- Anoniem28 juli 2014 om 14:15
De reden dat ik een nieuw onderwerp start is omdat mijn symptomen verschillen met deze van de andere gebruikers van dit forum:
Ik ben 23 jaar, student en sport veel.
Daarnaast reis ik ook graag en ga ik ook graag (en veel) uit. Met als gevolg dat ik ook geregeld alcohol drink en occasioneel stimulerende middelen gebruik.Tijdens mijn roadtrip door Spanje gebeurde het volgende:
Zoals bijna elke avond hadden we opnieuw een stapje gezet. Er werd behoorlijk wat gedronken en een heel kleine dosis (verwaarloosbaar) stimulerende middelen gebruikt, dus had ik een lichte kater de volgende dag. Die avond kuste ik ook nog met een meisje, maar meer is er niet gebeurd. De volgende dag had ik een lichte kater. Na enkele uren wandelen door Valencia was deze (zoals dat meestal het geval is) volledig verdwenen en voelde ik mij terug fris.
Iets later in de namiddag had ik plots het gevoel dat ik elk moment door mijn benen kon zakken. Daarom ging ik terug naar het Hostel om te bekomen. Die avond heb ik enorm afgezien. (draaien, kort van adem & ongemakkelijk)
Sindsdien is niets meer hetzelfde. We zijn nu inmiddels enkele weken verder en ik heb voortdurend last van een wazig zicht, vermoeidheid & flauwtes. Onlangs ben ik ook naar een arts gegaan voor een onderzoek en een bloedonderzoek en de resultaten waren (tegen mijn verwachtingen in) goed:
Lage hartslag (sporthart)
Bloeddruk in orde
Suiker in ordeBloedonderzoek: Mijn bloed werd onderzocht en ook hier was alles in orde (enkel nog sporen van klierkoorts, en dit kon volgens de dokter nog wel een mogelijke oorzaak zijn, maar de symptomen verschillen enorm en daarom kan ik dit moeilijk geloven…)
Onlangs heb ik eens een week platte rust ingelast, maar veel beterschap nam ik niet waar, heel frustrerend. In het dagelijkse leven bruis ik van energie en nu heb ik het gevoel dat ik maar op 50% van mijn krachten kan functioneren.
Op dit forum heb ik ook al heel wat mensen deze symptomen zien linken aan de mentale toestand, maar volgens mij is dit bij mij niet het geval. Het moment waarop ik de symptomen waarnam was tijdens een heel leuke periode; ik was op reis, amuseerde me heel goed, veel minder stress dan in het dagelijkse leven,…
In Spanje was het natuurlijk wel een stuk warmer dan in mijn vaderland (België) en er is ook nog de airconditioning die eventueel een rol speelde. (Toch lijken deze factoren mij verwaarloosbaar aangezien het al meer dan 2 weken geleden is)
Iemand een idee wat er aan de hand is? (Zelden ben ik ziek of heb ik ergens last van…)
Alvast bedankt!
Groeten
Enzo
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 juli 2014 om 21:22Helaas zijn er steeds meer mensen die na het gebruik van drugs i.c.m. alcohol langdurig problemen hebben. Dus eigenlijk een bad trip ervaren. Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat er enorm geknoeid wordt met drugs en bij cannabis bijvoorbeeld speciaal gekweekt wordt om het THC gehalte zo hoog mogelijk te krijgen met alle gevolgen van dien. Je kunt er weinig aan doen. Het zal waarschijnkijk ook weer voorbij gaan maar wel even kunnen duren. Zorg dat voldoende water drinkt en dagelijks vers fruit. Ik zou je adviseren om voorlopig even geen drugs en geen alcohol te gebruiken.
ReagerenAnoniem30 juli 2014 om 11:23Tandor
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb wel een vermoeden dat het niet aan mijn drug- en/of alcoholgebruik ligt omdat ik dit wel onder controle heb.Momenteel beleef ik een gezonde perioden en nog steeds weinig beterschap…
Groeten
ReagerenJohn (moderator)
30 juli 2014 om 20:07[quote]Ik heb wel een vermoeden dat het niet aan mijn drug- en/of alcoholgebruik ligt omdat ik dit wel onder controle heb[/quote] Het gaat er niet om of je het al dan niet onder controle hebt. Er wordt gewoon teveel met drugs geknoeid. En dan kan de combi van alcohol en drugs gewoon verkeerd uitpakken.
Lees de berichten daarover hier op het forum maar eens.
Reageren
Er zijn mensen die na 4 hijsen van een joint i.c.m. alcohol al een half jaar met psychische problemen lopen.