- Anoniem14 maart 2014 om 18:35
Beste,
Eerder poste ik al een bericht op het forum. Dit deed ik dan onder psychische aandoeningen. Nu dacht ik onlangs plots aan een gebeurtenis al een heel tijdje terug die hier misschien kan mee te maken hebben.
Het probleem waar ik de laatste tijd mee zit is dat ik vaker mij opgejaagd voel en mijn hart voel kloppen. Vroeger had ik dit enkel in echte stress momenten. Nu heb ik ook dat ik een soort van “paniekaanval” krijg op sommige momenten. Het is niet echt een paniekaanval maar ik weet niet hoe ik dit anders moet beschrijven. Als ik mij stil moet houden voor iets (kapper, bloeddrukmeting) dan voel ik plots mijn hart razen en krijg ik rillingen over mijn rug. Ik kan hier helemaal niks aan doen.
In stress situaties ga ik ook veel meer gaan rillen dan vroeger.
Nu dacht ik er plots aan dat ik ergens rond juli-augustus vorig jaar gebeten ben door een teek. (denk ik toch) Het was een zwart klein puntje dat zich aan mijn huid had vastgemaakt. Ik heb het dezelfde dag nog ontdekt en er gewoon zo uitgetrokken.
Er is rond deze plek nooit een rode kring of een ontsteking ontstaan.
Maar wat ik mij nu wel afvroeg is of ik misschien de ziekte van lyme heb?
Het is nogal moeilijk om zoiets de constateren, als je op het internet kijkt lopen de symptomen zoveel uiteen. Ze zeggen ook dat de tests niet altijd correct zijn etc…
Het enige wat ik moet weten of deze symptomen hiermee kunnen te maken hebben of dit echt enkel psychisch is.
Wat mij aanspoorde om hieraan te denken is dat ik dit vroeger nooit heb gehad en dat dit wel heel plots is gekomen zonder aanleiding…Alvast bedankt.
(sorry voor mijn soms verwarrende uitleg)1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 18:56Je klachten lijken meer op spanning en stress klachten, hyperventilatie bijvoorbeeld dan op de ziekte van lyme. Bloedonderzoek kan uitwijzen of je de ziekte van lyme hebt.
Reageren