- hallo:)13 maart 2019 om 21:34
Is dit geen chronische hyperventilatie?
Paniek14 maart 2019 om 12:51John (moderator)
14 maart 2019 om 13:28Omdat je in je hoofd hiermee bezig blijft. Juist als je in rust bent
ReagerenPaniej14 maart 2019 om 18:44Ja dat klopt…eigenlijk blijft het continue wel ergens inmijn hoofd zitten:(
ik heb nu weer zo’n sterk gevoel rondom mijn mond, stijf gevoel van kin en tong en alsof mijn keel wordt dicht geknepen. Ik kom niet makkelihk uit m’n woorden en het uitspreken. Ik moet ook steeds naar lucht happen. Allemaal spanningen?
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2019 om 18:45Reken maar van wel
ReagerenPaniek15 maart 2019 om 08:17Tandor, vannacht werd ik kortademig wakker. Ik probeer dan 4 sec in en 6 sec uit te ademen maar dat lukt dan gewoon niet. Het uitademen red ik dan niet, na 4 sec moet ik weer inademen. Is dit dan hyperventilatie (en niet hetgeen waar ik bang van ben?). Ik voel met wakker worden ook gelijk weer de stijfheid bij mijn kin. Er blijven klachten continue aanwezig. Is dit dan chronische hyperventilatie?
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2019 om 12:00dat is inderdaad hyperventileren, en het lijkt inderdaad op chronische hyperventilatie
ReagerenPaniek15 maart 2019 om 12:32Kunnen die elkaar afwisselen? Dus acute en chronische? Want vaak dat ik wel rustig kan ademhalen.En om die reden toch weer angstig wordt door al die klachten.
En Tandor, dit zijn dus echt klachten door angst? En zijn geen verschijnselen van die ziekte waar ik bang voor ben? In combi met die spiertrekkingen en het zwakke gevoel in mijn spieren blijf ik daar aan denken.
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2019 om 12:34Het afwisselen, is in de regel aan de orde als het chronisch is. Het zijn toch paniek/angst en hyperventilatieklachten
ReagerenPaniek15 maart 2019 om 13:57Dankje!
Zijn er dan nog andere dingen die kunnen helpen ipv ademhalingsoefeningen?
Ik moet het meer kans geven maar ik blijf snel terug vallen, zeker als het dan niet lukt zoals vannacht. Was dat zeker weten hyperventilatie? (Dus niet langer kunnen uitademen dan 3/4 sec))
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2019 om 15:06Dat was beslist hyperventilatie. Ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen zijn toch de beste manier.
ReagerenPaniek16 maart 2019 om 07:58Goedemorgen Tandor, vanmorgen (6.00) schok ik weer kortademig wakker. Minder heftig dan gisteren maar wel weer moeite met ademhalen, zwaar gevoel op mijn borst. Ook begon mijn linkerarm inwendig te trillen en mijn linkerduim weer te ploppen. Dit laatste is nog. Het gekke is dat ik heel rustig ging slapen. Was dit dan toch ook weer hyperventilatie? Weet je zeker dat het niks te maken heeft met hetgeen waar ik bang voor ben?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2019 om 12:23Ook dat is een gevolg van angst en hyperventilatie
ReagerenPaniek16 maart 2019 om 12:53en heeft niks te maken met waar ik bang voor ben?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2019 om 12:54nee hoor
Reageren