- Boonstra12 januari 2018 om 10:03
Hoi iedereen,
Afgelopen maandag nacht ben ik (21 jaar) tijdens mijn nachtdienst flauwgevallen zonder oorzaak (genoeg gegeten+gedronken, bloeddruk was hierna goed pols iets verhoogd -> 80, stond gewoon een praatje te maken).Dit was ook niet de eerste keer in de nachtdienst. Ik viel met mijn hoofd op een kastje. Had hierna hoofdpijn en was erg misselijk/trillerig wat na een aantal uurtjes afnam.
De dagen hierna echter wat zweverig gevoel soms, en met vlagen wat beroerd maar niet heel erg.
Ook valt het mijn moeder op dat ik soms sinds maandag wat meer moeite heb met het korte termijn geheugen, niet heel erg maar wanneer ik in een winkel sta weet ik niet meer wat ik daar nou moest (dit komt niet elke keer voor).Ik zag op internet wat klachten die overeenkomen met een hypo of lichte bloedarmoede/ijzer tekort maar dit zijn maar 1 á 2 klachten die hierbij passen dan.
Anders volgende week eens bij de huisarts horen maar ik wacht eerst even af, misschien komt het ook door de klap op het kastje..
Wat zou dit kunnen zijn? Zwangerschap is eigenlijk wel uitgesloten, 2 weken geleden nog mijn periode hierna geen gemeenschap meer gehad. Bloeddruk was goed.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2018 om 10:11Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ik denk wel dat et goed is om met de klachten naar de huisarts te gaan en niet te lang af te wachten.
ReagerenCatootje13 januari 2018 om 08:55Nachtdiensten zijn eigenlijk niet zo goed voor je systeem, al kan de een er beter tegen dan de ander en vrouwen hebben een gevoeliger hormoonhuishouding. Als je ’s nachts licht hebt raakt je melatoninehuishouding in de war.
Reageren
Wat eten betreft maakt het wel uit wà t je eet. Zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment houdt je bloedsuikerspiegel stabieler. daarnaast kunnen bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren allerlei lichaamsprocessen helpen ondersteunen.