Zoeken Vraag het forum

Hartslag in rechteroor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Makoto

Sinds een aantal dagen “hoor” ik mijn hartslag in mijn rechteroor. Het klinkt als een kruising tussen het oppompen van een fiets en het lopen door de sneeuw en het is alleen in mijn rechteroor. Vooral ’s nachts voor het slapengaan heb ik er last van. Overdag is het meestal weg maar op sommige momenten zoals dus ’s nachts komt het op. Zelfs als ik het overstem met geluid blijf ik het kloppende gevoel houden. Ik ben bang dat er iets engs met mijn aderen aan de hand is, wanneer moet ik hiermee naar de huisarts? Het is superirritant in elk geval en ik heb geen bloeddrukmeter.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Laat (de assistente van ) de huisarts eens in je oor kijken. Misschien zit er simpelweg wat oorsmeer ?
    Als er wat vocht achter het (rechter) trommelvlies zit zul je de dingen ook anders kunnen horen.
    En dan kun je ook laten beoordelen of er op het trommelvlies geen bloedvaten lopen!

De bloeddruk af en toe eens laten meten, kan nooit kwaad..

Reageren
    Makoto

Goed idee. Als ik er na het weekend nog last van heb zal k idd de huisarts opzoeken.

Wat ik wel raar vindt is dat ik dit alleen ’s avonds en ’s nachts ervaar. Als ik opsta, is het er niet meer om ’s avonds terug te komen.

Reageren
Reageer op: Hartslag in rechteroor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.