- patrick10 september 2012 om 13:57
Hoi,
Ik heb sinds 4-5 weken een gezwollen lymfeklier in mijn nek aan de rechter kant. Ik werd een tijd geleden wakker met nekpijn en die is geleidelijk aan verdwenen. Niet helemaal want ik kan nog steeds niet te snel naar rechts draaien maar ik heb er niet veel last meer van.
Ben niet echt ziek geweest al was het wel in een periode dat ik het idee had dat er elk moment een verkoudheid kon doorbreken maar dat is nooit gebeurt.
Ik kan niks vinden in combinatie met een stijve nek en omdat het nu al zo’n 5 weken aan de gang is vroeg ik me af of dit op iets ernstigs kan duiden of waarschijnlijk vanzelf weer over gaat.
Het voelt aan zoals wel vaker omschreven. Als een boontje.
– Ik rook niet
– drink geen alcohol
– gebruik geen drugs
– sport regelmatig
– ben 35
– Heb geen overgewicht
– Geen kwaaltjes of medicijn gebruik
– heb geen andere klieren die opgezwollen zijn
– Voel me verder ook goed
– Geen verminderde eetlustEnig idee of dit vaker voorkomt en gewoon iets is wat je moet uitzitten?
bvd
Patrick
2 reactiesReagerenharrie18 september 2012 om 03:52Dag Patrick,
Reageren
Lymphe klieren zijn de “opruimers” van je lichaam; juist daar komen bacterien en ander “gespuis” samen.
Nu is een lymphe klier een samenkomst van lymphe-vaten en die lopen door heel je lichaam (als je bloedvaten).
Die lymphe-klieren kunnen verstopt raken met afvalstoffen: probeer met masseren de klier “uit te drukken”, je zult zien dat helpt
Groetjes, harrieAnoniem7 april 2013 om 22:07Fijn dat je nog iets van je laat horen! Wanneer? Hoe gaat het?
Reageren