- Anoniem1 oktober 2013 om 13:33
Goedemiddag,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb helaas na een val van de trap vorig jaar oktober nog steeds erg veel klachten, maar dit verder even terzijde..
Ik ben door de neuroloog doorgestuurd naar een oogarts omdat ik ook last heb van mijn oog, deze heeft een gezichtsveldonderzoek laten doen en daar is “een neurologische afwijking” uitgekomen en ben doorverwezen naar de neuroloog voor een nieuwe MRI scan.
Ik ben helemaal vergeten te vragen waardoor dit zou kunnen komen en heb zojuist het ziekenhuis nog gevraagd of dit alsnog aan de oogarts nagevraagd kon worden.
De secetaresse heeft dit meteen gevraagd en ik kreeg als antwoord dat de oogarts hier niks over kon zeggen, ik kon dit het beste bij de neuroloog navragen.
De neuroloog zie ik 21 oktober pas, maar ik dacht misschien is er iets op internet over te vinden, gezocht maar niet echt iets gevonden wat voor mijn gevoel bij mij past?
Er is “medisch” gezien bij mij uitgekomen dat het “linkse” gedeelte van mijn rechteroog niks ziet en mijn vraag is dan ook, zegt iemand van jullie dit iets en hebben jullie enig idee waar het mee te maken kan hebben?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt!
293 reactiesReagerenTandor11 oktober 2013 om 16:58[quote] ik heb helaas na een val van de trap vorig jaar oktober nog steeds erg veel klachten[/quote]
Wat was er gebeurd?
Reageren
Welke klachten zijn er nog meer?
Zijn je oog klachten hierna begonnen?
Ben je destijds door een arts gezien?Anoniem1 oktober 2013 om 17:47Dank je Tandor1 voor je reactie!
Wat / hoe het gebeurd is weet ik niet precies, ben 2 dagen “kwijt” maar weet nog dat ik wakker werd omdat ik naar de wc moest.Het zijn meerdere klachten ( bijna A4 formaat ) maar deze zijn bekend bij de arts(en) en zit nog in “de medische molen”..
Oogklachten zijn na de val begonnen inderdaad.
Ik heb in de afgelopen maanden meerdere artsen gezien…
Zegt het je iets qua oogklachten als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
ReagerenTandor11 oktober 2013 om 18:35Mogelijk wel. Maar het gaat nou net om die andere klachten. Ik wil kijken of er een verband is tussen eventueel destijds opgelopen letsel, andere klachten en je oog klachten.
Reageren
Dus indien mogelijk zou ik graag een overzicht hebben van de andere klachten die dus zijn ontstaan naar aanleiding van de val.
Ben je na de val ook meteen door een arts gezien?Anoniem1 oktober 2013 om 19:35Ik ben pas na 3 dagen door een huisarts gezien ( een vervangende ) en meerdere diagnoses gehoord…
De klachten welke ik nu nog steeds heb:
-evenwichtsproblemen / wankel op de benen
-continue druk en steken linkerkant hoofd
-draaierig/draai-duizeligheid
-krachtsverlies
-hoofdpijn
-misselijk / braakneigingen of echt overgeven
-ontzettend snel moe
-kort termijn geheugen nog steeds slecht
-tijdsbesef klopt nog niet
-erg weinig inzicht in het verkeer
-traag van begrip
-verkeerde dingen zeggen / verward reageren
-nog steeds geen 2 dingen tegelijk kunnen
-last van rechterpols ( kramp / steken gevoel )
-nog steeds niet tegen teveel / te harde geluiden kunnen
-nog steeds niet tegen felle lichten kunnen
-nog steeds niet tegen drukte kunnen
– met douchen / in bad gaan, blijft het water “hangen” in linkeroor
-kan nog niet lang staan en niet lang zitten in dezelfde houding
-concentratieproblemen
-lezen is bijna niet te doen, letters gaan “zweven” en zicht valt “ineens” weg
-langere afstanden lopen gaat nog niet
-last van buik rechts onder ( volgens huisarts PDS? )
-last van steken / pijn in rechterknie en heup/bil regio
-last van “aanvallen” rechts ( hier heb ik al last van vanaf 2002 )
-last van rechter onderrug ( volgens neuroloog het SI gewricht )
-gehoor links is niet goed ( ondanks dat gehoor goed moet zijn volgens gehoortest )
-gevoelige kaaklijn linkerzijde gezicht
-opgezette buik
-moeite met praten ( stem ineens weg of “kikker in keel” gevoel ) en moeite met slikken
-na het plassen, druppelt urine nog langs het been?
-na het poepen, zijn de darmen nog niet leeg?
-vingers / handen gaan tintelen als ik liggend ( op rug ) boek probeer te lezen
-extra bobbel / verdikking bij linkeroor / nek
-koud / warm veranderd erg snel
-menstruatiecyclus is veranderd
-hoge polsslag bij min.inspanning
-gevoel links en rechts lichaam voelt anders?
-rechtervoet gaat vaak “verkrampt” staan, dus b.w.v. met “tenen de grond in”Ik heb de diagnose gehoord: hersenschudding, zware hersenschudding, schedelbasisfractuur en hersenkneuzing…
Ik ga verder 1 keer in de week naar fysio, 1 keer in de week naar looptraining ( omdat ik met rechterbeen moeilijker loop / soms “sleep” ) en ongv. 1 keer in de maand naar ergotherapie.Verder ben ik bij de oogarts geweest ( gezichtsveldonderzoek, waar dus “de neurologische afwijking” geconstateerd is ) en bij de orthoptist geweest, deze geeft aan ( na onderzoek ) dat mijn ogen niet meer samenwerken en dat het ligt “aan de hersenen”
Dit is allemaal even in het kort verteld ( ahum ) maar ben erg benieuwd naar uw mening…
Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben erbij te vermelden, maar mocht het nodig zijn dan schrijf ik het nog wel als toevoeging…
ReagerenAnoniem1 oktober 2013 om 19:54Ohja wat ik dus vergeten was ( bloos ) ik ben ook nog bij de KNO arts geweest, deze heeft een evenwichtsorgaan test laten doen en ook nog mijn oren nagekeken en daaruit kwam naar voren, dat mijn linker evenwichtsorgaan iets afwijkt ten opzichte van rechts, maar dat het rechter evenwichtsorgaan dit eigenlijk over had moeten kunnen nemen…
Ik heb toen nog gevraagd waar het dan aan kon liggen en de KNO arts heeft toen aangegeven dat het probleem bij mij in de hersenstam moet liggen, oftewel het “motortje” of de aansturing naar de hersenen toe..
Mijn verhaal kent verder een “apart” verloop omdat ik vanwege een auto-ongeluk in 2002 een whiplash heb en vocht in mijn ruggenmerg, was ik al bekend bij een neuroloog.
De 2 jaarlijkse scan om te kijken of het vocht in het ruggenmerg was af of toegenomen stond in november vorig jaar gepland, dus toen meteen tegen de neuroloog mijn klachten van de val verteld en er is toen een CT-scan gemaakt om te kijken of er bloedingen waren, dit was gelukkig niet het geval. Ik moest maar rustig aan doen en in april terug komen.
In april terug gekomen, helaas nog steeds dezelfde klachten en toen is er met ( tegenzin ) een MRI scan gemaakt, de neuroloog gaf daarvan aan dat er niks te zien was en dus goed, een nieuwe afspraak gemaakt voor in juli.
In juli nog steeds hetzelfde verhaal qua klachten, toen heeft de neuroloog mij doorgestuurd naar een revalidatiearts, de oogarts en bloed laten prikken.
De revalidatiearts heeft aangegeven dat ik het beste een neuro-psychologisch onderzoek kan laten doen, verhaal van oogarts is inmiddels dus bekend en bloed prikken was ook in orde.
Ik heb naderhand via via mogen vernemen dat er wel wat gezien was op de MRI scan, een soort “sluiering” wazige vlekjes / vlekken maar wat het is of waarom dat niet gezegd is geen idee?
Dit nog even ter extra info…
Excuus voor het lange verhaal!
ReagerenTandor11 oktober 2013 om 20:24Het lijkt er alleszins op, dat je door de val toch hersenletsel zou hebben kunnen opgelopen. De afwijking in het gezichtsveld, zou bijvoorbeeld kunnen optreden door een beschadiging van een bloedvat ( arteria temporalis)bij de slaap. Dat zou een verhoogde oogdruk kunnen veroorzaken.
Een heel deel van de andere klachten kunnen dus een gevolg zijn van een hersenkneuzing. Dat zou dan ook de verklaring kunnen zij van de vlekjes op de MRI.
Als je daar dan ook nog de whiplash en het vocht in je ruggenmerg aan toevoegt, dan snap ik het a4-tje.Een neuro-psychologisch onderzoek is wellicht helemaal niet zo verkeerd.
Reageren
Ik ben benieuwd wat er bij de neuroloog uit gaat komen.Anoniem1 oktober 2013 om 20:31Dank je Tandor1 voor je snelle reactie!
Ik heb het ook nog bij de opticien nagevraagd en deze geeft aan dat het ook een beschadiging van de oogzenuw kan zijn ( welke achter het oog zit ) maar ik neem aan dat dit dan wel zichtbaar wordt op de MRI?
Want bij een bloedvat denk ik meteen ( misschien zit ik er ook wel helemaal naast ) aan gesprongen adertjes ofzo?
ReagerenTandor11 oktober 2013 om 20:56[quote]Want bij een bloedvat denk ik meteen ( misschien zit ik er ook wel helemaal naast ) aan gesprongen adertjes ofzo?[/quote]
Dat zou kunnen. Ten gevolge van een trauma kan er ook een ontsteking van een bloedvat ontstaan die de problemen kan veroorzaken.
Een beschadiging van de oogzenuw vind ik persoonlijk niet zo voor de hand liggend. Dan moet je toch wel een fors hoofdletsel hebben gehad.
ReagerenAnoniem1 oktober 2013 om 21:02Ik heb echt geen idee, maar het is wel vervelend qua lezen, tv kijken, computerscherm en in het verkeer.
Ik wacht het af en hoor het nog wel van de neuroloog neem ik aan?
Hou je op de hoogte 🙂
Bedankt alvast!
ReagerenTandor11 oktober 2013 om 21:06Ik hoop toch dat de neuroloog meer kan vertellen.
Laat even wat weten als bent geweest.Succes!
Groet
Reageren
TandorAnoniem1 oktober 2013 om 21:23Ik zie nu dat ik het verkeerd heb getypt sorry!
Bedoel geen beschadiging van oogzenuw, maar een ontsteking van de oogzenuw..En de term “sluiering” zegt je dat iets trouwens als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
Als ik meer weet, laat ik het je weten…
ReagerenTandor11 oktober 2013 om 21:59Dat heeft te maken met de “dichtheid” van de vlek die te zien is. Een onduidelijke vlek zou je kunnen zeggen.
ReagerenAnoniem2 oktober 2013 om 04:41Dank je Tandor1 voor je reactie!
En die “dichtheid” zou dan misschien te maken kunnen hebben met een hersenkneuzing als een soort “overblijfsel” van het “trauma”?
Want ik krijg dus een nieuwe MRI scan van de hersenen en diegene die tegen mij zei dat wat er gezien was “sluiering” genoemd wordt,zei ook dat het misschien op de volgende scan duidelijker zichtbaar zou worden,enig idee wat daar bedoeld mee kan worden?
En wat betreft de “oogzenuw” zou een ontsteking daaraan evt.wel kunnen of is dat ook alleen mogelijk met een fors hersenletsel?
Laatste vraag en misschien erg overbodig,maar wil het toch even vragen…sommige klachten zouden ook kunnen passen bij MS? Wat is je mening / kennis daarvan?
Alvast bedankt 🙂
ReagerenAnoniem2 oktober 2013 om 16:35Tandor1, zou u mij nog iets willen laten weten aub?
Reageren