- Mama17 april 2012 om 20:18
Strepsils?
Anja22 april 2012 om 02:35Strepsils helpen niet niets helpt, wordt nu door gestuurd naar de longarts en wachten wel af of er wat uitkomt en wat er uitkomt.
ReagerenPieter28 april 2012 om 12:04Hallo Anja, ben je al bij de longarts geweest?
Reagerengea13 mei 2012 om 14:32Hallo
Reageren
Al vanaf Februari heb ik het ook dat benauwde hoesten en al 2 maal een kuurtje gehad en dan dacht ik echt dat het afzwakte en had het idee dat als die kuur wat langer had geduurd de kwaal wel genezen zou maar ja ,artsen hebben geleerd dat het dan vanzelf moet genezen en zo werkt het niet en dus steekt het steeds de kop weer op met nog hardere aanvallen v taai geel slijm waardoor je zou stikken.Vanmiddag nuttigde ik wat soep en daar zat een kruimeltje in de weg tegen de luchtpijp en heus!!!ik dacht dat ik niet meer op adem kwam,heel eng.Verschillende keren bij de dokter geweest maar het is zeker een groot probleem waarmee ze geen raad weten.Er is een foto gemaakt v d longen en die bleken beslagen te zijn en dus is er weer een vervolg op in hoeverre ze werken.Lucht heb ik zat en pijn niets en dus alleen erg hoesten en zekerlijk met praten.Ook ben ik hees geworden van al die narigheid.Wie kent dit verschijnsel en wat doet u er mee?Ik gebruik 2 hoestdrankjes en laulierdrop en verse gemberwortel.Af en toe wordt het heet in de keel en wordt mijn gezicht heel erg warm en neem ik paracetemol en dan zakt het weer af,en zo tob ik maar door.Gelukkig ben ik verder niet ziek en doe ik gewoon mijn werk.Wie weet een oplossing?Mars27 mei 2012 om 02:22Ik lees veel dezelfde problemen, heb ik nunook. Maar kan iemand reageren hoe het nu met ze gaat? Dank.
Reagerennico-spijker litouwen28 mei 2012 om 13:13Even een reactie over dit onderwerp.kan heel hulpzaam zijn. Bij mij werd longkanker geconstateerd en daar ben ik 2 jaar geleden aan geholpen hier in Litouwen
Reageren
Alles is schoon en tot nu toe gaat het redelijk.1 long verwijderd dus ik moet het op halve kracht doen.
50 jaar zware shag eist zijn tol! Nu heb ik na dit geintje copd opgelopen, hoesten,slijm in de keel en geen lucht ,dus het bekende probleem wat ik hier aantref op deze side! Heeft dus niks met de kanker van doen,Maar dit is een extra cadeautje.
we hebben alles uit de kast gehaald om een beetje verlichting te krijgen,en warempel er is hoop voor deze groep mensen met deze klachten.
Ik heb spiriva 1 x per dag, dan gebruik ik ook de Ventoline naar behoefte, om zelf te bekijken of ik dat nodig vind. 2 x daags een capsule Teotard 350 mg ,een wondermiddel voor de copd,en om luicht te kruigen dus de slijm te ontzien gebruik ik Ultracod 500/30mg naar behoefte, en raad eens wat het werkt echt, opgenomen,brongetesten,longfoto,s hartfilmen ,ego,s noem maar op en deze combi werkt.
Dus overleg met u dokter, en vraag hier naar want wat een ellende is die “cord” je houd de hele buurt wakker met dat gebulder en gehoest, mensen het werkt echt,doe er wat mee! groeten nico spijker litouwen.Nikki18 juni 2012 om 09:38Dat heb ik ook van dat langduurig hoesten en niet genoeg lucht, m’n hoest klinkt een beetje als een zeehond.. soms heb ik ook wel eens dat ik een kwakje slijm of kots ik weet niet wat het is.. maar heb ik klinkhoest?
Reageren
groetjess Nikkinico spijker litouwen22 juli 2012 om 16:18ik had deze rotziekte ook, geen lucht en dacht dat ik stikte,alles was goed foto,s genomen,bloed test speeksel testen en toch geen lucht krijgen,Hyperventileren ook nog even erachteraan, bah wat een narigheid, veel medicijnen,pompjes en antibiotica. niks hielp me aan een beetje lucht. totaal geen conditie en 20 meter lopen was al te veel, maar de oplossing kwam op 20-07-2012 in het plaatselijke ziekenhuis, en raad eens wat, lucht als een fietspomp in 1 dag ,ongelooflijk,slaap zonder een brom in me keel ,en langzaam komt me energie terug , hier het medicijn, een drankje naam FLUDITEC 50mg
Reageren
“carbocysteinum” er zit een bekertje op de dop, totaal vullen en drinken, 3 x daags, direct resultaat, dan een Symbicort 320/9 microgram,Turbohaler 3 x daags “goed lezen hoe te gebruiken”,
en je krijgt een totaal nieuw leven terug. Hier kan je het gewoon in de apotheek kopen, Maar ik Holland zal er wel weer en slaatje uit geslagen worden?
probeer het en klaat me even weten of jullie er ook baat van hebben,groeten nico spijker klaipeda litouwenarie27 augustus 2012 om 17:43ik ben door de huisarts doorverwezen naar een neus en keel arts die zij tegen mij je moet hier niet wezen.maar bij een long arts maar hij heeft toch nog met een cameratje in mijn neus en keel gekeken daar was niets verkeerts te zien.toen heeft de huis arts mij door gewaxen naar een long arts maar daar had de long arts nog geen tijd voor nu kan ik ast donderdag. maar heeft wel een long fotho gemaakt daar heb ik later gebeld voor de uitslag maar op de fotho was niets ernstig te zien.dus ik moet wachten op het onderzoek op donderdag.maar ik ben zo bang dat ik dit niet haal !!!!!
ReagerenSanne28 augustus 2012 om 13:23@Arie, waarom zou je dat niet halen dan? Camera onderzoek was ok en de longfoto is ook ok…
ReagerenPaula15 september 2012 om 19:28Hoe gaat het nu met jou? Ik heb vergelijkbare klachten. Heb 2x coïdine gehad en hoestdrank bij apotheek gehaald en een blauwe puffer, niets helpt…
Reageren
IK schrik met regelmaat ’s nachts wakker vanwege geen lucht door keel en neus krijgen.(gevoel dat je keel wordt dicht geknepen. Stem valt overdag met regelmaat weg en vervolgens wederom geen lucht.
Ga weer naar de huisarts.bb15 september 2012 om 22:50ik ben 21 afgevallen en heb geen last meer
Reageren
hoef niet meer bij de longarts terug te komenRowena4 oktober 2012 om 20:55zo tezien hebben we allemaal de zelfde klachten.
ik ben naar de huisarts gegaan en er bleek dat ik luchtwegeninfectie heb,
ben nu een weekje ziek maar ben dood moe mijn klachten zijn
-bloed hoesten
-bloed neus
-pijn aan mijn ribben
-smorgens en savons hoesten
-slaapelozenachten!
naar een tijd je ben je dood moe!
De Dokter heeft me codeine voor geschreven ook voor een goede nacht rust maar jammer dan !. want schijnbaar is dat voor hoesten stop te leggen.
Maar pas alsjeblieft op mensen met asma!COPD! en andere lucht aandoeningen pak geen codeine.
je mag dat helemaal niet hebben het kan je bloed vaten verstoppen.
bij deze hou je goed warm verzorg je eigen goed ga niet een rook of parfum lucht zitten waar je longen snel van worden geprikkel!!!hoop dat bij deze mensen gaan nadenken en een beschrijving goed door lezen!!!
wens jullie veel geluk en gezondheid toe
Reagerenbb5 oktober 2012 om 05:38ik had hetzelfde altijd verkouden en veel hoesten ,en steeds een longontsteking
Reageren
ik ben 5 januarie gaan afvallen en ben 21 kilo kwijt en ben niet meer verkouden ik ga 3 x in de week sporten en ben er helemaal vanaf
het klinkt raar maar het is toch echt waar
ben sinds dien niet meer verkouden geweest gr en veel beterschapA11 oktober 2012 om 08:53Ik heb er ook echt last van, ben zelfs opgenomen op de eerste hulp omdat ik hoestbui had van 5 uur! Bij elke ademhaling moest ik hoesten en vaak ook kokhalsen. Ze hebben longfotos gemaakt en daar 2 uur naar gekeken, veel kwam er niet uit longen waren goed, dus ze zeiden lichte infectie op de longblaasjes waarschijnlijk veroorzaakt door het roken, ik hoest nu nog steeds aan eenstuk door. Ik heb voorgeen nog nooit last gehad van het roken, ben benieuwd wat het is, moet nig terug voor een controle
Reageren