Zoeken Vraag het forum

Verstopt oor, doofheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Oor

Sinds enkele weken heb ik iets met mijn oren. Het voelde eerst als hoge bloeddruk, een gonzend gevoel in mijn hoofd. Ik heb altijd een lage bloeddruk en ook nu bleek het geen hoge bloeddruk te zijn. Het hield aan en nu , ongeveer 3 weken later, doofheid aan 1 oor, duizeligheid af en toe en moeite te bepalen waar geluid vandaan komt. Het gevoel met mijn hoofd ‘in een vissenkom’ te zitten. Veel last van bij geluiden. Vervelend om te praten.
    Dokter gebeld maar ik ben daar tot tenminste 6 april niet welkom ivm corona.
    Maar mocht het iets ernstigers zijn zoals plotselinge doofheid, is het van belang dat er snel ingegrepen wordt, las ik, anders is er niets meer aan te doen.
    Op advies van de dokter wel wat gedruppeld met otalgan spray, maar vooralsnog zonder effect.
    Wat te doen?
    Graag advies of oplossing!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk zal het oor moeten worden uitgespoten

Reageren
    Oor

Dat had ik inderdaad gevraagd aan de huisarts maar die wil dat nu dus niet doen. Ik heb een ‘praatberoep’ maar praten is nu heel lastig. Kan ik ergens anders terecht hiervoor?

Reageren
    John (moderator)

Ik vrees dat je toch aangewezen bent op de huisarts…gewoon je huisarts weer bellen en aangeven dat je te veel klachten hebt

Reageren
    Oor

Ga ik dan toch doen bedankt voor de reactie

Reageren
    casje

ik heb ook dat gevoel, het heet vissenkom gehoor.
    je hebt het gevoel dat je doof bent, hoort slechter.
    ik heb een gehoortest gedaan bij audicien, maar mijn gehoor blijkt perfect.

ik belde ook huisarts, en eerste wat assistent zei, oh je hoeft niet naar de dokter, je kan gewoon langs komen en uit laten spuiten. nou dat heb ik dus niet gedaan, ik wist zeker dat het geen vuil ophoping was of iets.
    oke huisarts, neusspray gehad voor hooi koorts (want zolang ik binnen blijf is er bijna niets aan de hand, maar zodra ik buiten kom, BOEM oren dicht)
    spray hielp niet echt, verwijzing gevraagd naar KNO. die zei, dit is vissenkom-gehoor. je moet zeker 6 mnd sprayen met die neus spray.

dus daar ben ik nu mee bezig, als dit niet helpt kan ik nog een zware antibiotica krijgen, maar die zou ik dan mijn leven lang moeten slikken (als het helpt, want anders ben ik er klaar mee)

maar het gehoor is hoogst irritant, ik werk in een winkel en versta vaak niet wat de klanten vragen of zeggen. ik wens je sterkte en hopelijk vinden ze voor jou een oplossing

Reageren
Reageer op: Verstopt oor, doofheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.