga in ieder geval weer terug naar de huisarts, want nogmaals, uit jouw verhaal op te maken lijkt er een mogelijkheid te bestaan dat er meer aan de hand kan zijn, en op dit moment is dat in allesbehalve duidelijk.

Reageren
    ashna

Ik heb dit zelfde probleem. Ik hoest maand in maand uit al jaren.
    ben zo vaak naar de huisarts geweest, en uitendelijk doorverwezen naar de allergoloog. Ik heb toen foto’s van mijn longen laten maken en bleek dat ik vocht achter mijn longen had. ik ben toen verwezen naar de cardioloog want dat had weer te maken met mijn hart. bij de cardioloog heleboel onderzoeken gedaan hartfilmpjes laten maken, en kreeg gelijk hart tabletten en bloedruk tabletten en ook nog plas tabletten, heb toen tijdens de onderzoeken ongeveer 3 maanden 3 tabletten per dag moeten slikken omdat ze geen risico wouden nemen omdat hartproblemen in mijn familie voorkomt. Ik heb toen met spoed mebiscan voor het hart laten maken maar niks gevonden. daarna heb ik een cateeter onderzoek gehad via mijn lies zodat ze konden kijken of ik vernauwingen had. nou uit eindelijk bleek dat alles goed was en er niks aan de hand was. ik hoefde de tabletten niet meer in te nemen.
    dat was dus toen een heftige onderzoek wat van een hoest tot mijn hart ging.
    Maar uiteindelijk hoest ik alweer 6 maanden. iedere keer als ik hoest is het zo erg dat ik ook een natte ondergoed krijg waardoor ik tena maandverband ben gaan gebruiken.

Ik ben bang dat ik een keer ga stikken tijdens het hoesten want heel vaak kan geen adem meer halen.

ik ben heel bezorgd over dit probleem want het gebeurd opeens en overal dat ik zo,n hoest bui krijg.

uiteindelijk heeft de allergoloog mij ook niet kunnen helpen maar ben nu van plan on naar de longenarts te gaan. Ik hoop dat hij mij kan helpen.

Reageren
    Anoniem

Is het vocht achter de longen inmiddels verdwenen? Is er sprake van een chronisch lagere luchtweginfectie?

Reageren
    ashna

De vocht achter de longen is verdwenen maar de hoest niet. Er is nog niets vastgesteld wat ik heb. Ik hoop dat de longenarts iets kan doen en vertellen wat er aan de hand is. Want iedere hoest wat ik heb moet ik onderdrukken en inhouden want ben bang van als ik hard ga hoesten dat ik geen adem meer krijg.

Reageren
    Cloë

Als het vocht is verdwenen, is dat erg positief, dan ben je een heel eind op weg om te genezen. Kan je een longontsteking hebben gehad misschien? Laat je weten wat de pulmonoloog ervan vond?

Reageren
    moniek

ik heb dergelijke klachten, lijkt de komen van het gebouw waar ik werk.
    Heb je de klachten ook na een weekje op een waddeneiland?

Reageren
    arienino

hallo ik heb dat ook maar ik heb copd ,mischien moet je dat is vragen aan je longarts grb

Reageren
    Petra

Dit probleem heb ik al ruim een jaar en daarvoor bij de kno-arts geweest. Er is een ct scan gemaakt die zag er niet al te goed uit. Ik ben geopereerd aan mijn holtes, er zijn een aantal ontstekingen weggehaald, mijn kaakholtes zijn vergroot, neusschelpen verkleint en mijn neusbotje is rechtgezet. De operatie en de nasleep was geen pretje. In het begin waren de klachten afgenomen maar sinds drie weken beginnen de klachten weer opnieuw en de uren durende hoestbuien en het benauwde is weer als vanouds.
    Ik moet (twijfel eerder te gaan of weer naar de huisarts)en ga zeker aangeven niet tevreden te zijn en mss een doorverwijzing naar de kno-art want ik wordt hier zo niet goed van ……….

Een maande geleden ben ik ook voor controle geweest en kreeg een antobioticakuur voor 14 dagen voor “de laatste restjes”zoals de arts het noemde ….maar die laatste restejes zijn dus weer verergert.

Reageren
    arienino

ik ben gestopt met roken ,met pleisters probeer maar of rook je niet??

Reageren
    nathalie

ik heb precies hetzelfde probleem,
    mijn klachten zijn benauwdheid bij het hoesten en dat ik gewoon bijna geen adem krijg, en ik krijg steeds vaker rode vlekken in me nek.
    ik ben hiervoor naar de dokter geweest en bij mij is er niks uitgekomen,
    ik kreeg antibiotica voor een week omdat de dokter dacht dat ik klinkhoest had, dat was het niet. ik ben terug gegaan en toen moest ik een longfoto laten maken maar die was gewoon goed.
    sinds dien is het alleen maar erger geworden. ik zit nog op school en dan kijken ze me altijd gek aan als ik een hoestaanval krijg en dan stik ik bekant en dan zeggen ze altijd van zit je weer in ademnoot.ik dacht dat ik hiermee als enige was maar dat is niet zo.

gr nathalie

Reageren
    Miriam

Hoesten kan ook een gevolg zijn van spanning in de halsregio. Veel mensen hebben onbewust de nek en halsspieren vaak te strak gespannen door stress, spanning en onzekerheid. Ontspanningsoefeningen zouden hierbij een mogelijke oplossing kunnen zijn. Fijn dat je in ieder geval zeker weet dat er niets mis is met de longen. Heb je wel eens ontspanningsoefeningen gedaan?

Reageren
    Nic

Hoi Sander,
    Wat is er toen de tijd uitgekomen, met die hoestbuien?
    Ik lijk er nu ook last van te hebben.

Nic

Reageren
    Anja

Hallo Petra, ik hoest ook al 2.5 maand en ben al met de 4e kuur bezig. Maar niets helpt het hoesten soms zo erg dat ik ook aan het braken kom. Het was geen kinkhoest maar een onsteking aan de bovenste luchtwegen, ben er ook erg benauwd bij. En heb ook lsat met het eten dat mijn slokdarm pijn doet met slikken.
    Hoe gaat het nu met jou!

Reageren
Reageer op: langdurig hoesten, geen adem kunnen halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.