- Sanne1 juni 2026 om 21:02
Ik ben 1.5 jaar geleden van een paard gevallen en heb daarbij 5 zwaargekneusde wervels (verdeeld over de nek, onderrug en bovenrug) opgelopen. Daarnaast heb ik daarbij een zware hersenschudding opgelopen die pas een maand later gediagnosticeerd is. Sinds de val ga ik niet/ weinig meer naar uni, afspraken of andere sociale dingen omdat ik de prikkels simpelweg niet trek. Elke lichtstraal kan op een verkeerde dag een migraineaanval opwekken die 1 tot 3 dagen duurt (waarbij ik in een donkere, stille kamer lig). Hierbij trekt het bloed weg uit mijn gezicht, is er zo’n heftige pijn dat ik er alles aan zou willen doen om het te stoppen, oorpijn, misselijkheid en er zijn lichtflitsen zelfs als het helemaal donker is. Mijn lichaam voelt op zulke momenten aan alsof het niet van mij is, er is druk achter mijn ogen en alle geluiden, lichten of bewegingen zorgen voor veel meer pijn.
Ik ben een half jaar geleden begonnen met het aanvragen van revalidatie (daarvoor heb ik al ondersteuning gehad van een ergotherapeut, ik ben ongeveer een jaar geleden bij een neuroloog geweest die zei dat ik gewoon nog een paar maanden geduld moet hebben), onderhand sta ik al maanden op de wachtlijst voor revalidatie en de revalidatiecliniek weet niet wanneer ik aan de beurt ben, dit kan nog maanden duren.
Onderhand weet ik niet meer wat ik ermee aan moet.
Zijn er dingen die ik kan doen om de migraines te stoppen?
Zijn er dingen die ik kan doen om beter te worden? (Ik heb sinds de val geheugenverlies, wat invloed heeft op mijn studie en sociale leven.)
Zijn er extra stappen die ik kan doen om hulp te krijgen?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
2 juni 2026 om 13:58Misschien ( gezien de relatie met de val) kan een onderzoek/ behandeling van een chiropracter of osteopaat zinvol voor je zijn!
Reageren