Zoeken Vraag het forum

Doof aan één kant

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bart V

Beste mensen,

Ik ga proberen mijn probleem zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen:

Ik heb al van kindsbeen af regelmatig eens problemen met mijn oren (regelmatig ontstekingen en ga zo maar door). Nu was het echter een tijdje geleden.

Vier dagen geleden ’s avonds kreeg ik plots wat gehoorverlies links. Ik heb dit af en toe eens, dan steek ik meestal een stukje zakdoek in mijn oor en soms slaap ik dan met een muts om mijn oor warm te houden. Omdat ik dan schrik heb dat het een oorontsteking zou worden (en ik weet hoe vervelend die pijn is).  Meestal is het de dag nadien beter dan.

Nu echter na vier dagen nog geen verandering. Nochtans ben ik niet echt verkouden, terwijl ik normaal het volledige jaar door zakdoeken nodig heb en met een verstopte neus rondloop.

Concreet, wat ervaar ik:

• Gehoorverlies links
    • Niet echt een verstopte neus, maar toch lijkt mijn neus links meer te lopen
    • Niet echt pijn, maar soms wel wat krakend, zoals wanneer ik heb het bij een grote verkoudheid
    • Meer oorsmeervorming links. Ik steek er namelijk altijd een stukje papier in, heb die gewoonte om het kraken (wat nu dus meevalt) wat tegen te gaan. Ondanks dat mijn oor een minuut ervoor weer volledig proper gemaakt is, zit er toch weer oorsmeer aan het papiertje (lijkt dus al een indicatie), terwijl als ik het rechts doe om te testen, het volledig proper blijft.

Ik weet dat naar een dokter gaan het beste plan lijkt vermoedelijk, maar ik wou toch hier eens mijn licht opsteken, of iemand raad heeft. Ik wou eerst even de kat uit de boom kijken (of het vanzelf over zou gaan) en ben sowieso al niet gek van dokters en zit momenteel zelfs zonder huisdokter (in pensioen). Ik heb ook schrik dat hij antibiotica zal voorschrijven, en ik zit met bijzonder veel feesten de komende tijden, waar ik dus graag een glaasje zou kunnen drinken en mij ok wil voelen aan mijn maag. Jaren geleden had ik een dubbele oorontsteking (beide kanten) en ben ik werkelijk weken doof geweest, inclusief pijn. Dus is toen ook enkel kunnen verholpen worden met antibiotica.

Iemand die hier iets in herkent of raad weet? Sorry voor de lange tekst, maar ik wou zo min mogelijk vaag zijn.

Met vriendelijke groeten,

Bart

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch verstandig is om naar je huisarts te gaan en naar je oor te laten kijken.

Reageren
Reageer op: Doof aan één kant
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.