Zoeken Vraag het forum

Wat kan dit zijn ben erg bang.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Geen opgezette klier meer

Bang

Ik heb ineens dit opgemerkt omdat mijn tong aan die kant wat gevoelig was. Dat rode vlekje wat zou dit kunnen zijn? Het bloedt niet ofzo. En helpt masseren ook om die speekselsteen weg te halen n zo ja hoe moet ik dat aanpakken? Sorry dat ik.zon zeur ben hoor. Ik wil liever niet weer terug naar de huisarts in deze tijden.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou het zo niet kunnen zeggen.

Je moet vooral van die klier afblijven !!!

Reageren
    Bang

Ik zit ook niet aan de klier. Ik had gelezen dat als het een speekselsteen is je deze ook weg kunt masseren en daarom vroeg ik hoe ik dat kon doen. Internet is niet duidelijk dus dacht ik vraag het aan u

Reageren
    John (moderator)

Maar als je gaat masseren zit je er wel aan.

Reageren
    Bang

U heeft gelijk. Dank u wel

Reageren
    Bang

hallo John,

Ik ben er vanaf gebleven het is dan duidelijk te merken dat de zwelling afneemt en amper of helemaal niet voelbaar is.

Ik eet me suf aan zure snoepjes om de klier te stimuleren. Vandaag nam ik een stukje kaas en wederom prikte het precies zoals de voorgaande keren. Niet zo erg dit keer maar duidelijk aanwezig. Dus het maakt niet uit wat ik eet, ergens triggert iets die klier dat ik zo’n heftige reactie heb op eten. Zwelling is weer een beetje terug ( moest toch even voelen of de klier wel rustig is gebleven of niet) als ik op de zwelling druk voorzichtig dan voel ik prikkels achter mijn keel. Heel vreemd allemaal. Heeft u nog andere advies wat ik zoal kan doen?

Nogmaals ik blijf echt af van de klier en ben er ook echt vanaf gebleven. Zuurtjes eet ik elke dag. Ik voel wel als ik slik nu en de voorgaande keren, steeds iets steken in me keel, aan de kant waar die speekselklier is. Alsof iets puntigs daar is zou dit een steentje kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het zou een speekselsteentje kunnen zijn.

Reageren
    Bang

is er echt geen andere manier deze rotsteentje weg te krijgen? Zure dingen helpen dus niet

Reageren
    John (moderator)

Dan zou je naar de KNO arts moeten gaan

Reageren
Reageer op: Wat kan dit zijn ben erg bang.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.