- Sammy_0127 juni 2011 om 19:16
Ik heb sinds 8 maanden hele erg last van mij schouder. Ik weet niet meer wat ik kan doen om het weg te laten gaan en wordt er nogal moedeloos van, dus misschien dat iemand hier hetzelfde heeft/gehad en evt een oplossing weet…
Het begon aan mn rechterschouder. Ik kon niet lang meer achter mn computer zitten, werd gek van de pijn. (maar werk 40u per week achter computer dus moest wel)
Na 2,5 maand werd het er niet beter op dus toen ben ik fysio gaan nemen. Stuk of 10 behandelingen gehad. Stevige massages gehad door de fysio en dat maakte het wel iets losser. Maar de pijn nam niet af.
Inmiddels was het ook doorgetrokken naar mn rechternek, en later ook mn linkerschouder en linkernek.
Fysio besloot dat de massages niet meer hielpen en dat we over moesten gaan op oefeningen om mn schouderspieren sterker te maken.
Dat gedaan, 1 x pw naar de fysio voor oefeningen en 2 tot 3 x per dag thuis oefeningen.Ik zag weer geen vooruitgang en ben het bij een magnetiseur gaan zoeken. 1e behandeling; supergoed het leek of alles weg was, paar dagen later kreeg ik toch weer last maar het was wel minder als voorheen. 2e behandeling magnetiseur: geen resultaat. 3e behandeling zit er aan te komen, maar ben bang dat het gewoon weer niet gaat helpen.
Ik weet niet wat het is en dus ook niet hoe ik er vanaf moet komen.
De dokter zegt dat het spierspanning is en de magnetiseur zegt dat ik gewoon een kouwtje heb opgelopen en dat dit doortrekt naar mn schouders en nek en armen enz. (inmiddels trekt het ook door naar mn onderarmen)
Ik heb mn dokter gevraagd of er geen andere oplossingen kunnen zijn, aangezien ik gewoon geen vooruitgang zie maar de dokter geeft aan alleen fysio. Ik kan me dat niet voorstellen, ik kan toch niet jaren zo blijven rondlopen zonder enige vooruitgang??Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of weten wat het kan zijn of hoe ik het kan verbeteren?
Sorry voor het lange verhaal…ik hoop dat iemand tips heeft.
Alvast heel erg bedankt.
12 reactiesReagerenbrenda a28 juni 2011 om 11:17bel de magnetiseur maar af, als hij zegt dat het een kouwtje is, dan is hij niet goed bezig!
Reageren
ga naar chiropractor of manueel therapeut en laat eerst eens naar de stand van de nek- en rugwervels kijken. eerst kijken dus of het daar vandaan komt.
je had met die klachten nooit zo lang door mogen lopen/werken, lijkt nu op RSI.
dus zorg dat je even kunt stoppen met computerwerk, want dit kun je gewoon nu niet hebben.
zorg dat je de boel los houdt, zorg voor een juiste houding als je achter een computer zit en zit nooit te lang achter elkaar te werken, maar ga tussendoor even iets anders doen.
laat je nog iets horen?
sterkte, BrendaFenna28 juni 2011 om 11:44Met dit soort klachten gaat u naar een dokter voor onderzoek en diagnose.
Reagerenwilma28 juni 2011 om 12:15ik had dezlefde klachten doorgestuurd voor foto s en toen bleek het een nekhernia te zijn.dus zou even verder navragen bij huisarts neuroloog
ReagerenRupert28 juni 2011 om 12:57Een nekhernia gaat in de regel gepaard met uitvalverschijnselen die deze patiënt niet heeft. Als magnetiseren al effect heeft ligt de oorzaak hoogstwaarschijnlijk in een sterk verhoogde spierspanning als gevolg van een verkeerder houding en te weinig gezonde beweging. Aanvullend beeldvormend onderzoek is niet nodig en zonde van het geld.
ReagerenSammy_016 juli 2011 om 18:30Inmiddels ben ik een week verder. Een week waarin ik 2 x bij de dokter ben geweest, bij de manuele therapeut geweest ben, 2 x bij de magnetiseur en 2 x ziek moeten melden op werk.
Daarnaast heb ik pijnstillers en spierverslappers gekregen.Volgens mijn nieuwe dokter bewegen mn schouders/nek/armen e.d. soepel, zelfs heel goed. En zou het volgens haar dus niet aan mn botten/gewrichten liggen maar echt aan mn spieren.
Volgens mn manueel therapeut waar ik voor het eerst heen ben geweest is er niks mis met mn nek- en rugwervels, ziet er allemaal heel netjes uit.
Ze zegt dat mn spieren heel erg gespannen zijn (tell me about it!) en de huid op mn rug en schouderbladden heel strak zit en dus bijna niet vast te grijpen is.
Daarnaast schijnt het dat mn schouders de neiging hebben iets te ver naar voren te staan. Ik moet vanaf nu dus heel erg op mn houding gaan letten en mn schouders naar achteren doen.Mn houding aanpassen, spieren ontspannen en voldoende rustpauzes achter de pc nemen zou het probleem dus moeten oplossen.
Maandag krijg ik nog een tape aangelegd op mn schouderbladen om me de feeling te geven van hoe mn schouders zouden moeten staan.Vandaag heel sterk op mn houding gelet en ging wel redelijk. Hopelijk gaat dit inderdaad dus werken maar ben er nog vrij sceptisch over. Even afwachten dus op het verloop.
Ik vraag me alleen of of het verstandig is om te blijven sporten. De één zegt van wel en de ander zegt van niet. Mn manueel therapeut zegt dat ik vooral moet blijven sporten maar anderen zeggen dat je daarmee juist spanning op je spieren zet…wat dan volgens mij weer niet de bedoeling is…
ReagerenFrank6 juli 2011 om 22:21Ja, sporten en bewegen is goed. Zonder explosieve bewegingen, met soepele bewegingen, met niet teveel kracht, en als het pijn gaat doen, direct stoppen. Zwemmen, rustig enkele baantjes stimuleert de doorbloeding zonder echt belastend te zijn. tennis is nu nog te zwaar denk ik als je de klappen moet opvangen van de bal. Wandelen daarentegen is weer heel gezond, rustig zwaaien met de armen. Het is dus maar wat je onder sporten verstaat.
ReagerenSammy_017 juli 2011 om 05:54Cardio en fitness. Ik vraag me af of trainen met (lichte) gewichten wel zo goed is?
ReagerenAnoniem7 juli 2011 om 22:13Nee, volgens mij niet. Ik denk dat dat te belastend is voor de zich herstellende spieren. Kan de trainer je hier niet bij helpen, of is er een fysiotherapeut in jouw sportschool?
Reagerenlia8 juli 2011 om 20:31ga er mee naar de dokter word binnen kort ook geopereerd aan mijn schouder heb een peez klem zitten waar nu ruimte word gemaakt maar je bent wel 4 mnd uit de running er word ook wat bot weggeschraapt. zit er ook al een hele tijd mee en vooral snachts weet je niet hoe je moet liggen dus een advies ga er mee naar het ziekenhuis
ReagerenSammy_0111 juli 2011 om 18:25Dat klinkt ook niet al te best. Heel veel sterkte daar mee…er zullen vast weinig mensen zijn die begrijpen hoeveel pijn en last je er van hebt!
Met mn schouders gaat het af en aan goed. Heb vandaag tape over mn schouderbladen gekregen om mn schouders in de juiste houding te zetten.
Het voelt een stuk beter nu, alleen mn spieren zijn nog steeds erg gespannen dus het doet nog steeds veel pijn. Maar ik heb wel het gevoel dat mn houding aanpassen gaat werken. Zal dan nu eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden zijn??!!Woensdag ga ik weer naar de dokter aangezien ik graag minder uur wil gaan werken. Mn lichaan geeft duidelijk aan dat ik geen 8u per dag kan werken momenteel. Mn spieren hebben duidelijk wat rust nodig.
Heb ik al eerder aangegeven maar de dokter en de manueel therapeut denken daar heel anders over. Ik heb het idee dat ze niet inzien hoe ernstig het is.Ik weet niet hoe ik in het ziekenhuis terecht kan komen en bij wie waar wat hoe. De huisarts adviseert me daar niet bepaald in en verwijst me ook nergens naar door.
Woensdag maar weer vragen…
ReagerenMarjo2 november 2011 om 20:42Hallo,
Reageren
Ik heb sinds vorig jaar december schouderklachten ben vorig jaar gevallen, en in princiepen was er alleen een rib kapot. Na een aantal huisartsbezoeken en een jaar fysio blijf ik pijn houden in de schouder, bovenarm, schouderblad en de borstspier. heb laatst drie weken rust gehad maar dit mocht ook niet baten. soms is me bovenarm iets dikker. De pijn wisselt ook heel erg. Mijn werk is lichamelijk zwaar. Ikkan de arm alle kanten op bewegen dat is geen probleem.
Iemand ideeën?
Groetjes marjo.betsy7 augustus 2013 om 10:09heb de zelfde klachten gehad .
Reageren
maar mijn dokter zei direct er zit een spier achter je schouderblad vast.
naar fysio geweest eerst 3 keer masseren maar dat hielp niet, toen even gekraakt en ja hij was weer los kon mijn hooft en schouder en nek weer normaal draaien zonder pijn.
bleef wel oefeningen doen .
s avond op de rand van mijn bed schouders goed op en neer en rond draaien .
want een half jaar later zat hij weer vast.
omdat ik veel sport nu dus niet meer .
de dokter zei je rekt steeds meer je spieren.
en dat is niet goed want dan gebeurt het weer.
dus weer aan de kant van mijn bed en na even ?
het was net als ik een schok kreeg,
en knap hij was weer los .
dus goed blijven oefenen met je schouder .
hoop dat je snel verlichting krijgt.