- Oor17 maart 2020 om 23:26
Sinds enkele weken heb ik iets met mijn oren. Het voelde eerst als hoge bloeddruk, een gonzend gevoel in mijn hoofd. Ik heb altijd een lage bloeddruk en ook nu bleek het geen hoge bloeddruk te zijn. Het hield aan en nu , ongeveer 3 weken later, doofheid aan 1 oor, duizeligheid af en toe en moeite te bepalen waar geluid vandaan komt. Het gevoel met mijn hoofd ‘in een vissenkom’ te zitten. Veel last van bij geluiden. Vervelend om te praten.
Dokter gebeld maar ik ben daar tot tenminste 6 april niet welkom ivm corona.
Maar mocht het iets ernstigers zijn zoals plotselinge doofheid, is het van belang dat er snel ingegrepen wordt, las ik, anders is er niets meer aan te doen.
Op advies van de dokter wel wat gedruppeld met otalgan spray, maar vooralsnog zonder effect.
Wat te doen?
Graag advies of oplossing!5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 maart 2020 om 23:36Waarschijnlijk zal het oor moeten worden uitgespoten
ReagerenOor17 maart 2020 om 23:54Dat had ik inderdaad gevraagd aan de huisarts maar die wil dat nu dus niet doen. Ik heb een ‘praatberoep’ maar praten is nu heel lastig. Kan ik ergens anders terecht hiervoor?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2020 om 00:07Ik vrees dat je toch aangewezen bent op de huisarts…gewoon je huisarts weer bellen en aangeven dat je te veel klachten hebt
ReagerenOor18 maart 2020 om 08:06Ga ik dan toch doen bedankt voor de reactie
Reagerencasje6 oktober 2023 om 18:38ik heb ook dat gevoel, het heet vissenkom gehoor.
je hebt het gevoel dat je doof bent, hoort slechter.
ik heb een gehoortest gedaan bij audicien, maar mijn gehoor blijkt perfect.ik belde ook huisarts, en eerste wat assistent zei, oh je hoeft niet naar de dokter, je kan gewoon langs komen en uit laten spuiten. nou dat heb ik dus niet gedaan, ik wist zeker dat het geen vuil ophoping was of iets.
oke huisarts, neusspray gehad voor hooi koorts (want zolang ik binnen blijf is er bijna niets aan de hand, maar zodra ik buiten kom, BOEM oren dicht)
spray hielp niet echt, verwijzing gevraagd naar KNO. die zei, dit is vissenkom-gehoor. je moet zeker 6 mnd sprayen met die neus spray.dus daar ben ik nu mee bezig, als dit niet helpt kan ik nog een zware antibiotica krijgen, maar die zou ik dan mijn leven lang moeten slikken (als het helpt, want anders ben ik er klaar mee)
maar het gehoor is hoogst irritant, ik werk in een winkel en versta vaak niet wat de klanten vragen of zeggen. ik wens je sterkte en hopelijk vinden ze voor jou een oplossing
Reageren