John (moderator)
22 maart 2020 om 15:59Geen opgezette klier meer
Bang23 maart 2020 om 18:47Ik heb ineens dit opgemerkt omdat mijn tong aan die kant wat gevoelig was. Dat rode vlekje wat zou dit kunnen zijn? Het bloedt niet ofzo. En helpt masseren ook om die speekselsteen weg te halen n zo ja hoe moet ik dat aanpakken? Sorry dat ik.zon zeur ben hoor. Ik wil liever niet weer terug naar de huisarts in deze tijden.
ReagerenBijlagen:
John (moderator)
23 maart 2020 om 18:57Bang23 maart 2020 om 19:20Ik zit ook niet aan de klier. Ik had gelezen dat als het een speekselsteen is je deze ook weg kunt masseren en daarom vroeg ik hoe ik dat kon doen. Internet is niet duidelijk dus dacht ik vraag het aan u
ReagerenJohn (moderator)
23 maart 2020 om 19:38Maar als je gaat masseren zit je er wel aan.
ReagerenBang23 maart 2020 om 19:45U heeft gelijk. Dank u wel
ReagerenBang30 maart 2020 om 16:09hallo John,
Ik ben er vanaf gebleven het is dan duidelijk te merken dat de zwelling afneemt en amper of helemaal niet voelbaar is.
Ik eet me suf aan zure snoepjes om de klier te stimuleren. Vandaag nam ik een stukje kaas en wederom prikte het precies zoals de voorgaande keren. Niet zo erg dit keer maar duidelijk aanwezig. Dus het maakt niet uit wat ik eet, ergens triggert iets die klier dat ik zo’n heftige reactie heb op eten. Zwelling is weer een beetje terug ( moest toch even voelen of de klier wel rustig is gebleven of niet) als ik op de zwelling druk voorzichtig dan voel ik prikkels achter mijn keel. Heel vreemd allemaal. Heeft u nog andere advies wat ik zoal kan doen?
Nogmaals ik blijf echt af van de klier en ben er ook echt vanaf gebleven. Zuurtjes eet ik elke dag. Ik voel wel als ik slik nu en de voorgaande keren, steeds iets steken in me keel, aan de kant waar die speekselklier is. Alsof iets puntigs daar is zou dit een steentje kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
30 maart 2020 om 16:19Het zou een speekselsteentje kunnen zijn.
ReagerenBang30 maart 2020 om 18:01is er echt geen andere manier deze rotsteentje weg te krijgen? Zure dingen helpen dus niet
ReagerenJohn (moderator)
30 maart 2020 om 18:56Dan zou je naar de KNO arts moeten gaan
Reageren