Zoeken Vraag het forum

Schouderklachten met uitstraling naar arm/rug/hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Puck

Ik heb al 2 maanden last van mijn schouder. Het begon bij mijn arm en het wordt steeds erger. Het begint nu uit te stralen richting mijn hart en bovenin mijn nek. Ik ben bij de dokter geweest en die constateerde dat ik geen krachtverlies heb en dus moest ik bloedprikken. Daar kwam niets uit en toen heb ik een foto gemaakt. Ook daar kwam niets uit. De dokter geeft aan dat fysio weinig zin heeft omdat er geen krachtverlies is. Hij weet niet zo goed meer wat te doen en ik moet het nu even rustig aan doen maar in een vakantie is het ook niet minder geworden. Heeft iemand nog tips wat het zou kunnen zijn? Het wordt niet erger bij beweging dus ik kan er alles mee maar bij rust voel ik continue die pijn.

8 reacties
    Reageren
    Nina

Hai, ik ben geen dokter, maar kan het CANS zijn?

Reageren
    Puck

Bedankt voor het meedenken. Een vorm van rsi. Dat zou zomaar een idee kunnen zijn. Ik ga daar is verder op zoeken.

Reageren
    Jolet

Hai, ja, dat is ook het eerste waar ik aan denk. RSI of Cans.

Reageren
    Anoniem

Waarschijnlijk toch overbelasting of eenzijdig gebruik van je schouder. Zou toch afspraak maken met fysio die je waarschijnlijk oefeningen laat doen om de tegenoverliggende spieren te rekken of te vetrekken.
    Ben geen deskundige maar heb wel baat gehad bij dergelijke oefeningen en was snel van de klachten af…

Reageren
    Anoniem

Nooit een ‘knik’ gehoord en/of gevoeld bij een tilbeweging of zoiets? Daar begon het bij mij mee. Gepaard met een pijnscheut tot in mijn vingers en wekenlang tintelingen tot in mijn vingers. Dat was in maart. Huisarts meende ontsteking en schreef me Diclofenac voor. Daarmee werd het iets minder, maar het ging niet weg.

Op vakantie merkte ik dat -hoewel ik geen pijn voelde- tijdens het lezen in bed op een gegeven moment door mijn schouder ging en ook liggen op het strand op mijn ellebogen hield ik niet lang vol. 2e Dag na vakantie tijdens mijn werk een zwaar voorwerp van zo’n 30 a 40 kg proberen te tillen, maar ik kwam er niet aan. En gezien de situatie waar dat hing, kon ik het alleen maar net bereiken met de ‘zwakke’ arm. Toen was het weer prijs. Weer naar huisarts: weer Diclofenac en echo. Op echo was niks te zien, maar na een week kon ik echt niet meer werken van de pijn. Ook autorijden ging steeds moeizamer. Na 2 weken thuis, gestopt met Diclofenac, omdat ik er meer van kreeg wat ik nog niet had dan dat het hielp van één ding af te komen. Een week later Cortison-injectie. Nog een week later (1 maand thuis) was de pijn dusdanig afgezwakt dat ik het aandurfde op therapeutische basis te gaan werken.

Eerste 3 dagen is dat gelukt, 4e dag deed ik deels mijn oude werk weer en vrijdags het werk waarmee ik die maand thuis ben beland. Dat heeft me dus genekt, want zaterdags was ik een wrak. ’s Maandags weer gaan werken, maar ’s dinsdags na weer een bezoek aan de huisarts weer thuis gebleven. Doorverwezen naar orthopeed. Dat is nu bijna 3 weken geleden. Die liet foto’s maken, maar weer niks uitgekomen. Dan maar MRI. Afgelopen donderdag heb ik een arthrogram gehad, waarna MRI. Uitslag krijg ik volgende week maandag. Echter stond de radioloog en zijn assistenten stom verbaasd te kijken dat hij de injectie met contrastvloeistof kon geven zonder dat ik iets voelde. Ja, het door de huid prikken en toen hij het bot aantikte, maar hij had nog nooit meegemaakt dat iemand geen teken van gevoeligheid gaf bij het zetten van die spuit dwars door de slijmbeurs. Hij vroeg dan ook of ik al vaak de schouder uit de kom had gehad.

Nog nooit problemen gehad, maar omdat ik tot 3 keer toe heb doorgewerkt en paar keer overbelast, moet ik welhaast de pijngrens hebben opgerekt. Ik heb continu zeurende pijn in het gewricht en bovenarm en een tijdje geleden trok dat ook naar mijn borstbeen. Maar ik kan geen exacte plek aanwijzen. En zowel paracetamol als diclofenac hielpen niks als pijnstiller. Op eigen verzoek heb ik Tramadol gekregen, maar wel zelf erbij gezegd dat ik die alleen in noodgevallen neem. Hebdie nu 3 weken, maar pas eentje gehad. Tot vorige week gaf ik de pijn een 8. Sinds vrijdag is die opgelopen naar 9. Nu is het afwachten, maar de radioloog vertelde al dat zo’n makkelijke injectie er meestal wel op wijst dat er letsel is aan de schouder.

Nou….wat mij betreft mag de chirurg ook hier nu langskomen, zodat ik weer zo snel mogelijk aan het werk kan.

Reageren
    jimmy

ik heb min of meer dezelfde klachten, schouderpijn dat door straalt naar je arm en hand. ik heb ook pijn op me linkerborst en voelt aan als hartkrampen. ben doorverwezen naar cardioloog, maar er was niks aan de hand met mijn hart. ze denken aan overbelasting van mijn schouder. ik zelf drink ontzurings thee. en slik snachts ubrofen tegen de stekende pijn. ook heb ik bij een natuurwinkel een bloedzuiverende kuur gehad. genaamd Viola Equi, druppels. dit is om de ontsteking tegen te gaan en mijn bloed verder te zuiveren. de gehele arm zo veel mogelijk rusten. een mitella afentoe helpt ook.

Reageren
    lehcim

Heeft al eens aan frozen shoulder gedacht.

Reageren
Reageer op: Schouderklachten met uitstraling naar arm/rug/hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.