- Rissie2 december 2008 om 09:32
hallo,
Ik heb nu al bijna 2,5 week last van flauwvallen soms meerdere keren op een dag. Ik ben al bij de huisarts geweest en had wel een lage bloeddruk (90/60) maar na veel zout eten is die nu al wat hoger maar nog steeds val ik flauw. Ijzer was goed daar ben ik vorige week op geprikt, ik heb geen spanningen etc. Ik ben vorige week ook op de badkamervloer onderuit gegaan en nu een lichte hersenschudding maar vanmorgen weer daar onderuit gegaan en heb nu zware hoofdpijn en zie af en toe dubbel en ben steeds mega moe.
Ik voel me nu erg onzeker worden en heb ook t gevoel dat mn huisarts me niet goed begrijpt. wat valt hier verder aan te doen??? Ik vind het niet normaal dat ik steeds flauwval en ook op verschillende momenten op de dag.
rissie
5 reactiesReagerenGaby2 december 2008 om 11:45Flauwvallen bij jouw lage bloeddruk noem je syncope. In principe behoeft hypotensie (= lage bloeddruk) geen behandeling, maar omdat je steeds van je stokje gaat zou ik toch nog eens overleggen over bloeddrukverhogende medicatie.
Reageren
Heb je voldoende duidelijk gemaakt dat je valt en je steeds blesseert?
Je kunt de bloeddruk ook verhogen door je dieet aan te passen, dan kun je met een dietist overleggen voor nieuwe recepten, en hoef je geen pillen te slikken.Lidewei2 december 2008 om 11:58Hypotensie is in principe niet gevaarlijk en het wordt alleen behandeld bij het bestaan van symptomen als bijvoorbeeld flauwvallen, maar ik kan mij voorstellen dat je nog meer klachten hebt, overleg dus even met je huisarts.
ReagerenAnoniem28 november 2009 om 16:59Ali27 november 2017 om 22:28Ik had het ook , bij mij kwam het door laag vitamine d gehalte in combinatie met weinig eten en weinig rust , voor de vitamine d tekort supplementen gehad , en beter eten en een goede nachtrust , ik hoop dat je hier wat aan hebt.
ReagerenCatootje29 november 2017 om 10:38@Ali, bij vitamine D beter wel ook magnesium nemen, omdat die stoffen samenwerken en anders het calciumniveau te hoog wordt.
Reageren