- Jack28 augustus 2012 om 09:09
Hallo,
Ik ben 24 Jaar en heb al enige tijd last van Migraine.
Sinds dat ik naar Leiden op school ben gegaan (ong. 6 jaar geleden) heb ik migraine gekregen, het begon daar met dagelijkse hoofdpijn wat de ene dag meer opspeelde als de andere dag.
Zolang ik thuis was ging het goed en had ik nergens last van.
Als ik naar Leiden ging moest ik altijd met de Bus en Trein, maar goed, daar is het begonnen.Ik ben nu een aantal jaar verder en heb gemerkt dat ik vooral hoofdpijn krijg ik drukke omgevingen, dit probeer ik dan ook te vermijden. Een verjaardag gaat goed maar Amsterdam is geen pretje… Dit is dan overigens geen Migraine maar normale hoofdpijn.
Na een aantal jaar hoofdpijn gehad te hebben bijna dagelijks werd het probleem erger, ik kreeg nadat ik 2 jaar lang naar Leiden ben geweest met de bus en trein een Migraine aanval op me stage. Ik kreeg een velt voor me ogen waar ik niet goed door kon kijken en wat me veel concentratie kosten. Na ongeveer een halfuur ging dat ineens weg en kreeg ik een enorme hoofdpijn aan de rechter zijde van me hoofd. Dit duurt dan ongeveer 2 á 3 dagen voor het helemaal weg is. Dit heb ik nu al 6 jaar, het begon heel zelden maar nu is het al elke 2 á 3 maanden en ik merk dat het meer word.
Het laatste jaar lijkt het erger te worden en zich ook anders te gedragen. Voorheen kreeg ik midden op de dag uit het niets zo een vlak voor me gezichtsveld en daarna zeer veel hoofdpijn maar tegenwoordig gebeurd het veelal snachts, en smorgens als ik wakker word heb ik een enorme hoofdpijn aan rechterzijde van me hoofd. Ik heb zojuist 2 weken vrij gehad en heb was echt lekker uitgerust, gisteren me 1ste werk dag gehad en vannacht migraine, ik dacht zelf dat het altijd aan de vermoeidheid lag maar daar heb ik nu echt geen last van.
Vannacht heb ik weer migraine gekregen, wel voor de eerste keer nu last van de linker kant van me hoofd, aan de rechter zijde nu geen pijn. Wel heb ik het gevoel alsof me nek erg gespannen is.
Ik heb verschillende medicatie gebruikt om de migraine de kop in te drukken op het moment dat het opspeelt. Zo heb ik Immigran geloof ik gehad en heb ik Replax 40 gebruikt, ook nog een neusspray waar ik even de naam van kwijt ben. Het heeft geen effect bij mij tot nog toe. De hoofdpijn houd stevig aan en het duurt ook met deze medicijnen nog zeker 2 dagen voor ik helemaal hoofdpijn vrij ben na een aanval.
Ik ben meerdere malen in het ziekenhuis geweest en bij de huisarts en die blijven zeggen dat het Migraine is en dat ik er mee moet leren leven. Ik kan het meer onder controle houden door op de volgende dingen te letten:
– Zorg dat je uitgerust bent
– Probeer geen stress te hebben
– Zo min mogelijk kaas etenIk ben ICT’r van beroep en zit erg veel, ik eet goed en slaap ook goed. Zeker zo een 8 uur op een nacht. Meest ga ik rond 12 uur slapen en om 8 uur loopt de wekker af.
Ik ben ook bij een oogarts geweest en bij een opticien en beide melde dat ik geen bril of iets nodig heb. Er zit een zeer minimale + in mijn ogen die niet bril of lenzen waardig zijn.
Heb ook een aantal massages gehad om juist meer te ontspannen en rust te krijgen maar ook dit heeft tot nog toe niet geholpen.
Weten jullie wat ik kan proberen om de migraine rustiger te krijgen? Dat ik het niet zo vaak heb…
Of wat is jullie ervaring?
Het klinkt voor de 1 niet vaak en voor de ander wel, maar het is meer dat ik na een aanval 2 dagen in bed leg van de steken en erge hoofdpijn bij elke beweging.
Soms is het na 1 dag al weg of de zelfde dag al weg, en de andere keer voel ik me 2 dagen beroerd en gaat het daarna pas weer beter.Hoor graag jullie ervaring hiermee.
5 reactiesReagerenEmma28 augustus 2012 om 15:12Al eens een acupuncturist geraadpleegd?
Reagerenmij28 september 2012 om 09:22Hey,
Ik heb zojuist je bericht gelezen en ik heb zelf ook vaker migraine gehad. Wat je zou kunnen proberen, is om ananas te eten als je migraine hebt. Dit kan pure zijn of uit een blikje. Dit helpt bij mij geregeld (heeft invloed op stofwisseling, bepaalde stoffen komen vrij, weet niet precies hoe het werkt). En je zou eens kunnen kijken of je de migraine hebt als je vaak achter een beeldscherm zit, dan zou het te maken kunnen hebben met de invloed van het licht, dat je het licht van je beeldscherm bijv. donkerder zet.
ReagerenJack2 oktober 2012 om 07:48Hey Mij,
Bedankt voor dit antwoord!
Ik ga dit zeker proberen. Eergisteren weer migraine gehad!
Heb inmiddels massage gehad voor de migraine maar het lijkt alleen maar toegenomen. In de afgelopen maand al 2x gehad.Ik zit inderdaad bijna de heledag achter een beeldscherm (ben icter). Ik ga me schermen direct ook lager zetten qua licht.
Gr, Jack
ReagerenQuote2 oktober 2012 om 08:13Google eens migraine en acupunctuur.
ReagerenBianca24 februari 2013 om 19:33Hoi Jack,
Ik kreeg migraine toen ik rond mijn 23ste achter een beeldscherm kwam te werken.Ik kreeg op een gegeven moment om de week migraine. Ben toen ongeveer 4 jaar betablokkers gaan slikken, die mijn migraine naar 1 keer per maand wisten te brengen. Ben nu gestopt met kantoor werk en inmidels 38, en ook na een paar maanden gestopt met de medicijnen. Ik voel me weer helder in mijn hoofd, alleen heb ik wel nog 1 keer in de maand door hormoon wisselingen migraine (jippie ik ben een vrouw 😉 ). Warschijnlijk kom je er niet vanaf, maar regelmaat met eten en slapen en inderdaad zo min mogelijk stress werken echt het beste. En op je eet gewoonte letten, geen pittig eten endergelijke… Succes en sterkte!!
Reageren