- Cellogirl29 juli 2017 om 01:04
Hallo allemaal! Ik heb de laatste 6 weken last vast van opgezwollen klieren in mijn hals (een paar wat kleinere en 1 grote onder mijn oor). Toen ik ze de 1e week had was ik naar de dokter gegaan, en ze zei dat ik me geen zorgen hoefden te maken, ze zei dat ik misschien verkouden zou gaan worden ofzo en dat ze vanzelf weggaan. maar nu 5 weken later zitten ze er nog, en ik ben niet ziek of verkouden geweest en heb ook geen ontstekingen opgelopen ofzo. Hij is wel wat groter geworden, maar niet heel veel. En het probleem is, als ik mn hoofd recht hou zie je niks, en als ik naar links kijk zit er een grote, harde bult die ik niet kan bewegen, en ik weet ook niet echt waar de bult eindigd en ook niet waar het begint, de wat kleinere klieren hetzelfde. pijn doen de klieren ook niet . Maar bij de dokter had ik mn hoofd recht dus de ware grootte van de grote klier zag ze niet. (Vergeet altijd de belangrijke dingen te zeggen/te doen als ik bij de dokter ben.) Ik ben de laatste tijd wel moeier dan normaal terwijl het vakantie tijd is en ik gewoon elke nacht 8/9/10 uur slaap. Ik word elke dag wel rond 11 uur/ half 12 wakker, maar het lijkt net of ik een hele nacht niet geslapen heb, en eten lukt me ook niet als ik wakker ben. Doordat ik misselijk ben. En met schooltijd slaap ik rond de 7 uur en voel ik me fitter dan nu. ‘S nachts zweet ik, omdat ik het warm heb. Ik slaap al zolang onder dit dekbed, en zelfs in warme zomers slaap ik er gewoon onder zonder te zweten. En nu is het ook zomer, maar geen warme denk 13/14 graden in de nacht ofzo, en ik zweet me verrot en slaap zelfs zonder dekbed! Mijn ramen staan ook altijd open (nu verder dan normaal) en ik blijf zweten! Nu ben ik dus bang dat ik lymfeklierkanker heb, want ik had gelezen dat pijnloze klieren op kanker kunnen lijden. En weet iemand hoelang opgezwollen klieren kunnen blijven zitten? En of ik me zorgen moet maken? Kunnen ze ook gewoon opgezwollen zijn als je niks hebt? Ook ben ik bang als ik na de vakantie pas naar de dokter ga (over 3 weken is de vakantie voorbij) dat ik dan te laat ben.. zal ik het nog even aanzien of zal ik naar de dokter gaan? Sorry voor de vele vragen! Xx cellogirl
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 11:43Opgezette lymfeklieren zijn doorgaans  een onschuldig verschijnsel. En ze kunnen weken soms maanden aanwezig zijn. Maar met samen met de andere klachten die je hebt, zou het wel eens kunnen dat je ziekte van pfeiffer hebt. Dus ga wel naar de huisarts en vraag om een bloedonderzoek.
ReagerenCellogirl30 augustus 2017 om 15:29Ja, pfeiffer dacht ik ook nog aan. Ik ga binnenkort afspraak maken bij de huisarts om bloed te laten prikken. Ik had het nog even aangezien. Maar nu groeit er ook 1 achter mijn oor. Groeien de klieren als je pfeiffer heb ook achter je oor? Kan dat? Of is het als je pfeiffer heb dat de klieren alleen in je hals groeien. Xxcellogirl
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2017 om 18:30Ja, dat zou kunnen
Reageren