Zoeken Vraag het forum

Licht in hoofd, wazig, misselijk, pijn in hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Een paar maanden geleden was ik aan het stappen met wat vrienden. In een te warme club kreeg ik opeens last van enorme misselijkheid. Alles werd zwart voor mijn ogen en heb heel mijn maaginhoud er uiteindelijk uitgegooid. (Dit na 1 biertje).

Na dit incident werden de klachten erger, op mijn werk werd ik licht in m’n hoofd, begon ik helemaal te zweten en had ik het gevoel alsof ik constant flauw kon vallen.

Misselijkheid bleef weken lang aanhouden. Ook het lichte gevoel in mijn hoofd bleef.

Na ongeveer een maand ben ik naar de huisarst gegaan. De huisarst heeft mij toen wat medicijnen voor de misselijkheid meegegeven. (Ookal was dat niet het ergste probleem). De dokter zei dat het waarschijnlijk stress zou zijn.

De klachten bleven aanhouden. Het misselijke gevoel nam na een tijdje af maar de andere klachten werden erger.

Voor mijn gevoel begon ik alles wat wazig te zien, alsof alles in slowmotion voorbij kwam. Ik kreeg steken in mijn hart en mijn hart klopte op sommige momenten opeens veel sneller ookal was hier geen aanleiding voor. Vooral in de avonduren als ik in bed lig nemen die klachten toe. (Zweten, licht in hoofd, pijn aan hart).

Wel heb ik de laatste periode een vrij spannende tijd gehad. Nieuwe studie, verhuizing & op een jongeren vakantie gaan met een zwak gevoel.

Is er iemand die deze klachten herkent en een mogelijke oorzaak/oplossing weet?

Ik heb deze problemen al een aantal maanden en wil er graag van af.

ik ben trouwens 20 jaar oud.

Alvast bedankt !

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Verder heb ik ook pijn aan mijn nek bij de minste belasting. Als ik een lege tas op m’n rug draag kan dit al erg veel pijn gaan doen. Soms is zelfs een vest voor mijn gevoel al te zwaar.

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn klachten die mij aan hyperventilatie doen denken.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Kijk hier voor de symptomen van hyperventilatie:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
    Anoniem

Nog een aanvulling:

Ik heb soms het idee alsof ademhalen te moeilijk gaat. Ik moet dan zelf echt mijn ademhaling controleren omdat mijn lichaam het vergeet lijkt het wel.

Reageren
Reageer op: Licht in hoofd, wazig, misselijk, pijn in hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.