Geduwd op de nek door spo"/> Geduwd op de nek door sportarts en nu vreemde klachten, kan dit verband houden? - Medische Forum - Dokter.nl

Geduwd op de nek door sportarts en nu vreemde klachten, kan dit verband houden?

Hallo allemaal,

Vanwege langdurige pijnklachten in mijn nek ben ik onlangs bij de sportarts geweest om te kijken of hij nog wat kon betekenen. Lang verhaal kort: ik werd uitgebreid onderzocht en zo werd er onder meer stevig op mijn nek geduwd om een hernia uit te sluiten.

Toeval of niet: diezelfde avond zat ik op de bank en voelde ik vanuit het niets ineens vreemde tintelingen aan 1 kant van mijn gezicht, voelde ik langs mijn wervelkolom golven van warm en kou en was mijn bloeddruk dusdanig gekelderd dat ik bijna flauwviel. Ik ben in bed gaan liggen en heb het in de gaten gehouden. Ik ben niet iemand die snel de huisarts belt, al scheelde het dit keer niet veel. Godzijdank nam het gaandeweg af. Sindsdien heb ik een aantal van zulke "aanvallen" gehad op random momenten waarbij mijn bloeddruk ineens keldert met daarbij tintelingen aan (gek genoeg) 1 kant van mijn gezicht. De golven van warm en kou langs mijn wervelkolom heb ik niet meer ervaren. Verder voel ik me erg vermoeid, uitgeput haast. Wat ook opvalt is dat ik een enorme druk op mijn hoofd voel. Niet pijnlijk, maar wel hinderlijk. Het voelt alsof je aan een klimrek hangt met je hoofd naar beneden, zoiets.

Mijn vraag is nu: kan dat geduw op mijn nek voor deze klachten hebben gezorgd? Ik kan verder niets anders bedenken dan dat er hierdoor iets met mijn zenuwstelsel gebeurd is of zo. Ik ga hier maandag mee naar de huisarts, maar wilde alvast vragen of iemand van jullie hier wat over kan zeggen.

Hartelijke groet,

Bas

Reageer

Je hebt blijkbaar en ongeluk gehad en hersenschudding gehad. Dat vertel je althans in het andere topic maar niet hier. Je vraagt namelijk:
    "Had jij trouwens OOK een hersenschudding na je ongeluk? "
    Vragen stellen is prima maar dan wel graag met alle informatie die van belang kan zijn. Het kunnen dus whiplash klachten zij die je hebt

Reageer

Vergeten erbij te vermelden terwijl het zeer relevante informatie is, excuses.

Ik ben in mei 2011 op de fiets aangereden en er is toen een hersenschudding geconstateerd bij de spoedeisende hulp. De pijnklachten ontwikkelde ik later en werden toen geduid als whiplash klachten door zowel de huisarts als mijn toenmalige fysiotherapeut.

De pijn is sindsdien op en af gegaan, maar nooit meer weg geweest. Ik ben onlangs doorverwezen naar de sportarts om de huidige stand van zaken te bekijken. Zoals reeds vermeld vond ik het geduw op mijn nek of best heftig en heb ik er sindsdien vreemde klachten bij. Of dit verband houdt met dat geduw is natuurlijk de vraag, maar ik kan in ieder geval geen andere (mogelijke) oorzaak aanwijzen.

Reageer

dat duwen van die sportarts was ook niet zo handig. Een hernia stel je met scan vast en niet met duwen en trekken. De fysiotherapeut is eigenlijk de aangewezen behandelaar voor whiplash klachten

Reageer

Als je klachten hebt na een onderzoek of behandeling bij een arts, kun je dat beter bij die arts melden dan er op een forum vragen over stellen.
    Mogelijk is dat voor die arts relevante informatie om bijvoorbeeld vervolg onderzoek te doen.

Reageer
Reageer op: Geduwd op de nek door sportarts en nu vreemde klachten, kan dit verband houden?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif