Zoeken Vraag het forum

Zijn dit symptomen van

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hallo:)

Is dit geen chronische hyperventilatie?

Paniek

ja misschien…

Tandor, waarom nemen de klachten niet af ook al ben ik rustig?

Reageren
    John (moderator)

Omdat je in je hoofd hiermee bezig blijft. Juist als je in rust bent

Reageren
    Paniej

Ja dat klopt…eigenlijk blijft het continue wel ergens inmijn hoofd zitten:(

ik heb nu weer zo’n sterk gevoel rondom mijn mond, stijf gevoel van kin en tong en alsof mijn keel wordt dicht geknepen. Ik kom niet makkelihk uit m’n woorden en het uitspreken. Ik moet ook steeds naar lucht happen. Allemaal spanningen?

Reageren
    John (moderator)

Reken maar van wel

Reageren
    Paniek

Tandor, vannacht werd ik kortademig wakker. Ik probeer dan 4 sec in en 6 sec uit te ademen maar dat lukt dan gewoon niet. Het uitademen red ik dan niet, na 4 sec moet ik weer inademen. Is dit dan hyperventilatie (en niet hetgeen waar ik bang van ben?). Ik voel met wakker worden ook gelijk weer de stijfheid bij mijn kin. Er blijven klachten continue aanwezig. Is dit dan chronische hyperventilatie?

Reageren
    John (moderator)

dat is inderdaad hyperventileren, en het lijkt inderdaad op chronische hyperventilatie

Reageren
    Paniek

Kunnen die elkaar afwisselen? Dus acute en chronische? Want vaak dat ik wel rustig kan ademhalen.En om die reden toch weer angstig wordt door al die klachten.

En Tandor, dit zijn dus echt klachten door angst? En zijn geen verschijnselen van die ziekte waar ik bang voor ben? In combi met die spiertrekkingen en het zwakke gevoel in mijn spieren blijf ik daar aan denken.

Reageren
    John (moderator)

Het afwisselen, is in de regel aan de orde als het chronisch is. Het zijn toch paniek/angst en hyperventilatieklachten

Reageren
    Paniek

Dankje!

Zijn er dan nog andere dingen die kunnen helpen ipv ademhalingsoefeningen?

Ik moet het meer kans geven maar ik blijf snel terug vallen, zeker als het dan niet lukt zoals vannacht. Was dat zeker weten hyperventilatie? (Dus niet langer kunnen uitademen dan 3/4 sec))

Reageren
    John (moderator)

Dat was beslist hyperventilatie. Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen zijn toch de beste manier.

Reageren
    Paniek

Goedemorgen Tandor, vanmorgen (6.00) schok ik weer kortademig wakker. Minder heftig dan gisteren maar wel weer moeite met ademhalen, zwaar gevoel op mijn borst. Ook begon mijn linkerarm inwendig te trillen en mijn linkerduim weer te ploppen. Dit laatste is nog. Het gekke is dat ik heel rustig ging slapen. Was dit dan toch ook weer hyperventilatie? Weet je zeker dat het niks te maken heeft met hetgeen waar ik bang voor ben?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is een gevolg van angst en hyperventilatie

Reageren
    Paniek

en heeft niks te maken met waar ik bang voor ben?

Reageren
    John (moderator)

nee hoor

Reageren
Reageer op: Zijn dit symptomen van
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.