Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke klieren hals

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Ik heb sinds begin vorige week last van pijnlijke klieren in de hals/nek. Slikken is pijnlijk. Nu ben ik gister naar de dokter geweest en ik dacht zelf aan een keelontsteking. De dokter heeft in mijn keel gekeken en daar was niks geks te zien. Hij zei dat mijn amandelen normaal waren, en dat de pijn dus uit de klieren komt en niet uit de amandelen (wat ik eerst zelf dacht). Ook zei hij dat het een virus zou kunnen zijn en geen bacterie waardoor het niet te behandelen is met anti-biotica (of andersom)?

In ieder geval ben ik nu weer thuis, maar de pijn lijkt maar niet minder te worden. Het is vooral ’s morgens, ’s avonds en wanneer ik vermoeid raak het pijnlijkste. Ik ben afgelopen week een paar nachten wakker geworden van de pijn. Na een ibuprofen verdwijnt de pijn gedeeltelijk, maar ik wil dat soort middelen vermijden aangezien ik daar niet zo goed tegen kan.

Ik moest terug komen als het niet minder zou worden na dit weekend, maar het duurt me eigenlijk te lang. En ik vind het vreemd dat de pijn niet in ieder geval iets minder wordt per dag (inmiddels toch al een dikke week last van).

Heeft iemand tips hoe ik er sneller vanaf kan komen. Of wat het zou kunnen zijn?

Uiteraard ben ik iemand die altijd denkt dat iets ernstig is.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik wil nog even toevoegen dat ik:

– niet moe ben
    – me niet ziek voel
    – geen koorts heb

Hooguit een beetje trillerig af en toe.

Kortom alleen die halsklieren doen pijn.

Reageren
    John (moderator)

Een eerdere infectie zoals verkoudheid of griep kan de oorzaak zijn. Het kan inderdaad even duren. Als er geen verbetering is na het weekend, toch maar even terug naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

hoi ik heb dit ook en er word ook gezegd dat het een kier is. hoelang heeft dit bij je geduurd?

Reageren
Reageer op: Pijnlijke klieren hals
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.