- Makoto7 mei 2026 om 01:04
Sinds een aantal dagen “hoor” ik mijn hartslag in mijn rechteroor. Het klinkt als een kruising tussen het oppompen van een fiets en het lopen door de sneeuw en het is alleen in mijn rechteroor. Vooral ’s nachts voor het slapengaan heb ik er last van. Overdag is het meestal weg maar op sommige momenten zoals dus ’s nachts komt het op. Zelfs als ik het overstem met geluid blijf ik het kloppende gevoel houden. Ik ben bang dat er iets engs met mijn aderen aan de hand is, wanneer moet ik hiermee naar de huisarts? Het is superirritant in elk geval en ik heb geen bloeddrukmeter.
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
7 mei 2026 om 17:12Laat (de assistente van ) de huisarts eens in je oor kijken. Misschien zit er simpelweg wat oorsmeer ?
Als er wat vocht achter het (rechter) trommelvlies zit zul je de dingen ook anders kunnen horen.
En dan kun je ook laten beoordelen of er op het trommelvlies geen bloedvaten lopen!De bloeddruk af en toe eens laten meten, kan nooit kwaad..
ReagerenMakoto7 mei 2026 om 21:48Goed idee. Als ik er na het weekend nog last van heb zal k idd de huisarts opzoeken.
Wat ik wel raar vindt is dat ik dit alleen ’s avonds en ’s nachts ervaar. Als ik opsta, is het er niet meer om ’s avonds terug te komen.
Reageren