Zoeken Vraag het forum

Flauwvallen, wazig en bij vlagen misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Boonstra

Hoi iedereen,

Afgelopen maandag nacht ben ik (21 jaar) tijdens mijn nachtdienst flauwgevallen zonder oorzaak (genoeg gegeten+gedronken, bloeddruk was hierna goed pols iets verhoogd -> 80, stond gewoon een praatje te maken).Dit was ook niet de eerste keer in de nachtdienst. Ik viel met mijn hoofd op een kastje. Had hierna hoofdpijn en was erg misselijk/trillerig wat na een aantal uurtjes afnam.

De dagen hierna echter wat zweverig gevoel soms, en met vlagen wat beroerd maar niet heel erg.
    Ook valt het mijn moeder op dat ik soms sinds maandag wat meer moeite heb met het korte termijn geheugen, niet heel erg maar wanneer ik in een winkel sta weet ik niet meer wat ik daar nou moest (dit komt niet elke keer voor).

Ik zag op internet wat klachten die overeenkomen met een hypo of lichte bloedarmoede/ijzer tekort maar dit zijn maar 1 á 2 klachten die hierbij passen dan.

Anders volgende week eens bij de huisarts horen maar ik wacht eerst even af, misschien komt het ook door de klap op het kastje..

Wat zou dit kunnen zijn? Zwangerschap is eigenlijk wel uitgesloten, 2 weken geleden nog mijn periode hierna geen gemeenschap meer gehad. Bloeddruk was goed.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ik denk wel dat et goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan en niet te lang af te wachten.

Reageren
    Catootje

Nachtdiensten zijn eigenlijk niet zo goed voor je systeem, al kan de een er beter tegen dan de ander en vrouwen hebben een gevoeliger hormoonhuishouding. Als je ’s nachts licht hebt raakt je melatoninehuishouding in de war.
    Wat eten betreft maakt het wel uit wàt je eet. Zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment houdt je bloedsuikerspiegel stabieler. daarnaast kunnen bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren allerlei lichaamsprocessen helpen ondersteunen.

Reageren
Reageer op: Flauwvallen, wazig en bij vlagen misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.