- Anoniem16 maart 2016 om 18:41
Ik kreeg in het begin van november s’nachts tintelingen in mijn tenen van mijn rechtervoet. Deze gingen aanvankelijk slecht over en de dagen er na bleef ik dit houden. Sinds die tijd heb ik als ik opsta s’morgens uit bed een wat lomer/vaag gevoel in mijn rechterbeen/heup/bekken. Ook overdag als ik langer in mijn auto heb gezeten lijkt het alsof mijn been weer “op gang moet komen”(slechte bloedsomloop??) Afgelopen maanden heb ik spierkrampen/spiertrillingen ervaren in beide benen,nu ik magnesium gebruik is dit minder gelukkig. Ook heb ik in beide dikke tenen vaker een kriebelend (gevoelsstoornis?) gevoel en zijn deze sneller koud en moeilijker warm te krijgen. Ook heb ik bovenin mijn nek als ik naar achteren buig een pijnlijk gevoel. Na het eten heb ik vaak een ietwat geirriteerde tong/gehemelte(alleen nadat ik iets heb gegeten). Ook heb ik in mijn linkerbeen vaak het gevoel alsof er een langere sok om zit…terwijl dit niet het geval is.
Ik heb vanaf 2012 de autoimuunziekte alopecia areata(welke nu rustig is). Heb hierdoor wel veel stress gehad de laatste jaren en nu ik deze maffe dingen heb schiet ik weer in de stress. Vitamine b12/vitamineD/ lyme/ schildklier en andere bloedwaardes waren goed. Na veel aandringen bij de huisarts kreeg ik uiteindelijk een verwijzing naar de neuroloog. Wat er volgde was een lichamelijk onderzoek en mri van de hersenen. Daaruit bleek dat ik een schone mri heb wat ik natuurlijk fijn vond.Ik heb echter de dvd met foto’s en tekst en uitleg gekocht van de mri,vond dit immers wel interessant. Daarin stond ook een verslag van de radioloog naar de neuroloog in een word document:
Onderdeel vd tekst is(wel medisch termen:
Zowel in het linker als rechter zijventrikel is een miniscule hyperintense laesie zichtbaar op de t2-FLAIR opnamen. De laesie zou een klein hamartoon kunnen zijn. In de differentiaal diagnose past ook nog plexus choroideus echter alleen is er dan wel een vreemde presentatie.Conclusie:
Afwijking direkt gelegen bij het corpus callosum 0,4 mm. Zowel rechts rechts als links in de zijventrikel. Het lijkt wel een reële structuur en geen artefacten. Meest waarschijnlijk toch een hamartoom links en rechts.Hierop ging ik direkt bellen omdat hij mij dit niet had verteld! Als argument droeg hij aan dat het een onschuldig iets is en mij niet nog angstiger wilde maken als dat ik al was…iets wat ik ook kon begrijpen,maar toch….wat moet ik van deze situatie vinden? Heef iemand een antwoord voor me? Graag jullie mening…
Bvd, Rogier
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 maart 2016 om 19:23Een hamartoom is een aangeboren afwijking in weefsel en in de regel onschuldig. Dat is wel een beetje afhankelijk van waar het zich bevindt. maar als dat in jouw geval op een risicovolle plaats geweest zou zijn, was er wel actie ondernomen.
Reageren