Zoeken Vraag het forum

Migraine, beroerte of iets anders?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag. Dit verhaal kost me tamelijk wat inspanningen na de gebeurtenis van gister. Het zal een lang verhaal zijn maar ik wil proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat er aan de hand is.

Ik ben een meisje van 19 jaar. Al sinds mijn 14e heb ik last van migraine, hele hevige. Dit is al een tijdje een stuk minder geworden. Mijn laatste aanval is 3 maanden geleden. Normaal gaan de meeste symptomen na een halfuur wel over en komt dan de hevige hoofdpijn.

Gister om 2 uur kreeg ik zwarte vlekken voor mijn ogen. Ik wist als snel dat het weer die vervelende migraine was. Ik heb snel excederin ingenomen ( een middel voor migraine wat je gewoon bij de drogist kan halen) dit werkt altijd heel goed bij mij. Ik ben een uurtje gaan liggen en toen ging het wel weer. Ik ben toen samen met mijn moeder naar zaandam toe gegaan om daar even een beetje te kijken, en vanaf daar de trein te pakken naar eindhoven, hier loop ik intern stage.

Ik kon slecht zien maar ik dacht dat dat gewoon even bij de migraine hoorde.

Toen wij even ergens wat gingen drinken zag ik uiteindelijk niets meer. Geen auras of iets, helemaal zwart met alleen bij mijn linker oog onderin flitsen. Ik had hevig het gevoel dat ik naar buiten moest gaan. Eigenlijk zou ik de trein moeten pakken maar ik raakte helemaal in paniek en begon keihard te huilen. Ik begon steeds meer het idee te krijgen dat dit veel heftiger was dan migraine. Me moeder heeft me in de auto gezet en we zijn naar huis gereden. Onderweg ging het steeds slechter. Ik voelde mijn hele linker kant van mijn lichaam niet, had hartkloppingen, zag niets en had een ondraaglijke hoofdpijn. Ik reageerde niet meer op mijn moeder en had moeite om bij te blijven. Mijn moeder heeft de huisartsenpost gebeld en hebben overlegd of er een ambulance moest komen. Uiteindelijk zijn we er zelf naar toe gereden. Ik dacht op sommige momenten echt dat ik dood ging. Volgens mijn moeder was ik lijkbleek had ik zwarte kringen onder mijn ogen en hele rode wangen.

Eenmaal bij de huisarts kon ik niet meer lopen en trilde ik verschrikkelijk dus moest ik in een rolstoel. Ik kon mije vingers van mijn linkerhand niet meer bewegen. Er is in de tussen tijd een hoop gebeurd waar ik het met me moeder over had maar ik kan het me niet herinneren

De dokter wist vrijwel zeker dat het migraine was en ik kreeg een middel daarvoor. Dit medicijn zouden ze ook gebruiken met mensen met epelepsie. Na 2 uur werkte de pil averechts. Mijn auras waren waren wef en ik had opzich best goed zicht alleen me hoofdpijn was nog erger geworden. Ook was mijn huid heel gevoelig en me keel deed ontzettend zeer. Ik heb er twee paracetemollen bij genomen en toen ging het opzich wel en ben ik in slaap gevallen

Toen ik wakker werd voelde het alsof er een vrachtwagen over mij heen was gereden.ik heb toen mijn eigen huisarts gebeld en ze wilde dat ik langs kwam

Ze hebben mij een verwijsbrief gegeven voor de neuroloog omdat ze niet zeker weten of dit wel migraine was. Maar het zal wel even duren voor ik hier terecht kan. En uiteindelijk zie ik nogsteeds wazig en verschrikkelijke koppijn

Hebben meer menSen hier ooit last van gehad? Is het migraine of iets anders?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou migraine kunnen zijn…
    Maar het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Er zullen wat dingen onderzocht moeten worden…..

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord. Is het niet raar dat er niet echt vaart achter gezet wordt.. war moet ik nou doen als het weer gebeurd.. ik zeg woorden Door elkaar en kan niet logisch nadenken dat lijkt mij niet onschuldig ….

Reageren
    John (moderator)

Als het weer zou gebeuren en het is weer zo erg, dan meteen naar de spoedeisende hulp

Reageren
Reageer op: Migraine, beroerte of iets anders?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.