Zoeken Vraag het forum

langdurig hoesten, geen adem kunnen halen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem 123

hallo
    ik heb s nachts nooit adem, wel twee keer per nacht.
    Ik heb pseudo kroep en een hele zware hoest, ik krijg soms gewoon bloed naar boven .

Siyar

ik heb voornamelijk last van droog keel waardoor ik soms moet hoesten en soms jeuk in de keel waarbij ik benauwdwordt en hierdoor paarseconde geen adem kan halen dan hoes ik en doe ik alles aan om adem te krijgen. Dit is 4 jaar geleden ontstaan en doet zich alleen in de zomer voor. Elke zomer krijg ik aan het begin last tot einde van de zomer dan verdwijnt het. Ik neem hierdoor overal kwaugum mee en flesje water omdat ik niet beter weet wat ik anders kan doen. Ben naar de huisarts geweest, zij dachten allergie maar bij de allergie test kwam niks uit. Ik heb verwijzing aangevraagd om dit in het ziekenhuis verder te laten onderzoeken

Reageren
    Muts

Zou het geen zware vorm van parasieten met name van/spoelworm /rondworm kunnen zijn. Die zijn s avonds ook actief. Kunnen door hele lichaam migreren. Met name laten ze zich via longen weer ophoesten naar de maag. TAAI slijm. Moe. En doorzichtig met witte slijm wat je ophoest.

Meurende ontlasting is ook aanwezig

Reageren
    henriette

ja ik heb het zelfde maar hebben jullie aan sopd gedacht veel hoesten en benouwd er bij .

Reageren
    Pina

Ik heb twee jaar lang last van hoesten gehad. Leek wel een zeehond. Was telkens geen long ontsteking.  Tot dat men dacht dat ik astma moest hebben.  En mijn gevoel zij dat is het niet. Heb uiteindelijk erop aangedrongen om door gestuurd te worden naar de KNO arts en daar bleek middels een scan dat alle holtes dicht zaten. Heb twee maanden lang een zware antibiotica kuur gehad en een mand lang prednison geslikt. Ik voelde mij daarna als herboren. Was al die tijd zo teleurgesteld in mij  HA dat ik niet serieus genomen werd. Had een hoop ellende kunnen voorkomen.

Reageren
    nikki

ja mijn stem een paar dagen kwijt geweest  inmiddels is dat bijna weer oké maar nu steeds die heftige  kriebel  in de keel  in zo’n hoest aanval geen adem kunnen halen ik probeer zo veel mogelijk door mijn neus te ademen ik vind het wel beangstigend

Reageren
    RG

Reeds 5x een antibiotica kuur samen met prednisolon gehad voor het vele hoesten,en voor het benauwd zijn.
    Na afloop van de kuur voel ik me herboren ,weer een goede conditie,en kan alles.
    Echter een maand verder begint de ellende weer,conditie is 0 wanneer ik 10 m loop ben ik bekaf en snak naar adem,dus probeer me niet in te spannen.
    Nu begint het dus weer,gebruik ventolin en seritide

Reageren
    Happymountain

Goedemiddag, mijn vrouw heeft sinds begin januari precies de zelfde klachten en is ook al langs de huisarts geweest. De huisarts heeft haar verhaal aangehoord en naar de longen geluisterd, verdere actie vond ze niet nodig. Zij is nu weer 2 weken verder maar het wordt eerder erger dan minder. Zelf hebben we allerlei hoest drankjes en zuig tabletjes gekocht maar beter gaat het niet. We zijn benieuwd of U een oplossing heeft gevonden?

Reageren
    Nienke

Hioo wat vervelend om te lezen waar je allemaal doorheen gaat.ag je de hoop vasthouden en het vertrouwen in je lichaam
    Mocht ke er oets ana hebben er zijn zoooo veeel soorten geneeskundes….en de westerse geneeskunde zpals de huisarts en de ziekenhuizen zoals wij ze kennen os daar maar 1 van. Zwelf behandel ik veel mensen in mijn praktijk voor somatische klachten die onverklaarbaar zijn in xe westerse geneeskunde…. Mocht het helpem
    … kijk ook eens bij germaanse geneeskunde, chinese geneeskunde, aryiuveda pf iets….soms weten we niet wat we moeten doen en lopen we vast op een pad waar je niet verder komt…. Mag je je weg vinden… Ik heb een vriendin
    …en die heet amnie anders. Op Instagram…. Hilarische vrouw met bakken vol.humor die ook chromische autoimmuun klachten heeft….en elke dag weer opstaat en op hoop van zegen de dag start…. Annie aan joi het advies…af en toe mag het anders…. Kijk een verder dan de westese geneeskunde. En dan zal je je weg snel vinden…..

Reageren
Reageer op: langdurig hoesten, geen adem kunnen halen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.