- Anoniem17 januari 2016 om 21:00
Beste lezer,
Ik zou me even voorstellen: Ik ben Vincent achternaam is onnodig, ik ben (net) 17 jaar oud, 1.70 meter lang en heb een slank postuur.
Ik heb al sinds een aantal maanden (2/3) erg last van vermoeidheid. Ook word ik snel moe van korte handelingen denk hierbij aan even wat onder me bed pakken, een stukje fietsen, of wat door even wat op te tillen. Sinds één maand komen er steeds meer vage klachten bij, ik ben namelijk erg duizelig, heel erg hoofdpijn, last van mijn nek, spierpijn aan mijn armen ( voor me linker arm ) ook kan ik net plotseling heel warm krijgen waardoor ik (koude) zweethanden krijg. Ik ben hiermee contact opgenomen met mijn huisarts en die vertelde mij dat het door stress komt. Ik dacht zelf dat dit wel goed kan kloppen aangezien ik ook erg stress heb op school i.v.m. examens etc. Maar ik heb op deze symptomen lopen Google en hier vond ik hele andere klachten. Mijn vraag was of iemand misschien weet wat dit zou kunnen zijn? Of lijd ik echt gewoon aan teveel stress.
Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Nog even een korte toevoeging: Ik kan net zoals vandaag wel van 22:00 uur tot 12:00 uur ( 14 uur ) slapen en dan alsnog met moeite me bed uitkomen omdat ik gewoon nog steeds te moe ben.
Ik hoop jullie zo genoeg geinformeerd te hebben.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 januari 2016 om 21:32Stress kan dergelijke klachten veroorzaken. Met name hyperventilatie.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestKijk hier welke symptomen er mogelijk zijn:
Reageren
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomenkerelman4 februari 2016 om 14:20Misschien heb je door stress veel magnesium verbruikt. Veel van je klachten lijken wel wat op magnesium tekort. Ik ben geen dokter, maar misschien kun je wat magnesium kopen, maar wel goede. Heel veel is namelijk magnesium oxide en die werkt niet zo goed. Dan is multivitamine van een goed merk als Davitamon misschien beter, heb je meteen vitamine D3 en calcium voor je spieren erbij
Reageren